Je tekening online krijgen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Je tekening online krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 18:53

Ik vind dus als ik mijn tekening scan, dat ie beduidend slechter wordt. Hetzelfde geldt voor foto's ervan, al vind ik dat de foto's het zelfs beter doen. Op de een of andere manier zit de diepte die ik persoonlijk in zie niet meer in als ik hem heb gescand. Natuurlijk kan dat ook tussen mijn oren zitten hoor, maar nou vroeg ik me dus af,
Hoe doen jullie dit?

Remy

Re: Je tekening online krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:04

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb alleen een digi met een resolutie van 2.0 megapixels . Ik krijg het ook nooit voor elkaar om een echt mooie weergave van m'n tekenwerk, en dan met name m'n pastels, te maken.

Ze missen diepte, leven en kleur. Als ik ze dan in het echt zie is dat een wereld van verschil. Ik krijg ze ook niet scherp in beeld.

Ik kan je dus helaas niet helpen, maar ik blijf wel even meekijken..

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:03

Mik_ schreef:
Ik vind dus als ik mijn tekening scan, dat ie beduidend slechter wordt. Hetzelfde geldt voor foto's ervan, al vind ik dat de foto's het zelfs beter doen. Op de een of andere manier zit de diepte die ik persoonlijk in zie niet meer in als ik hem heb gescand. Natuurlijk kan dat ook tussen mijn oren zitten hoor, maar nou vroeg ik me dus af,
Hoe doen jullie dit?

Ehm, een goede scanner hebben denk ik?

Ik merk wel dat mijn scanner bv. sommige kleuren ver***t en soms kleine details e.d. minder mooi maakt, maar meestal + over het algemeen vind ik mijn scans redelijk goed gelukt... (natuurlijk niet zo mooi als het origineel, maar ik zie inderdaad ook weleens online dat scanners tekeningen écht helemaal vernaggelen.) Ik heb nooit gekeken naar wat voor kwaliteit scanner ik zou nemen ofzo, maar blijkbaar heb ik er toch geluk mee gehad.

lentjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:05

Weleens geprobeerd met fototoestel?

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:26

lentjj schreef:
Weleens geprobeerd met fototoestel?

Mik_ schreef:
... Hetzelfde geldt voor foto's ervan, al vind ik dat de foto's het zelfs beter doen. ...

lentjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:31

oja .. Wij hebbe nogal duur fototoestel dus dan komt t wel over

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:21

Misschien als je ze scanned en vervolgens in een bewerkingsprogramma kleur laat verwarmen ofzo ..

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 09:05

Ik heb ook een 'duur' fototoestel, super goed ding. Maar dat zeg ik, dan mis ik de diepte. Heb gewoon een goeie hp-scanner. Het is niet dat ie dingen weglaat of zichtbaar vern*eukt. Alleen valt 't me op dat de tekeningen niet zijn, wat ze behoren te zijn!

@ Lentjj, volgens je topic heb je er ook last van??
lentjj schreef:
(door scannen niet zo heel erg mooi geworden in echte tekening heeft hij meer schaduw.)

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 10:01

*zucht* Hoe herkenbaar.

Ik vind de tekening ook vaak mooier uitkomen als ik er een foto van maak, maar die foto vertekent heel veel, dus dan lijkt de tekening ook vreemd. Bijv. dat ik niet precies recht boven de foto sta, waardoor de neus opeens groter lijkt dan het in werkelijkheid is.

De scanner doet altijd hele rare dingen met mijn tekening, de ene lijn wordt ontzettend hard gemaakt, terwijl andere dingen, zoals tastharen en kleine details onzichtbaar worden. Argh, ik heb een hekel aan dat ding.
De scanner is gewoon niet zo goed. Het zit in een 3 in 1 printer, waar je nadruk echt op het printen ligt, niet op het scannen.

Ik ben bang dat ik deze problemen altijd zal houden, tenzij ik een goede scanner kan kopen. (Maar dat zit er voorlopig niet in.)

Ik heb dus geen goede raad of tips, helaas...

Mews

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 10:36

Mik_ schreef:
Ik heb ook een 'duur' fototoestel, super goed ding. Maar dat zeg ik, dan mis ik de diepte. Heb gewoon een goeie hp-scanner. Het is niet dat ie dingen weglaat of zichtbaar vern*eukt. Alleen valt 't me op dat de tekeningen niet zijn, wat ze behoren te zijn!

Zou je misschien een voorbeeld kunnen laten zien? Ik heb ook een hp-scanner namelijk (scan-print-kopieer-combi) en ik ben eigenlijk best tevreden over de kwaliteit van m'n scans.....

Voorbeeld van een scan van mijne: (hp laserjet 3330)

Afbeelding

lentjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 11:45

ja i know had geen zin om te fotograveren, te veel moeite

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 06:32

Ja maar hij doet 't wel goed, maar je ziet dus geen verscihl, omdat ik je de Real Life versie niet kan laten zien, Roskur!

Auky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 08:30

Ik heb hetzelfde probleem.
Scanner laat heel veel details wegvallen, wil ik m'n hele tekening erop krijgen, moet ik zelfs de klep van dat onding openhouden, anders krijg ik 'm er niet op.
Is gewoon een barslechte scanner, maar geld voor een andere heb ik niet