Wie helpt mij aan een leuke carnaval-outfit ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maxielover

Wie helpt mij aan een leuke carnaval-outfit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 23:01

Hoi, ik heb a.s zondag een onderlinge springwedstrijd op een manege bij mij in de buurt, en dan mag je verkleed komen. Nu wil ik dus ook iets leuks gaan doen, maar ik kan niks bedenken... We hebben thuis niet echt veel carnavalskleren meer en ik zou niet weten wat ik moet doen !! De enige ideetjes die ik al wel had :

- Een hengstenvlecht maken met hartjeslint erdoor
- Hartvorm uit stof knippen en op dekje vast spelden
- Hartvorm uit stof knippen en op cap vast spelden

Ik denk dat ik een beetje voor een valentijnsthema ga, want ik heb hier een lap rode stof liggen en een stuk lint met hartjes. Hebben jullie nog leuke tips of een goede link ? Laat het ajb horen !!!

xxx Anne-Sophie en Max de Haflinger !!

Fairytail

Re: Wie helpt mij aan een leuke carnaval-outfit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 10:40

een hengsten vlecht is mooi bij een haflinger maar heeft hij niet extreme manen? dan zijn losse manen ook heel sexy;)

ik zou geen valentijn doen aangezien dat net geweest is maar meer een middeleeuws thema een soort romeo of julie zeg maar..?
heb je foto van je pony miss weet ik wel wat

kunt ook thema fairytale nemen ofzo als elfje gaan lord of the rings zoiets?

Maxielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 20:29

Hoi, bedankt voor je reactie !! Mss heb je daar ook wel weer gelijk in, carnaval is idd net voorbij dus daar kom ik dan ook weer een beetje laat mee aanzetten... Opzich zijn de manen los bij hem ook supercool, want hij heeft een hele dikke bos die ruim tot zijn schouder komt.

Een middeleeuws thema is idd wel leuk, en als elfje vind ik ook best lachen !! Alleen de outfit vind ik dus moeilijk... En ik vind dat elfjes jurkjes aan moeten hebben, maar dat gaat lastig op een paard !!

Anders kan ik mss ook nog wel in westernstijl gaan.. Ik kan best met een spijkerbroek springen met een paar stoere laarzen eronder ofzo, en spijkerjasjes heb ik ook nog zat. Oud shirt eronder, ik heb nog een stoere riem van lichtbruin nepleer (suede achtig) met sliertjes eraan, dat is ook wel gaaf. Evt. kan ik een blingbling spijkerbroek aan doen, ik heb er nl. een met van die pailletjes erop, dat is wel gaaf. Alleen heb ik geen cowboyhoed... Ik krijg nu nog een gaaf idee, lange chaps !!! Alleen heb ik die dus niet... Ik ken wel iemand die ze heeft, mss mag ik ze lenen. ik heb ook geen westernzadel maar dat boeit me niet zo. Maar dan nog wat versiering in westernstijl... Tsja ik heb geen idee !!! Foto's heb ik op de mail.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:15

western is wel leuk maar past niet zo bij t springen als je het doet neem dan een geruite blouse en leg daar een knoop in western hoed in de festwinkel ofzo of tweede hands miss je vader zo'n type hoed?(mijne wel:P)

pff barbie is al zo vaak

met elf kan je vleugeltjes maken van ijzerdraad en dat gaas achtige stof
ga als dracula of uhmmm denk denk sonic de snelheids duivel^^

oehh ga als politie of brandweer man je moet immers snel zijn;)
komen in een keer allerlei ideeen

tips mail dan maar

madieke21@hotmail.com

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 21:57

Heey, bedoel je zo'n houthakkersbloes ? Die heb ik niet... En ik ben al in de feestwinkel geweest vandaag, daar hadden ze niet echt van die westernhoeden ofzo. Ik heb geen vader meer, dus daar kan ik het ook niet aan vragen.

Maar ik heb het toch niet over barbies ? Dat wil ik niet eens !!! Van die vleugeltjes maken enzo kost allemaal veel tijd daar heb ik geen zin in. En sonic vind ik stom, bovendien moet je voor dat en voor brandweerman snel zijn en dat is mijn Haffie nou niet bepaald... Politie wordt me ook te lastig. Ik weet het echt nog niet... Wat ik hier in elk geval heb liggen :

- Een roze en een blauw lint
- Dik rood lint met hartjes erop, ijzerdraad erin
- IJzerdraad met gekleurd stof er omheen, in paars, oranje, beige en
felblauw
- Feestmutsje met elastiekje voor om je kin
- Een T-shirt met een (vage) foto van mij en mijn paard erop, leuk met een gekleurd shirt met lange mouwen eronder
- Een wit shirt met lange mouwen met een foto van mijn paard aan de voorkant en achterkant
- Haarspeld met goudkleurige glitterstrik erop (leuk voor in de voorpluk van mijn paard haha)
- Met allemaal gekleurde elastiekjes staartjes in zijn manen maken die rechtop staan zeg maar

Verder dan dit kom ik nog ff niet... Als je msn hebt voeg je me maar toe : annesophielovemax@hotmail.com

Maxielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 23:17

Misschien ga ik helemaal niet naar die wedstrijd, vanwege een paardenvirus (ben de naam kwijt !!) dat hier in de buurt heerst. Ze dachten eerst dat het ook op die manege waar de wedstrijd is, er een paard was besmet met dat virus. Morgen ga ik erover bellen met degene die de wedstrijd regelt enzo en ik overleg met mijn moeder, dan kijk ik ff of ik meedoe of toch nog afzeg. Wat zouden jullie doen ?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:21

is het besmettelijk hoe veel paarden hebben het al, staat het eventueel besmette paard bij de andere of al alleen weggestopt?

ik weet niet hangt van alle factoren af ook of je paardje er kwetsbaar voor is, ik zo het zeker navragen aan de manege en de omgeving of het er heerst of gespot is.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 23:24

In ieder geval toch maar wat foto's van mijn Haflingertje Max (hopelijk lukken ze, ik ga voor het eerst foto's erop proberen te krijgen) :

Tadaa !! Mijn gaafste foto van hem :
Afbeelding

Hier zie je hem helemaal :
Afbeelding

Zijn prachtige koppie en manen :
Afbeelding

Stoere foto van Max in de zee :
Afbeelding

Hopelijk vinden jullie hem leuk !!

Maxielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 23:25

Oleeee ze zijn gelukt !!! *Springt een gat in de lucht*

Ik bedoelde trouwens het Rhino-virus. Dat heerst in Voorhout en Hoofddorp, dat zijn 2 dorpen bij mij in de buurt. Aangezien er bij die wedstrijd ook mensen komen met paarden uit andere plaatsen in de buurt wil ik dat risico niet lopen. Bovendien kan er iemand daar in contact geweest zijn met een besmette pony of via via, als ik daar dan ben met mijn paard kan hij het dus ook krijgen en daar heb ik geen trek in !!! Ik zie het nog wel.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 23:36

Fairytail schreef:
is het besmettelijk hoe veel paarden hebben het al, staat het eventueel besmette paard bij de andere of al alleen weggestopt?

ik weet niet hangt van alle factoren af ook of je paardje er kwetsbaar voor is, ik zo het zeker navragen aan de manege en de omgeving of het er heerst of gespot is.

Is een zwak paard er bijv. vatbaarder voor dan een gezond paard dan ? Mijn paard is in elk geval kerngezond, niks mee aan de hand.

Maar wat het wel is, mss is dat besmette paard daar voordat ze wisten dat hij dat mss had in contact geweest met andere mensen of paarden. En die kunnen het dus ook weer overbrengen. Stel dat iemand dat paard geaaid heeft, aait een ander en besmet dat paard, ik aai dat paard en besmet daardoor weer mijn paard. Als dat kan tenminste. Of het eerst besmette paard snuffelt met een ander paard, en mijn paard snuffelt met die ofzo, en is dan ook besmet. Ingewikkeld, maar helaas erg gevaarlijk...

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 13:05

het hangt erg van de ziekte af hoe besmettelijk het is is het droes dan moet je gewoon zeker weten dat paarden die het hebben of hadden meteen weggezet zijn
miss is je paard wel ingeent? het hangt erg van de ziekte af dus
ik zou zeker voor middeleeuwen gaan want tis mooi paardje;)

Maxielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 20:46

Mijn moeder heeft de dierenarts gebeld en die zegt dat vooral drachtige merries er vatbaar voor zijn. Maar toch, elk paard kan het krijgen. Enten heeft geen nut, dat moet je 4x per jaar doen en volgens de dierenarts weten ze nog niet eens zeker of dat wel echt tegenhoudt ook. Ik bel nog ff met degene die over de wedstrijden gaat en dan beslis ik. Volgens de dierenarts was het verstandiger om niet te gaan, je weet natuurlijk maar nooit.

Bokkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:04

wat jammer zeg

Maxielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 22:33

Ik heb met die vrouw gebeld die de aanmeldingen e.d regelt, die zegt dat er geen gevaar is omdat er alleen maar paarden uit de buurt komen, maar toch, ik vertrouw het niet. Zij is tenslotte geen dierenarts, en die van ons heeft gezegd beter niet te kunnen gaan. Ik neem dus het zekere voor het onzekere en ik ga niet. Bovendien mogen we van de manegebaas er ook niet meer heen, ook niet naar de ponyclub en contact met paarden van andere stallen vermijden. Zo proberen we het dus te ontlopen, ik hoop dat het gaat lukken. Ik heb echt geen trek in enge ziektes op stal !!!!