[Opdr NL]Een dag uit mijn leven op straat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Drunksheep

[Opdr NL]Een dag uit mijn leven op straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 20:03

Ik weet niet of ik dit mag plaatsen, want het is iets van 375 woorden, maar moest het voor NL maken en wil er dus graag commentaar op enzo.
Het moest een beetje op de manier zoals het verhaal van Kruimeltje.
Maar heb teveel woorden gebruikt eigenlijk... je hoefde er maar 200.

Mja; genoeg gel*ld, hier mijn verhaal(tje);

Een dag uit mijn leven op straat

Zoals elke dag loop ik op straat. Het is donker en mijn kleren zijn gescheurd. Eventjes ril ik… het is onwijs koud. Dan kijk ik omhoog, naar een vogel die op een lantaarnpaal gaat zitten. Bijna alle lantaarnpalen doen het niet. “Marije!” hoor ik plots iemand roepen. Ik kijk om en daar is mijn vriendin Lisette. “Hé, koud hè?” vraag ik. Lisette knikte. “Héél koud,” zegt ze. Ze heeft bijna geen kleren. Ze heeft alleen een hemd en een gescheurde broek. “Kom,” zeg ik. “Dan gaan we op de markt lopen.” Ik pak haar hand en ren met haar naar de markt. Geen enkel licht brandt, niemand is er nog. Of toch wel? “Daar loopt een man,” fluister ik tegen Lisette. Ze knikt. “Werk, hoop ik.” zegt ze zachtjes. We lopen naar de man die nors zegt; “Wat motten van die kinderen op de markt zo vroeg?” Ik glimlach. “Werk zoeken,” zeg ik. Even kijkt de man verbaasd maar antwoordt gauw; “Jullie zijn veel te jong voor werk,” zegt ‘ie. Ik schudde mijn hoofd. “Nee hoor,” zeg ik. “We moeten wel, anders wonen we nog eeuwen op straat.” Weer kijkt de man verbaasd. “Misschien heb ik wel wat voor jullie,” zegt hij en maakt een gebaar dat we mee mogen. Hij heeft een groente- en fruitkraam. “Jullie mogen dit naar de overkant sjouwen.” Ik knipoog naar Lisette, ver is het niet én we krijgen er geld voor.
’s Avonds zitten we bij de man in huis. Hij vindt ons super hulpjes en we mogen tijdelijk bij hem wonen. Toen hij dat zei vloog ik hem in zijn armen. Eindelijk in een bed slapen, eindelijk ons kunnen wassen, eindelijk normaal kunnen eten. We mogen even douchen en dan moeten we naar bed. We moeten wel met zijn tweeën douchen, anders is het te duur. De warme stralen lopen over mijn rug. Ik pak wat shampoo, was mezelf en Lisette volgt. Ik kijk haar aan en glimlach. “Eindelijk,” zeg ik. Als we onszelf af hebben gespoeld doe ik de kraan uit. Ik en Lisette kleden ons aan en we lopen naar bed. Denkend aan wat er morgen zou komen en met een sprankeltje hoop val ik in slaap…

Drunksheep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 21:18

Niemand?

Kiara

Re: [Opdr NL]Een dag uit mijn leven op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:47

Esperanca schreef:

Zoals elke dag avond loop ik op straat. Het is donker en mijn kleren zijn gescheurd Mijn kleren zijn gescheurd. het is donker. (ik zou er twee zinnen van maken, want ze hebben niets met elkaar te maken.. Eventjes ril ik… het is onwijs koud. Dan kijk ik omhoog, naar een vogel die op een lantaarnpaal gaat zitten. Bijna alle lantaarnpalen doen het niet. Deze zin loopt niet zo mooi. Ik zou het veranderen in iets van: Vrijwel geen lantaarnpaal doet het. “Marije!” hoor ik plots iemand roepen. Ik kijk om en daar is mijn vriendin Lisette. “Hé, koud hè?” vraag ik. Lisette knikte (waarom staat dit in de verleden tijd?). “Héél koud,” zegt ze. Ze heeft bijna geen kleren. Ze heeft alleen een hemd en een gescheurde broek. “Kom,” zeg ik. “Dan gaan we op de markt lopen.” Ik pak haar hand en ren met haar naar de markt. Geen enkel licht brandt, niemand is er nog Ik zou iets van'er brandt geen licht, er is niemand meer'opschrijven.. Of toch wel? “Daar loopt een man,” fluister ik tegen Lisette. Ze knikt. “Werk, hoop ik.” zegt ze zachtjes. We lopen naar de man die nors zegt; “Wat motten van die kinderen op de markt zo vroeg?” Ik glimlach. “Werk zoeken,” zeg ik. Even kijkt de man verbaasd maar antwoordt gauw; “Jullie zijn veel te jong voor werk,” zegt ‘ie. Ik schudde Ik schudt, blijf in de tegenwoordige óf in de verleden tijd, niet om en om mijn hoofd. “Nee hoor,” zeg ik. “We moeten wel, anders wonen we nog eeuwen op straat.” Weer kijkt de man verbaasd. “Misschien heb ik wel wat voor jullie,” zegt hij en maakt een gebaar dat we mee mogen. Hij heeft een groente- en fruitkraam. “Jullie mogen dit naar de overkant sjouwen.” Ik knipoog naar Lisette, ver is het niet én we krijgen er geld voor.
’s Avonds zitten we bij de man in huis. Hij vindt ons super hulpjes en we mogen tijdelijk bij hem wonen. Toen hij dat zei vloog ik hem in zijn armen. Eindelijk in een bed slapen, eindelijk ons kunnen wassen, eindelijk normaal kunnen eten. We mogen even douchen en dan moeten we naar bed. We moeten wel met zijn tweeën douchen, anders is het te duur. De warme stralen lopen over mijn rug. Ik pak wat shampoo, was mezelf en Lisette volgt. Ik kijk haar aan en glimlach. “Eindelijk,” zeg ik. Als we onszelf af hebben gespoeld doe ik de kraan uit. Ik en Lisette lisette en ik staat netter. of hou het anders op 'wij' kleden ons aan en we lopen naar bed. Denkend aan wat er morgen zou komen en met een sprankeltje hoop val ik in slaap…

Gezien je leeftijd vind ik het best goed geschreven.
Maar dit soort topics mogen niet op bokt.

Drunksheep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 10:24

Bedankt
Maar het is toch een kort verhaaltje en er komt geen vervolg op ofzo

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 16:21

Ik bedoel dat er geen huiswerktopics op bokt mogen

Drunksheep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 19:19

Ok. Maar heb het al ingeleverd hoor

Genee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:21

Het is trouwens niet ik schudt, zoals Kiara suggereerde, maar ik schud

Maar anyway: Leuk verhaaltje. let wel op de tijden: dat doe je automatisch heel snel, maar het beste is om in 1 tijd te blijven schrijven.

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:55

Na de verbeteringen vind ik hem mooi.
Ik weet het niet echt maar de verhaal heeft wat.

Idd wat Genee zegt, maar ik weet uit mijn eigen ervaring dat het moeilijk is.

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:37

Genee schreef:
Het is trouwens niet ik schudt, zoals Kiara suggereerde, maar ik schud

Aargh!
Wat genant!

Drunksheep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 09:50

Bedankt Genee en MoonChloe
Ik blijf het moeilijk vinden, alles in dezelfde tijd te hebben

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:19

Leuk hoor! Wat was je cijfer?

Drunksheep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 18:37

Dankje! Mijn cijfer weet ik nog niet.

El_vis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 17:42

kvind et best goed geschreven, alleen staat verleden en tegenwoordige tijd door elkaar. (dingen als; toen GINGEN we weg. ''dat doe ik wel'' ZEG ik) is maar een voorbeeldje hoor

Drunksheep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 18:01

Bedankt. Dat over TT & VT is al gezegd. Ik ben d'r niet bij de laatste dagen hoor =)