[comptek] Catch a Star, Galamutie (wolf)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

[comptek] Catch a Star, Galamutie (wolf)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 17:54

Afbeelding

Weer een photoshopwerkje... Uitgewerkt op 127 x 127 cm.

Many

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:57

Wauw, echt onwijs gaaf!
Superknap
Ik heb helemaal geen commentaar..

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:00

jahoor, weer zo'n PRACHTIGE computertekening. Het is echt een leuk bedacht onderwerp zeg!! Nog nooit gezien!!
Echt heeeeeeel erg knap weer!!!
SUPER!!

Heb jij hier altijd al aanleg voor gehad of is het een kwestie van veel oefenen?!

Mews

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 18:19

smeetjoew schreef:
jahoor, weer zo'n PRACHTIGE computertekening. Het is echt een leuk bedacht onderwerp zeg!! Nog nooit gezien!!
Echt heeeeeeel erg knap weer!!!
SUPER!!

Heb jij hier altijd al aanleg voor gehad of is het een kwestie van veel oefenen?!

Geen idee... ^^; Ik heb nooit les gehad ofzo, maar ik vond tekenen wel leuk dus ik heb het wel heel veel gedaan. En tegenwoordig teken ik eigenlijk elke dag wel... Vooral digitaal. (omdat ik toch al veel achter de computer zit, dus dan denk ik er sneller aan om te gaan tekenen. ) Ik heb op zich wel ook creatieve ouders (vader is nog 10 jaar illustrator geweest naast reisbegeleider, reisorganisator, vrachtwagenchauffeur, schrijver, leraar en vast nog meer dingen die ik ben vergeten. waar ik overigens pas laatst achter kwam, omdat hij tegenwoordig niet zo enorm veel meer ermee doet..) dus ik denk zeker wel dat je een beetje aanleg moet hebben. Omdat ik, ondanks dat ik wel veel heb geoefend ook (nou ja, geoefend... meer voor mezelf getekend, maar dat is natuurlijk ook oefening ), wel heel veel ben verbeterd de afgelopen tijd .

Maarja, je kan je natuurlijk altijd afvragen hoe goed ik nu was geweest als ik eens in de maand eens iets zou maken. Je weet het namelijk niet, hoe het anders was gegaan zonder oefening. Maar ik denk zelf wel dat het een combinatie tussen dingen is. Maar zelfs mensen die niet konden tekenen hebben het ver geschopt, er zijn natuurlijk zat abstracte kunstenaars die puur de abstracte kant opgingen omdat ze totaal niet realistisch konden tekenen, dat lukte ze gewoonweg niet.

Maar zoals ik al zei, je kan je zoveel afvragen. Ikzelf vind bijvoorbeeld natekenen veel lastiger (kuch, en als kind deed ik het dus gewoon echt nooit, omdat ik zelf verzinnen veel leuker vond dus daarom is anatomie-leer bij mij er wat later ingeslopen, en ik moet bekennen dat ik zelfs nu misschien 5 of 6 keer een paard van foto heb nagetekend... ). Maar ik zie hier op bokt ook zo vaak tekeningen van mensen die het echt perfect kunnen natekenen van de foto, maar dan bijv. de schaduwen niet zo mooi kunnen doen. En zo zijn er vast ook mensen die allebei supergoed kunnen maar zelf iets verzinnen weer lastiger vinden.

Kortom, ik weet het niet, ik verwar mezelf alleen maar meer met wat ik typ. *heel boekwerk later... sorry voor de lange post *

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:36

Haha, wijs boekwerk.
Heel erg gaaf gedaan, echt geweldig!
Mijn complimenten!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-02-06 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:39

wat MOOI heel gaaf ;j

Elanor

Re: [comptek] Catch a Star, Galamutie (wolf)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:50

Gaaf hoor!
Hij heeft een tand om zijn hals hangen?
Die oorringetjes zijn lief!

Ik vind de achtergrond met die ´bubbels´ eerlijk gezegd niet zo, het bos (herrinner ik het me goed) bij het paardje wat je eerder had gemaakt vond ik mooier, rustiger.

Voor de rest evht prachtig, die gland en al die haartjes!
Ga je een ´vang een ster-serie´ maken? Lijkt me leuk!

elinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:00

wouhh echt een hele mooie tekening mooi bedacht ook

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:18

geweldig!! echt super mooi!!
niet dat ik ook zoiets ga maken, maar met wat voor programma maak je nou zoiets? (gewoon nieuwsgierig)

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 09:04

Hij is echt leuk geworden!

Palhaco; hij is gemaakt met photoshop (staat er een beetje verborgen onder )

Handtas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 09:53

Echt prachtig

Supergaaf! Echt waar, kan er niks anders over zeggen
Respect

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 09:56

Hij is echt super!
Ik vraag me echt af hoe je ooit zoiets maakt

Antheya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 10:27

Wauw,ik vind hem echt ontzettend mooi.
Prachtig gedaan.
Alleen , vind ik het hoofd niet echt wolf achtig...

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:00

Zoals al velen hebben gezegd: Super knap gedaan, maar ook echt mooi!
Ik vraag me af hoe je t doet.. Hoe begin je ermee? Wat doe je eerst? Zou je dat niet n keer kunnen laten zien Een tekening in stappen?
*of is dat een stomme vraag? *

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:43

Idd, echt heel mooi,
enne,eens met pinkygirrl:
Wil je een tekening in stappen laten zien, zoja,stuur me ffies een PB enne, met welke adobe photoshop doe je dit? met 7???Die heb ik namelijk. Wil je me ffies PBén?

Mews

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 22:34

Elanor: Ik weet het niet, deze had ik gemaakt omdat het een oud character van me is (die ik tijden heb geroleplayed online... en ze is ook een beetje op Neopets.com, al 5,5 jaar oud is ze ondertussen ) dus ook een beetje symbolisch eigenlijk... Het was eigenlijk toeval dat ik kort hiervoor die andere had gemaakt met het paard. Maarja, je weet het nooit... De ketting om haar hals is een halve-maan. (of moet het voorstellen. )

Palhaço: Adobe Photoshop CS2. (maar eerlijk gezegd maakt de versie van photoshop niet zoveel uit voor dit soort werk , alleen t/m 5.0 ofzo loopt hij regelmatig vast maar daarna maakt het voor tekenen / airbrushen niet zo heel veel meer uit, hooguit sneller...)

Missz_do: Het is eigenlijk ook meer een fantasy beestje dat in mijn hoofd woont dan een wolf. Maar dat benadert ze wel het meest.

Pinkygrrl: Ik maak eerst een schets (voor de anatomie). Van alleen Galamutie (het beestje) en de ster hier dan. Dat doe ik op gewone grootte. Dan vergroot ik het, en eerst airbrush ik de basis-kleuren, dan de basis-schaduwen, dan maak ik de schets-layer invisible (je hebt allemaal 'lagen' in adobe photoshop zodat je dus gemakkelijker bepaalde delen kan wijzigen zonder aan wat eronder zit te komen. ) en werk ik het verder uit met meerdere lagen etc.

Als jullie willen zal ik anders wel een paar layers weglaten elke keer en dan laten zien hoe ik het ongeveer doe...? Of bij mijn volgende tekening inderdaad een aantal verschillende eerder opslaan, hoewel dat op hetzelfde neerkom omdat ik echt per laag werk eigenlijk. (deze heeft bijvoorbeeld zo uit m'n hoofd 8 - 10 lagen voor de vacht, 2 voor de 'ketting', 1 voor de gele gloed, 2 voor de ster, 5 - 6 voor de achtergrond en dan dus een schets-layer die je na de eerste paar lagen niet meer gebruikt.)

Farouche2, ik doe het met photoshop CS2, maar in principe komen de versies allemaal op hetzelfde neer als het om tekenen / airbrushen gaat naar mijn mening. ^_^ (ik heb iig nooit verschil gemerkt als ik een nieuwere ging gebruiken ofzo. )

Bedankt voor jullie complimenten...

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 08:02

Citaat:
Pinkygrrl: Ik maak eerst een schets (voor de anatomie). Van alleen Galamutie (het beestje) en de ster hier dan. Dat doe ik op gewone grootte. Dan vergroot ik het, en eerst airbrush ik de basis-kleuren, dan de basis-schaduwen, dan maak ik de schets-layer invisible (je hebt allemaal 'lagen' in adobe photoshop zodat je dus gemakkelijker bepaalde delen kan wijzigen zonder aan wat eronder zit te komen. ) en werk ik het verder uit met meerdere lagen etc.

Volgensmij krijg ik wel een idee hoe je t doet, maar hoe je t voor elkaar krijgt is me nog een raadsel. Ik neem aan ook een berg ervaring?

eknein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 08:03

Erg mooi gedaan!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 12:10

Pinkygirrl schreef:
Citaat:

Volgensmij krijg ik wel een idee hoe je t doet, maar hoe je t voor elkaar krijgt is me nog een raadsel. Ik neem aan ook een berg ervaring?

Ja dat wel, ik werk al wel zo'n 4 jaar met photoshop. Alleen was ik zo dom om nooit tutorials (waarin het wordt uitgelegd) e.d. te gebruiken dus ik bleef altijd maar wat 'aanklooien'. Ik leerde bijv. pas na 2 jaar ofzo hoe je layers / lagen gebruikte, en dat scheelt enorm omdat je zo dus bv. een schets later kan weghalen onder je tekening vandaan. En dit is dus pas mijn 2e groot-formaat photoshop airbrush ding, hiervoor maakte ik (doe ik nu nog hoor, alleen nu ook dit wat meer ernaast ) meer tekeningen als dit: http://www.deviantart.com/view/28573608/

Noeni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 12:32

Hoe begin jij met zo'n soort tekening

Mews

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 13:57

Schets:
Afbeelding

daarna: (niet gelijk met schets omdat ik hem later nog naar beneden heb verplaatst....)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo steeds verder... Ik heb deze paar 'progress' dingen dus gemaakt door eerst alle layers invisible te maken en elke keer eentje toe te voegen in volgorde dat ik het heb gemaakt... Oh ja, na nummer 3 heb ik de schets laag al weggehaald... alleen die is hier nog wel te zien. (vergeten te invisible-en )

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:14

Oke ik snap nu een beetje hoe je het doet
Maar damn... dat gaat mij nooit lukken....
Echt super knap

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:26

Whoohoo! Eindelijk iemand tegengekomen die ook digitaal werkt! Hij is errug mooi geworden zeg! Vind vooral het perspectief erg goed werken.

Is dit ook met Photoshop gedaan? De schets ook? Ik vind het zelf altijd zo moeilijk om digitaal te schetsen, dus dat doe ik meestal op papier. Maar soms wil het wel 's lukken, zoals hier (alhoewel de kaaklijnen niet helemaal anatomisch correct zijn, moet ik nog aan werken ):

Afbeelding

Maar meestal schets ik op papier en ga dan verder in Photoshop, ongeveer op dezelfde manier als jij.

absque_dubio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:04

doen jullie dit gewoon alleen met photoshop?
(www.photoshop.com)
echt, ik vraag me af hoe jullie dat doen, zo mooi!
als jullie het echt met ps doen, en iemand een xtje tijd heeft
om het mij uit te leggen, ga ik het ook maar downloaden,
want ik vind het echt geweldig!

Antheya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:11

Ik denk dat je , ook als je het digitaal doet, ook gewoon naast ervaring óók erg goed moet kunnen tekenen, om iets als dit te maken.
Dus het ligt echt niet alleen aan het programma hebben of een versie.

mylittlejoy : meer als 'WAUWW !!!' kan ik echt niet zeggen.