[TEK] Pure Fire, Icelandic Stallion

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

klunsmuts

[TEK] Pure Fire, Icelandic Stallion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 17:47

Nou, dit is dan mijn eerste tekening op bokt.nl . Ik heb er 2 foto's van gemaakt, en ik vind het zooo jammer dta onze scanner kapot is. De kwaliteit is echt zo slecht geworden vergeleken bij het origineel. *zucht...*

Dit is de tekening:
Afbeelding

Wat ik vooral jammer vind is dat het oog niet meer zo sprekend was. Dit vind ik altijd het belangrijkste ingredient van een tekening. Maar in het echt spat dat oog er dus behoorlijk uit, wat hem een echt vurige uitstraling geeft. Inspiratie bronnen voor deze tekening waren de muismat van Boiselle, en een nakomeling van de IJslandse hengst Yngri-Dreki. Ik heb hem niet nagetekend alleen moest ik daaraan denken toen ik deze tekening maakte.

Wat ik er nog bij wilde zetten is dat hij vrij krasserig is, niet echt in detail. Dit kwam omdat mijn lerares had gezegd dat ik eens moest oefenen wat losser te tekenen en meer met vlakverdeling en contrastverdeling moest gaan werken.

Kom maar op met commentaar!

Roosjelief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:50

hij is apart maar echt mooi hoor!!

hrappur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:33

mooi rosan !!!! jammer dat de foto niet zo heel duidelijk is maar ja daar kun je niks aan doen !

en waar brijft hrappur ( geen haast hoor maar ik wil hem inlijsten en boven me bed hangen

klunsmuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 18:37

@ Isabellelover: Bedankt!

@ Hrapppur: Dankje Eva, toevallig heb ik je tekening vandaag in een envelop gedaan, moet hem alleen nog ff kopieren voor mezelf, en dan stuur ik um op En ja het duurt idd wel errug lang... (sorrrryyyyy)

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:48

jee rosan, gaaf zeg!!

Echt heel mooi gedaan. vooral die flinke manenbos is gaaf geworden!

Mews

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:08

Mooie tekening, Rosan! Leuk bedacht hoor, vooral de manen zijn erg mooi...!

Alleen vind ik de copyrights een beetje over-storend..... Omdat het een scan oid van het origineel is volstaat het vaak al om gewoon een x "© Rosan" oid in een hoek te zetten, bijvoorbeeld op de tip van de tekening zodat het nog wel over de tekening heenstaat maar niet storend en niet helemaal, snap je wat ik bedoel? Ik snap wel dat je er copyrights op wilt zetten hoor (ik deed het eigenlijk nooit maar tegenwoordig zet ik vaak alleen ergens zo min storend mogelijk en toch door de tekening zelf heen de URL van mijn online gallery...) Je mag het uiteraard zelf kiezen, maar mij lijkt het wel mooier / duidelijker, nu wordt de aandacht een beetje naar de copyrights getrokken ipv de tekening en dat vind ik zonde van de tekening!

klunsmuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 20:23

@ Roskur: Dankje, ik vind die manen altijd een lastig punt, iets wat je vast wel herkent . Maar over die copyrights, eerst dacht ik altijd net zoals jij, ik dacht altijd "jemig man, want irritant en overdreven die copyrights!". Maar als er een gegeven moment inene wat van jou wordt gebruikt en iemand anders zet zijn naam eronder, is het moeilijk te bewijzen dat jij de echte maker bent. Dus nu heb ik zoiets van, liever een beetje minder mooi en overdreven, dan dat ik weer in zo'n soort situatie terecht kom....Zo weet ik tenminste zeker dat het goed gaat.

klunsmuts

Re: [TEK] Pure Fire, Icelandic Stallion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 16:20

Jammer zeg, van de 217 mensen die hier hebben gekeken hebben er maar 4 gepost...