Een paar van jullie herinneren zich het vast nog wel, ik heb al eens eerder foto's bewerkt maar jammer genoeg was toen bijna niemand enthousiast. Ik heb nog wat geoefend en nu zal ik jullie daar het resultaat van laten zien in de vorm van een leuk verhaaltje: Veel plezier ermee!
Fokkerij : Van Alles Wat: (VAW)
Elke ochtend sta ik om 6 uur op, want dat heb je nou eenmaal als je op een fokkerij leeft. We moeten de paard goed verzorgen en omdat we er zoveel hebben gaat daar best wat tijd in zitten. 'S ochtends ben ik altijd helemaal in gedachten verzonken terwijl ik voer, omdat ik dan terugdenk aan de rit in mijn dromen. Dan rijd ik op een pony die hier een tijdje geleden stond en altijd hebben we weer evenveel plezier samen:

Ook moet ik in de ochtend nog even onze hackney trainen, waar ik altijd op ga zitten en hem dan lekker laat uitrennen voor de koets. Later, als dat goed gaat kan hij misschien alleen trekken, maar nu help ik hem gewoon even, hij zit trouwens heerlijk zonder zadel hoor!

Na het eten komt mijn vriendin Merel nog even langs met haar eigen paardje. Hij is niet zo soepel dus ze traint hem altijd bij ons. Hij gaat wel vooruit he?

Als zij ook weer naar huis is met haar paard ga ik naar het laatste klusje van de dag: Het veulentje dat ik aan het beleren ben. Het is misschien wat vroeg, maar je kunt niet vroeg genoeg beginnen. Dat steigeren doet hij nu nog wat veel, maar dat zal ik hem wel afleren.
Ow ja, en dat ik zonder zadel rijd, er is geen zadeltje in zijn maat!

Als ik na een lange en vermoeiende dag dan weer thuis ben, loop ik langs het prikbord, waarop we alle paarden hebben gehangen die ik ooit bereden heb. Ik zucht en denk bij mezelf: Ik houd van de fokkerij!

-------------------------------------------------------------------------------------------
Ik vind ze zelf best leuk geworden, want in die collage zie je dus mijn oudere, en er zit verbetering in. Ik weet nu ook nog een manier om het mooier te maken dus ga ik dat snel eens proberen. Commentaar mag, mits onderbouwd.