De dara's haalden zo nu en dan paarden die diep onder de grond leefden in grotten. Deze paarden waren blind, en hadden erg lange tastharen. De Dara's namen deze paarden omdat ze zeer veel vertrouwen in je konden krijgen, en kruissingen met hun eigen paarden leverden super snelle wendbare paarden op. Het temmen van deze paarden vereiste veel gedult en liefde. Waarmee ze veel met de sterm werkten. Als de paarden naar boven gehaald werden, kregen ze dikke wollen dekens op. Dit ter bescherming van de "kou" buiten. De paarden hun leefomgeveing was zo ongelovelijk diep in de grond dat het er broeierig was.

De Dara's hadden een eigen dorp. Hier waren meestal de oudere Dara's, Dara's die verwondingen op hadden gelopen, of hoogzwangere Dara's. Meestal ook de kinderen. Hier werden ook de paarden gefokt.

Vaak hoefden de Dara's niet eens te vechten voor hun geld. Mensen gaven zich meteen over tegenover zo'n grote groep.

HET VERHAAL:

'We zijn bijna bij het bos! Als we daar doorheen zijn geweest komen de graasweides, waar we kunnen uitrusten!'

'ik snap niet dat hij nu nog door dat hele bos heen wilt rijden. De paarden zijn moe en bezweet. En achteraan hoor ik Naden's kinderen huilen..'
'Gelijk heb je! Alsof hij alles beslist, alle mannen zijn ook hetzelfde!'

'Ah, daar is het bos, kom op allemaal, we komen er wel doorheen!'

'Laat mij maar voorop, ik bepaal het tempo nu wel..'

'Hóówá, Sumawah wat is er!'

'De paarden zijn erg onrustig, er moet dus wel iets aan de hand zijn..!'

'ÁAH!!'

'Wegwezen!' 'Het is een BOOMMONSTER galoppeer zo hard als je kunt het bos uit!!, daar kan hij ons minder schade aanrichten dan hier!!'

'Rustig blijven zitten, het komt goed!'

'Heros, weg bij de poten van dat beest!' Kom nou!

'Pas nou op Hezel!! Sleur Heros er gewoon vandaan!!'

'ARLGHH!' of hoefde ik dat er niet bij te zetten?

'Oemphf ' Grmbl.. 'Niet gewond, Heros?'
WORDT VERVOLGD
Ik hoop da het fijn te lezen/kijken was, als jullie het gelezen hebben, plaatsen jullie dan ook een berichtje?
Het is minder werk dan wat ik hier voor heb moeten doen. 
super gewoon!! ik kan niet wachten op een vervolg!!!
.