[Vraag] 'Ik frutsel er op los'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eve_lien

[Vraag] 'Ik frutsel er op los'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 20:57

Goed.
Misschien is dit meer wat voor Forumzaken, maar ik denk dat ik hier zoveel mogelijk de mensen bereik, die ik met dit topic wil bereiken.
Op CB kom ik steeds vaker mensen tegen, die een beetje aan het oefenen zijn gegaan met [ overwegend ] Photofiltre of PSP of welk bewerkingsprogramma dan ook.
Vaak hebben ze gewoon wat standaard filters over hun foto heen gegooid. Natuurlijk erg knap, leuk en aardig en ik begrijp ook goed dat ze hun kunsten willen tonen. Want ja, zij kunnen het nu ook.
Alleen: CB slipt er een beetje van vol. Al die mensen die telkens weer commentaar willen over de manier waarop ze de standaard functies van hun fotobewerkingsprogramma hebben toegepast..
Uiteraard: iedereen moet érgens beginnen. En het is vrij fijn om positieve reacties te krijgen.
Alleen kijk ik niet meer met plezier op CB en mis zo toch alle wél leuke topics.
Ben ik de enige die hier last van heeft en loop ik nu weer te miepen?

x_amber

Re: [Vraag] 'Ik frutsel er op los'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:25

ja mij lijkt het ook wel handig om een topic te maken waar alle ""beginner"" hun creaties kwijt kunnen zelf ben ik ook nog een beginnertje met bewerken zo erg nog da ik vind dat mijn creaties niet echt een eigen topic vedienden maar zoiets lijkt me leuk

Eve_lien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 21:27

Alleen is dan het probleem dat er opnieuw een centraal topic komt..

Wineds

Re: [Vraag] 'Ik frutsel er op los'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:32

Je bent niet de enige
Maar ik zou er geen oplossing voor weten Met een centraal topic schiet je niks op, dan zullen er meer mensen zijn die bewerkingen plaatsen, dan mensen die commentaar en tips enzo willen geven.
Wat ik zelf het mindere vind aan sommige beginners, is dat ze zich ook gelijk gaan verschuilen achter het feit dat ze beginners zijn. Dan worden er een keer goede tips gegeven of er wordt gezegd dat het maar simpele filters zijn en dan komt gelijk de standaard reactie 'ja, maar het is nog maar m'n eerste/tweede/weet ik hoe veel bewerking'.
Aan de andere kant snap ik alle mensen die dat soort topics openen ook wel weer een beetje, want het topic voor resultaten van collages is aardig dood en in het bewerkingsaanvraagtopic gaat het juist allemaal te snel

Ik snap je probleem, maar kan je dus niet echt verder helpen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:57

Tja, zoals ik het altijd heb begrepen is [CB] bedoeld om opbouwende kritiek te ontvangen, tips etc. waar je wat mee kan. Je post dus een fotobewerking (waar het in dit geval om gaat) en wilt daar netjes geformuleerd commentaar op, waardoor je jezelf kan verbeteren. Nu snap ik dus niet waarom mensen een 'FB' plaatsen waarbij een aantal standaard filters over een standaard foto heen gegooid zijn. Daar valt nl. zo weinig over te zeggen? 'Leuk hoor die filters zo', of 'Leuk hoor die combinatie van 2 (of mogelijk 3 of, in de uiterste gevallen, zelfs 4) filters zo!' Tenzij het natuurlijk geen gezicht is, dan komen er dingen als 'Ik vind het niet zo mooi, nogal standaard'. Tja, met beide dingen kan je niets.. ik zou me ook echt geen tips op een standaardfilterbewerking (mooi woord) kunnen bedenken.. Echt niet? Ik snap je punt dus prima en ben het er mee eens, maar wat je eraan moet doen, tja.. mijn vraag is vooral waarom mensen dit soort bewerkingen op [CB] willen posten. Uit onwetendheid (goh, kan iedereen dit?) of omdat het goed voor je ego is? (En zodra iemand tips geeft of zegt dat het standaard is komen met de reactie 'Jaaa maar het was maar voor de lol' of 'Jaaa hallo wat verwacht je van m'n eerste bewerking!' inderdaad wat Wineds precies goed verwoord, sommigen verschuilen zich achter het feit dat ze beginners zijn.)

Maarja, alle filtertopics op slot gooien.. is ook weer zo wat

Faelivrin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 12:20

Ben het helemaal met jullie eens.
Maar ja, Iedereen moet wel een kans krijgen, en je bent nou niet zomaar ineens goed in het bewerken van een foto o.i.d.
Ik weet het niet, wat hier aan gedaan 'moet' worden.
Maar ik mis het 'oude' [CB] ook, met alle leuke topics.

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 12:24

ik vind het wel ee goed idee Ik als beginner kan dan ook afentoe wat droppen

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:06

Eigenlijk zouden ze voor CB een subforum moeten maken met allerlei centrale topics.

Eve_lien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 15:56

VeirL schreef:
Eigenlijk zouden ze voor CB een subforum moeten maken met allerlei centrale topics.

Ja, inderdaad.
Alleen wordt het dan wel iets teveel CB..

_Tiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:57

Ik ben het met je eens.
Eigenlijk kijk ik nu alleen nog maar naar foto's en FB's, maar dan zie je ook vaak probeer foto's. Veel foto's op FF en ITP zijn dan nog mooier. Oefen dan gewoon nog even door..

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:18

Vind ik ook hoor.
Maar heel veel zien zichzelf niet als een beginner en dan plaatsen ze het toch.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:10

CB slipt ook vol met flutfoto's van mensen die denken dat ze goed kunnen fotograferen... Van tekeningen van mensen die denken dat ze geweldig goed zijn... En dus ook van slechte fotobewerkingen. Dat is al tijden en tijden zo.
En inderdaad, die moeten ook een kans hebben. Ik vind het zelf namelijk ook leuk om opbouwend commentaar te krijgen, ik ben ook totaal geen ster in zulke dingen. Het is natuurlijk het mooiste om alleen perfect werk te zien... Maar dan moet je gewoon naar een ander forum gaan.

@Abalaydi: Wanneer noem jij iemand een beginner? Er kan wel iemand zijn die hartstikke vaak foto's maakt en plaatst en daar al best lang mee bezig is, terwijl het gewoon prutswerk is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:12

Wuis schreef:
Het is natuurlijk het mooiste om alleen perfect werk te zien... Maar dan moet je gewoon naar een ander forum gaan.

Voor mij is dat totaal niet het punt, en ik denk ook echt niet dat evelien alles perfect wilt zien. Vind dit dan ook een beetje vreemde opmerking?

Ik ben zelf toch ook ergens begonnen met het fotobewerken. Maar om over een foto een standaard filter heen te gooien en die hier te plaatsen als fotobewerking, tja, wat voor tips kan je daar nou over geven

Eve_lien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 22:23

WildWings schreef:
Voor mij is dat totaal niet het punt, en ik denk ook echt niet dat evelien alles perfect wilt zien. Vind dit dan ook een beetje vreemde opmerking?

Inderdaad.
Perfectie nastreven is doelloos.
Bovendien is 'kunst' persoonlijk.
Ik heb het inderdaad vooral over de 'ik gooi een filter over een foto en show deze vervolgens met de mededeling dat het mijn eerste is, dus of iedereen een beetje lief wil zijn' - topics.