[Tek] Eerste keer pastel, moeilijk!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

[Tek] Eerste keer pastel, moeilijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 19:23

Was dit weekend een weekendje weg en had een foto meegenomen & mijn nieuwe pastelkrijtjes, gewoon om die eens uit te proberen. Had er eerder wel even mee gewerkt maar nog niet echt serieus getekend. En damn, wat is dat lastig & wennen, zeker als je normaal alleen maar met grijs potlood werkt! En tis ook lastig om details te tekenen met zo'n krijtje. Maar moet zeggen, voor de eerste keer vind ik het lang niet gek

Heb een foto van de tekening moeten maken omdat de scanner ontkoppeld is. Komt hem dus niet helemaal ten goede. Sommige dingen komen er daardoor wat heftiger uit, zoals het voorhoofd en het oog, andere wat minder, zoals de details in de neus. Ook kloppen de kleuren niet echt helemaal...

Hals lijkt vrij iel in vergelijking met de foto en de houding klopt ook niet helemaal. De kleuren, tsja, laten we het daar maar niet over hebben Naast dat ze niet zo goed kloppen met de echte kleuren zie ik ook dat ik sommige dingen ben vergeten donkerder te maken of iets dergelijks. De hals had ik niet zon zin meer dus die is ietwat afgeraffeld Het oog, links voor de kijkers, lukte echt niet, het rechter al wat beter, want toen had ik het materiaal wat beter in de vingers. De overgang hals-hoofd lukte voor geen meter, dat ziet er dus ook niet uit.

Zou zeggen, kijk zelf maar. Maar wees lief met commentaar, onthou dat dit mijn eerste keer pastel was Wil het wel vaker gaan doen en in de toekomst misschien ook wel in opdracht, maar eerst wat beter oefenen! Tips, nou graag!

Afbeelding

Afbeelding

Noeni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:29

Mooi hoor, alleen het oog stoort me wat Het lijkt alsof hij naar achteren kijkt Verder echt super mooi

Tamara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 19:32

Ja er klopt echt geen kant van Het lukte ook voor geen meter en dat is dan weer het nadeel van pastel, je kan het niet even uitgummen als het niet lukt.. Of ben ik nu gek, kan dat wel?

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:49

hij is leuk hoor!

Pastel is ook errug moeilijk, en voor je eerste is hij super!