Weer een photoshopwerkje...
Uitgewerkt op 127 x 127 cm.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Uitgewerkt op 127 x 127 cm.

smeetjoew schreef:jahoor, weer zo'n PRACHTIGE computertekening. Het is echt een leuk bedacht onderwerp zeg!! Nog nooit gezien!!
Echt heeeeeeel erg knap weer!!!
SUPER!!
Heb jij hier altijd al aanleg voor gehad of is het een kwestie van veel oefenen?!
) Ik heb op zich wel ook creatieve ouders (vader is nog 10 jaar illustrator geweest naast reisbegeleider, reisorganisator, vrachtwagenchauffeur, schrijver, leraar en vast nog meer dingen die ik ben vergeten.
waar ik overigens pas laatst achter kwam, omdat hij tegenwoordig niet zo enorm veel meer ermee doet..) dus ik denk zeker wel dat je een beetje aanleg moet hebben. Omdat ik, ondanks dat ik wel veel heb geoefend ook (nou ja, geoefend... meer voor mezelf getekend, maar dat is natuurlijk ook oefening
), wel heel veel ben verbeterd de afgelopen tijd
.
Maar ik denk zelf wel dat het een combinatie tussen dingen is.
Maar zelfs mensen die niet konden tekenen hebben het ver geschopt, er zijn natuurlijk zat abstracte kunstenaars die puur de abstracte kant opgingen omdat ze totaal niet realistisch konden tekenen, dat lukte ze gewoonweg niet.
). Maar ik zie hier op bokt ook zo vaak tekeningen van mensen die het echt perfect kunnen natekenen van de foto, maar dan bijv. de schaduwen niet zo mooi kunnen doen. En zo zijn er vast ook mensen die allebei supergoed kunnen maar zelf iets verzinnen weer lastiger vinden.
*heel boekwerk later...
sorry voor de lange post
*

)
Een tekening in stappen?
*
enne, met welke adobe photoshop doe je dit? met 7???Die heb ik namelijk. Wil je me ffies PBén?
) dus ook een beetje symbolisch eigenlijk...
Het was eigenlijk toeval dat ik kort hiervoor die andere had gemaakt met het paard.
Maarja, je weet het nooit...
De ketting om haar hals is een halve-maan. (of moet het voorstellen.
)
(maar eerlijk gezegd maakt de versie van photoshop niet zoveel uit voor dit soort werk
, alleen t/m 5.0 ofzo loopt hij regelmatig vast maar daarna maakt het voor tekenen / airbrushen niet zo heel veel meer uit, hooguit sneller...)
Maar dat benadert ze wel het meest. 
) en werk ik het verder uit met meerdere lagen etc. 
(deze heeft bijvoorbeeld zo uit m'n hoofd 8 - 10 lagen voor de vacht, 2 voor de 'ketting', 1 voor de gele gloed, 2 voor de ster, 5 - 6 voor de achtergrond en dan dus een schets-layer die je na de eerste paar lagen niet meer gebruikt.)
)
Citaat:Pinkygrrl: Ik maak eerst een schets (voor de anatomie). Van alleen Galamutie (het beestje) en de ster hier dan. Dat doe ik op gewone grootte. Dan vergroot ik het, en eerst airbrush ik de basis-kleuren, dan de basis-schaduwen, dan maak ik de schets-layer invisible (je hebt allemaal 'lagen' in adobe photoshop zodat je dus gemakkelijker bepaalde delen kan wijzigen zonder aan wat eronder zit te komen. ) en werk ik het verder uit met meerdere lagen etc.
Pinkygirrl schreef:Citaat:Pinkygrrl: Ik maak eerst een schets (voor de anatomie). Van alleen Galamutie (het beestje) en de ster hier dan. Dat doe ik op gewone grootte. Dan vergroot ik het, en eerst airbrush ik de basis-kleuren, dan de basis-schaduwen, dan maak ik de schets-layer invisible (je hebt allemaal 'lagen' in adobe photoshop zodat je dus gemakkelijker bepaalde delen kan wijzigen zonder aan wat eronder zit te komen. ) en werk ik het verder uit met meerdere lagen etc.
Volgensmij krijg ik wel een idee hoe je t doet, maar hoe je t voor elkaar krijgt is me nog een raadsel. Ik neem aan ook een berg ervaring?
Alleen was ik zo dom om nooit tutorials (waarin het wordt uitgelegd) e.d. te gebruiken dus ik bleef altijd maar wat 'aanklooien'.
Ik leerde bijv. pas na 2 jaar ofzo hoe je layers / lagen gebruikte, en dat scheelt enorm omdat je zo dus bv. een schets later kan weghalen onder je tekening vandaan.
En dit is dus pas mijn 2e groot-formaat photoshop airbrush ding, hiervoor maakte ik (doe ik nu nog hoor, alleen nu ook dit wat meer ernaast
) meer tekeningen als dit: http://www.deviantart.com/view/28573608/

Ik heb deze paar 'progress' dingen dus gemaakt door eerst alle layers invisible te maken en elke keer eentje toe te voegen in volgorde dat ik het heb gemaakt... Oh ja, na nummer 3 heb ik de schets laag al weggehaald... alleen die is hier nog wel te zien. (vergeten te invisible-en
) 
Whoohoo! Eindelijk iemand tegengekomen die ook digitaal werkt! Hij is errug mooi geworden zeg! Vind vooral het perspectief erg goed werken.
):