[FOTO] Forgotten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Forgotten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:57

Opbouwende kritiek / commentaar is meer dan welkom

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Imageshack heeft ze iets donkerder gemaakt lijkt wel

Namiira_hvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:02

Het beertje valt een beetje weg bij de eerste foto, De tweede vind ik mooi, ook mooi van verweg, dan is hij echt 'forgotten' zielig beertje!
Groetjes Yasmin..

Talisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:02

Mooi idee, maar toch mis ik nog NET iets in de compositie, alleen weet ik niet wat... Sorry hier heb je ook niet veel aan Lettertype bij de 2de past er wel heel mooi bij vind ik.

Nynkk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:07

Ik heb ze wat lichter gemaakt;

Afbeelding

Afbeelding

Nu zie ik ook nog wat
Ja, ik vind ze leuk de laatste had nog net íéts hoger gemogen, maar ze stralen goed uit wat er wordt bedoeld

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:12

De laatste had ik toch liever net iets minder ondergrond gezien, vind ik net te lang.
Mooie kleuren, vind het erg geslaagde foto's

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:55

Die eerste vind ik echt super, je ziet zijn koppie een beetje hangen en door die kralen-oogjes krijg je een beetje een glinstering in de ogen en dat maakt het emotioneel.
Bij de laatste vind ik de ondergrond ook wat te lang.
Mooi foto's!

Mews

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:01

Ik vind de 2e het mooiste. Ik vind ook het lettertype van de tweede er beter bij passen. Ik vind de ondergrond in principe niet te lang, alleen zou het misschien wat mooier zijn als het beertje iets meer naar de aandacht getrokken wordt, door bijv. ook een wat grotere ruimte bovenaan de foto te maken. (nu valt het beertje helemaal niet meer op, en hoewel hij dan inderdaad wel meer vergeten is is het natuurlijk ook weer niet de bedoeling dat je bijna niet meer naar beerlief kijkt.. ) Maar de eerste vind ik ook erg mooi, leuk concept! Alleen het lettertype vind ik dus iets minder passend, ik weet niet waarom...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:02

De eerste spreekt me het meest aan, door de schaduwen en hoe het beertje zit, heel tof.
De tweede vind ik ook de ondergrond te lang, maar omdat die beer omhoog kijkt krijg ik niet het 'vergeten-gedeelte-gevoel.'
Vraag me niet waarom.
Maar de eerste vind ik echt heel erg gaaf

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:06

Heel erg bedankt voor alle reacties

De ondergrond bij de laatste iets minder lang maken zal ik eens proberen, en boven dan misschien wat meer ruimte. Dat wordt dan maar een klein beetje- aangezien ik het zelf juist inderdaad zo ver weg er wel 'vergeten' uit vond zien. Achtergelaten.
@Sjemie: Wat jij zegt over dat omhoog kijken zie ik nu ook, ik snap wat je bedoeld

Ik vind het lettertype bij 2. ook mooier, of nouja, het past er beter bij in dit geval. En toch zoek ik nog iets wat er nog iets meer bij past

Bedankt voor het lichter maken, Nynkk Ik had net even geen tijd om dat nog te doen! Ik heb ze nu zelf even wat lichter gemaakt en geupload zodat ze er nu ongeveer uitzien zoals de bedoeling was:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Tanya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:13

Gaaf
Vind de ondergrond bij de 2e inderdaad te lang, maar het lettertype is mooi.. Die eerste die iets lichter is is leuk

Anoniem

Re: [FOTO] Forgotten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:26

je had de beer beter neer kunnen leggen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:30

Haha en weer bedankt voor de reacties.

De beer neerleggen heb ik ook geprobeerd, maar dit kreeg ik niet mooi op de foto- ik kreeg er niet echt het gevoel bij wat ik nu wel een beetje meer heb en wil overbrengen Dankje!

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:46

Ik vind die 1e mooier dan die 2e. Bij die 2e krijg ik het beer-is-vergeten gevoel niet. Daar 'kijkt' ie recht in de camera & op die 1e ziet ie er gewoon meer vergeten uit.

Krijg bij dat "Forgotten" btw wel het idee, misschien dat je hem ook ergens in een hoekje kan zetten of iets. Ik heb nu het idee dat ie zegmaar midden in de kamer zit en dan vind ik hem niet echt vergeten. Als tie nou op een plek lag waar diegene niet meer komt of iets vind ik het meer vergeten over komen.

*nja, sorry vage uitleg

mandy101

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:47

beertje ziet er zielig uit zo
maar leuk gedaan

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:12

Eerst vind ik wel mooi, maar de tweede vind ik dat er op de voorgrond teveel grond {?} zit .. En ik vind van beide het lettertype niet zo mooi ..
Verder wel mooi bedacht

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 11:20

En weer bedankt voor alle reacties

Droomster: Ik snap wat je bedoeld, maar hij ligt / zit op beide foto's toch echt in een hoekje
@mandy: Dat was ook de bedoeling
@Jaduuh: Bedankt! Dat van teveel grond, ik ben op 't moment aan het kijken hoe het wordt als ik de originele foto wat anders crop!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 14:58

Tsja, ik weet niet precies wat ik er van vinden moet.

Ten eerste, ik vind het echt een heel leuk idee! Ik kom op de zolder ook vaak oude knuffels tegen en dan krijg je toch weer herinneringen. Maar zolang je ze niet ziet, denk je ook niet aan ze.

Maar ik vind ze niet echt mooi uitgewerkt. Al zijn de laatste twee al stukken beter dan de eerste (vind ik zelf).
Misschien iets meer licht? Ze zijn nu behoorlijk donker.
En misschien de foto's in kleur?

Ik weet niet precies wat je er aan veranderen kunt (naar mijn idee).

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 15:05

Die eerste foto vind ik mooi, die tweede niet zo eigenlijk. Heel onduidelijk.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:02

En wederom bedankt voor de reacties

@VeirL: De foto's waren in het 'echt' ook behoorlijk donker, en met photoshop verlichten wordt helaas niet zo mooi. Ik zal eens opnieuw foto's maken met wat meer licht! De foto's in kleur, deze foto's iig, waren niet erg mooi. De muur was.. paars En dat stond gewoon niet zo mooi, al helemaal niet omdat ik het contrast nogal verhoogd wil hebben op zulke foto's. Ik ga inderdaad eens opnieuw proberen de beer te fotograveren, en dan wat meer op die twee punten letten, dankjewel

@Jessiejl0ve: Dankje En hoe bedoel je 'onduidelijk' / in welke zin?

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:08

Foto2 vind ik het leukst dan is hij idd verder weg en lijkt hij meer alleen zeg maar.
De lichtere versie vind ik niet zo..
Doe dan maar de 2 fotos in je eerste bericht
want op de lichtere versie zie je de muur en dat is niet zo mijn smaak bij deze fotos!

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:54

Mooie foto's.
Ik vind hem zielig.

SdaphneS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:08

Mocca; dat dacht ik dus ook al, hij zit zielig in een hoekje.
Geweldig mooie foto, het heeft heel veel sfeer, en weet me ook echt te raken.
Ik vind de verlichte versie wat beter, dan de donkere.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:41

En weer heel erg bedankt voor alle reacties

@Manon_S: Ik zie de muur hier zelf wel bij alle foto's, dus ligt aan de scherminstellingen Zelf vind ik het juist met muur -dus wat lichter- beter, omdat je dan echt ziet dat het beertje in 'n hoekje zit

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:45

Ik vind de eerste van de lichtere versie van jou zelf het mooiste.
Echt zo vergeten.
Ik krijg zin om het beertje te aaien zelfs..
Hij ligt daar zo alleen, zielig.
Mij weet je ermee te raken! Roept echt een gevoel op.
Mooi .

FrontC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:22

Ik weet 't ook niet. Ik vind dat er net teveel lichtplekken zijn op beer 1 om er forgotten uit te zien, en het wekt bij mij ook niet echt een zielige indruk oid. Weet niet waarom?
2 zou een hele mooie foto kunnen worden als de compositie/crop wat anders was. Een verticale panorama ervan maken lijkt me hier erg mooi? En dan ietsje minder grijs, maar wat meer contrast en zwart. En een ander lettertype misschien?