Woehooooi! Even een notitie.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yabloko

Woehooooi! Even een notitie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 02:29

Het valt me op dat hier een constante tred is van tips die neerkomen op één ding: je tekening is nog niet perfect genoeg. Een dingetje zus, een dingetje zo. Maar!

Ik wil graag even zeggen: concentreer je op alle vormen waar jij van uit je dak gaat, van alle kleur die jij geweldig vindt, van alle schaduwen die jij bijzonder vindt. Dat het niet op de foto staat maakt toch helemaal niets uit? Bij lingo staat er ook weleens iets niet op de kaart.

Lekker tekenen betekend je nergens op vastbinden of aan vasthouden -- zie dat maar eens vol te houden. Veel oefening van het oog en een goed gevoel voor wát je tekent (vaak een paard van heel wat kilo's massa!). Op een gegeven moment ga je iets nieuws maken. Succes!

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:12

ik dnek dat dit ergens in een topic hoorde of niet?
Ik zal even TEMmen

farahtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:54

je hebt gelijk Paraat *van proberen kun je leren word er ook altijd gezecht* en je kunt ook van alles verrander maar het belangrijkste is dat jij het op dat moment mooi vind

groetjes farahtjuh

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:59

Antoontje schreef:
Ik zal even TEMmen

Sorry, ik had het bovenste stukje niet goed gelezen

sorry

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 22:36

Antoontje schreef:
Antoontje schreef:
Ik zal even TEMmen

Sorry, ik had het bovenste stukje niet goed gelezen

sorry

Ik twijfelde zelf over het plaatsen hiervan. Wellicht denkt een moddie er ook even over na, maar we zullen het zien

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 23:03

Ik vind het een hele mooie post, die iedereen zeker even moet lezen en laat het topic dus lekker open staan

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 23:07

En gelijk heb je Paraat

Nu maar hopen dat mensen je niet alleen gewoon gelijk geven, maar het zich ook écht realiseren en het toepassen in hen reacties.

Remy

Re: Woehooooi! Even een notitie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 11:10

Op zich heb je helemaal gelijk, Paraat. Ik begin zelf ook steeds meer het idee los te laten dat het 1 op 1 met een foto moet zijn.

Maar bij heel veel foto's van tekeningen staat de melding dat er om commentaar en tips gevraagd wordt. En als dan de voorbeeldfoto erbij geplaatst wordt dan is het natuurlijk logisch dat de tips zich vooral richten op het gelijk krijgen met de foto.

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 15:45

Ik wil ook zeker niet insinueren dat het ligt aan het commentaar dat wordt gegeven. Ik wil juist aspirant tekenaars vlijen in de richting van hun eigen ding.