[column] kroeg deel 1

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juthi

[column] kroeg deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 15:44

Ben iets van plan met een column, maar vraag me af of ik wel boeiend genoeg schrijf, dus kom op mensen geef eens wat opbouwende kritiek en commentaar.
Hoop dat jullie het iets vinden!

Ja hoor, ik doe er wat mee

Eindelijk de donderdag. Na een saaie week op kantoor tijd om weer helemaal los te gaan!
Niets wat moet en niets wat niet mag. Nou vooruit, tot op zekere hoogte dan.
Acht uur beginnen, bar poetsen en maar meteen even 50 glazen uit je handen laten glijden, ach ja het veiligheidsglas moest toch nog even getest worden.
Zo rond een uur of negen je bar open gooien en dan maar hopen op een rustig begin. Maar helaas. Mannen, militairen wel te verstaan. Zo’n zeven rond een tafel. Ze kijken stuk voor stuk om vervolgens maar even te besluiten dat ze ook even allemaal tegelijk moeten kijken. Fijn, daar sta jij dan in je uppie. Vluchten is geen optie tenminste als je je baan wilt houden.
Lang leve de borrels! Tequila achterover en laat ze maar komen, ik kan die zandhazen toch wel aan?

Ja hoor de eerste heeft de moed verzameld. Komt naar mn bar en begint:
“Wij vinden jou wel een mooie meid”
Goh, ik zou toch zweren dat ik ze het woord geil hoorde gebruiken maar bedenk me vlug dat ik dat maar niet kan zeggen.
Meer dan een simpele “Owh en nu?” kan ik niet over mijn lippen krijgen.
“Uhm ja, jij hebt vast wel een telefoon, mag ik je nummer?”
En ja hoor BINGO! Nog geen 5 minuten open en er staat alweer zo’n ventje dat denkt dat iedere barvrouw aan een wild vreemde dr nummer weggeeft.

Nou om hem maar niet meteen helemaal de grond in te stampen heb ik hem pen en papier gegeven en heeft hij zijn nummer opgeschreven. Vervolgens kwam de vraag: “Doe je er ook wat mee??”
Ik toverde een glimlach op mijn gezicht “natuurlijk”
En meneer het militairtje liep weer door naar zijn volgende slachtoffer en gaf mij de kans om iets met zijn nummer te doen… Ja dus, in de prullenbak gooien!

Licht het nou aan mij, of denken mannen altijd dat vrouwen zo makkelijk zijn?

En???

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:47

Het heeft wel iets

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:49

Alleen je moet even "licht" in ligt veranderen, nu gaat het over iets dat brandt... Aan het einde van je column dus. Ik vind het wel leuk om te lezen!

Twaalf

Re: [column] kroeg deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:38

Goed hoor! Erg leuk om te lezen!
Alleen een paar dingetjes die makkelijker lezen als je ze veranderd. Bijv. 'Eindelijk de donderdag', als je 'de' weglaat, klikt het wat beter.

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:44

Ik vind hem niet echt collumn-achtig geschreven. Meer verhaalachtig, net alsof je het niet zelf hebt meegemaakt.

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 14:00

Hmm.
Gaat.
Het is leuk bedacht; maar op de 1 of andere manier pakt het me niet.
Het is niet écht sarcastisch ofzo, iets wat hem echt leuk maakt.

juthi

Re: [column] kroeg deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 14:21

Dank je voor de reacties!

en Flew dat "licht" is wel een erg domme fout tja blonT he
@Urselin.. zal eens kijken wat ik met de tip kan!