[verhaal]Twee verhaaltjes.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Mo

[verhaal]Twee verhaaltjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 14:57

De reis van veulen tot westernpaard

Mama mama vertel nog eens over je verleden? Oké kindje. Het gebeurde allemaal toe ik een klein veulentje was die bij manege De Veldmuis stond. Ik was heel gezelig met mijn vriendjes aan het spelen en toen stond er plotseling iemand naast mij. Ik had haar nog nooit eerder gezien maar deed maar braaf wat ze wou. Maar eerlijk gezegd vertrouwde ik het niet. Ik werd in een ding gezet wat leek op een stal maar op wielen stond en ze haalde me bij mijn moeder weg. Dat vond ik echt helemaal niks. Toen stopte dat enge ding op wielen opeens en ik werd er weer uitgehaald. Ik dacht : Yes ik ben weer bij mij moeder maar dat was niet zo. Ik werd alleen in een stal gezet en er stonden geen anderre paarden bij mij. De dag daarna werd ik even in een paddock gezet en dat was echt koud. Ik hoorde mijn baasje zeggen dat het al herfst aan het worden was. Na een half uurtje mocht ik weer naar binnen en daar werd ik verwelkomd met een warme stal.

Na ruim een half jaar werd ik dan eindelijk weer op de wei gezet en dat was echt fijn. Ik keek rond maar zag geen anderre paarden en dat vond ik natuurlijk wat minder. Maar toch was ik al blij dat ik mijn benen kon strekken. Op een dag kwam mijn baasje niet meer en ze was al weken weg. Na een tijdje komt haar vader met een anderre man naar me toe en ze waren flink aan het discuseren over iets. Toen ging de man weer weg.
Na ongeveer een half uur kwam hij terug met weer zo’n ding op wielen maar nu wist ik wat het was. Het heet een trailer

Ik ging weer weg maar ik vond het minder erg. Ik werd in een wei gezet bij een aantal anderre paarden en een van mijn oude vriendjes stond daar ook. Mijn nieuwe baasje zorgde erg goed voor me. Tot mijn derde heeft ze niks anders gedaan dan knuffelen en poetsen enz. En toen kwam ze opeens met een ijzeren ding naar me toe. Ze wou dat ik het in mijn mond deed maar ik wilde iets heel anders. Dus ik ging maar met mijn hoofd zwaaien en toen werd ze voor het eerst boos op mij. Ik deed dus maar wat ze zei voordat ik straks weer weg moest. Het ding wat ze in mijn mond deed was een bit. Daarna kwam ze ook nog met een zadel maar dit keer bleef ik maar gewoon staan. Ze deed het op mijn rug en zorgde dat het vast bleef zitten met een soort riem wat een singel heet. Na een maand ging ze op mij zitten en ik bleef heel rustig staan. Ze was de hele tijd in mijn buik aan het schoppen maar ik bleef staan. Ik wist niet wat de bedoeling was. Toen riep ze er iemand bij die mijn vooruit liet lopen en ik gehoorzaamde.

Na een tijdje ging ze met me op buitenrit. Het ging een hele tijd goed tot op dat moment wat ik nooit zal vergeten. Er kwam uit een bosje een konijntje springen en ik schrok daar van. Ik rende heel hard weg een mijn baasje viel van me af tegen een tak. Maar ik wist maar een ding en dat was dat aan die kant gevaar was. Ik rende dus naar huis en haalde hulp van haar vriendje. Hij ging gelijk op zoek naar haar. Toen hij haar eindelijk had gevonden zijn ze gelijk naar het ziekenhuis gegaan. En daar bleek dus dat ze een hersenschuding had en tijdelijk niet mocht rijden

Toen hadden haar vriendje en zij besloten om mij te verkopen. Ik werd met een man meegenomen die helemaal niet van paarden hield. Hij zette mij in een box die veel te klein was. Ik kreeg bijna geen voer maar hij wilde wel veel op mij rijden. Op een dag pakte hij een zweep en als ik niet goed luisterde kreeg ik slaag. Ik schrok ergens van en gaf een bok Toen werd hij zo boos dat hij me bleef slaan en ik had hele grote wonden. Hij gaf me geen voer meer. Ik had me nog nooit zo ongelukkig gevoeld...

Op een dag kwam er een meisje langs. Ze zag mij en gaf me een stukje van haar brood. Ze kwam steeds vaker langs en zag hoeveel ik aan het lijden was dus belde de dierenbescherming. Die nam me weer bij mijn baasje weg maar dit keer vond ik het niet erg ik was zelfs blij. Ik werd naar een manege gebracht waar ik goed werd verzorgd. Op een dag kwam weer dat ene meisje langs wat me steeds kwam opzoeken en ze kocht mij. Ze ging spring wedstrijden met mij rijden en ik deed het heel goed. We werden steeds eerste! Op een dag gingen we een wedstrijd doen maar ik struikelde waardoor ik de hindernis omver liep en we werden gediskwalificeerd. Ze was zo boos dat ze me verkocht maar weet je aan wie ……………aan de eigenaresse van manege de veldmuis dus ik kwam weer bij mijn oude vriendjes. En ze waren heel lief tegen mij de mensen en de paarden. Ik deed mee aan western en won veel wedstrijden en toen ik 18 werd mocht ik met pensioen.

Veulen:,,En zo was het dus toch nog een gelukkig einde?”
Merrie:,,Ja dat klopt. Maar 1 ding ik hoop dat het jou nooit overkomt van dat gereis word je heel moe.”

verhaal twee:
De bedriegers.

Woest knalt de deur dicht! Waarom,waarom heb ik nou zulke ouders? Als ik maar ff één paarden boek uit de bibliotheek wil halen zijn ze al boos. Waarom hebben hun nou zo’n hekel aan paarden? Ik heb maandag vakantie terwijl hun moeten werken en dan ga ik weer naar Boris mijn lievelings shetje op de manege. De dagen vlogen voorbij en eindelijk was het dan zover het begin van de vakantie. Iedereen zei tegen elkaar wat ga jij doen in de vakantie? En Mariska antwoorde daarop naar Boris mijn lievelings shetlander. Jij ook altijd maar met je paarden, koop een mp3speler ofzo zei Nathalie. Nee ik hou gewoon van paarden zei Mariska. Nou ik ga weer want ik moet nog ff afscheid nemen van mijn broer die op vakantie gaat. Doei fijne vakantie

Eindelijk is het maandag. Al om half 10 staat Mariska op om naar Boris te gaan. Ze trekt snel haar paardrij kleren aan en stapt op haar fiets. Eindelijk aangekomen bij Boris staat hij op de wei rustig te grazen. Als ze hem roept: BORIS kwam hij niet dus ging zij maar naar hem. Maar toen zij dichterbij stond zag ze een hele grote wond bij zijn hals. Ze rende snel naar de kantine en belde de veearts. Het duurde nog zo’n kwartier voor hij er was dus ze ging maar naar de eigenaar van de manege.

Hij zei : ,,Ik weet ook niet wat ik moet doen maar ik kom er aan, als ik jou was zou ik je ouders even bellen want ik denk dat je pas laat thuis bent. Ze dacht : O nee dat kan niet ik mag eigenlijk niet eens met paarden omgaan. Maar toch bleef ze bij Boris. Na een kwartier kwam dan eindelijk de veearts aan. Hij keek naar de wond en zei : Dat word nog een dure zaak. Het zal wel veel geld kosten hebben jullie dat er voor over? De eigenaar zegt : Ik niet echt maar misschien wil Mariska het betalen want ik heb niet veel aan zo’n shet. Ik betaal het wel al moet ik er voor gaan werken zegt Mariska.

De antibiotica kost ongeveer 120 euro en dan ook nog de rest ik denk dat je in totaal zo’n 270 euro kwijt bent. Ik betaal het. Ik zal ff naar huis fietsen. Eenmaal weer thuis aangekomen ziet ze de auto van haar moeder staan. Haar moeder doet de deur open en zegt nou waar was jij?
Ik? Ik was bij mijn vriendin hoezo? Nou je hebt je paardrijkleren aan en hoe kom je daar eigenlijk aan? Nou, ik ben al een hele tijd aan het helpen op de manege en toen heb ik een uniform van hun gekregen en ik wil nu uit mijn spaarpot 270 euro pakken want ik moet een wond van mijn lievelings shetlander Boris behandelen.

Wat? 270 euro voor een paard ik dacht het niet. Ik verdien het dan wel gewoon zo bij elkaar. Ze loopt boos weg en gaat vanalles doen om geld in te zamelen. Na een aantal dagen heeft ze dan eindelijk 270 euro. Ze pakt haar fiets en rijd naar de manege. Als ze daar aankomt ziet ze Boris blij rond huppelen. Ze gaat naar de eigenaar en zegt hoe kan dit nou? Hij antwoordt daar op : Nou ik heb van jou ouders geld gekregen waar ik het mee kon betalen. Wat mijn ouders hoe kan dat die hebben een hekel aan paarden? Wie? Meneer en Mevrouw Jobbsen? Die houden zielsveel van paarden.

Wie zijn dat nou weer mijn ouders heten met hun achternaam Kraaien. Zullen we het opzoeken in jou eigen stamboom vraagt de eigenaar
Ja hoor is goed. Ze kijken en zien wie haar ouders zijn de familie Jobbsen.
Ze gaat terug naar huis en zegt leuke (stief)ouders zijn jullie zeg. Nou ik ga hier weg doei. Ze gaat naar haar echte ouders en gaat daar het een en ander met ze bespreken. Na een lange tijd zijn ze er uit. Alle vragen zijn nu beatwoord. Meneer Jobbsen vraagt of hij Boris mag kopen en dat mag. Mariska is helemaal blij en rent naar Boris toe Ze gaat hem knuffelen en is helemaal gelukkig.

Na ongeveer een week gaat ze op hem rijden. Dat gaat erg goed. Ondertussen zijn meneer en mevrouw Kraaien aan het bespreken hoe ze hun kunnen terug pakken. Na een korte tijd weten ze het. Ze gaan Boris stelen. De nacht dat het zover is gaan ze heel zacht naar de stal van Boris. Ze doen de deur open en nemen hem mee. Ze zetten hem op een klein stukje gras waar hij moet blijven tot ze weten wat ze met hem gaan doen.

Ze gaan hem maar in het schuurtje zetten. De volgende morgen wordt iedereen vroeg wakker om naar Boris te gaan. Eenmaal aangekomen zien ze dat hij weg is en organiseren ze een zoek actie. Dagen zijn ze aan het zoeken maar ze kunnen hem niet vinden. Mariska moet heel de tijd maar denken aan die arme Boris hoe zielig en alleen hij wel niet is. Na een kleine twee weken zoeken geven ze het op. Ze hebben alles al geprobeerd.

Toen dacht Mariska opeens... we hebben nog niet bij de slager gekeken. Ze ging er naar toe en vertelde het maar hij had niks gezien of gehoord
Hij zou wel blijven opletten. Na een lange tijd wachten ging dan eindelijk de telefoon. Hallo met slager de Vries ik heb U paard gevonden ze willen hem hier laten slachten maar ik sta dat niet toe. Moet ik de politie bellen of niet? Ja graag! Oke ik zal het nu doen. Nog veel succes en sterkte piep piep piep.

Papa Mama Boris is gevonden. Echt we komen er aan. De politie is al geariveert bij de plek waar boris is en de famillie Jacobbs komt er ook aan
De politie arresteert de Meneer en Mevrouw Kraaien. En Boris is weer terug.

Dit zijn de verhalen .
Ik ben pas 11 en dit is de eerste keer dat ik echt een lang verhaal maak(voor de lol).

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:34

Vind het eerste verhaal het leukst geschreven Overigens schrijf je al heel goed voor je leeftijd

Miss_Mo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 20:50

Dankje ik vond zelf ook het eerste verhaal het mooist.

Shayla

Re: [verhaal]Twee verhaaltjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:06

Myrthe , allebei de verhalen vind ik heel leuk geschreven , heel verschillend ook.

Echt heel goed en knap van je !

Miss_Mo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 09:21

Dankje voor je reactie ik vond ze zelf ook zo verschilend.