[comptek] Catch a Star

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

[comptek] Catch a Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 21:58

Afbeelding

Boodschap (even in het engels, ik kon er in het NL namelijk geen betere bewoordingen voor vinden.....) Catch a star, even if you think it as impossible. Meaning that you have to follow your dreams, however irreal they may seem, however uncatchable a star your wish may be... A lot more is possible than we sometimes think. *wink*

Bedeltjes: Ik las ergens op een site dat je bedeltjes van je vrienden krijgt, (het idee om een bedeltjesketting om zijn linkerbeen te hangen kwam gewoon in me op...) en daarom heb ik er bedeltjes aan gehangen die symboliseren wat ik van mijn vrienden heb gekregen / wat ze me hebben geleerd... (van boven naar beneden)
Tijger: Durf, Respect (courage, respect)
Hart: Liefde (love)
Ying-Yang: Vertrouwen, Geborgenheid (trust, security)
Vogel: Vrijheid (freedom)
Bloem: Vriendschap, Vriendelijkheid (friendship, kindness)

Het sterrenbeeld in de sterren is het symbool van de ram. Ik kon nergens vinden op internet hoe het sterrenbeeld ram er in de sterren uitziet, dus heb ik daarom maar zelf wat verzonnen.

Ik heb nog aan andere dingen gedacht, bv. op zijn flank een regenboog in blauw-tonen of vleugels (voor de godin Iris uit de griekse mythologie, godin van de regenboog / boodschapper tussen godenwereld en mensenwereld.), een vallende ster, wolken, meer details - bv een hoorn of meerdere horens op zijn hoofd, vleugels - aan het paard, enz.. Maar uiteindelijk allemaal niet gedaan omdat ik denk dat het dan te vol zou worden....

Dit is 35 % van de grootte waarop ik het heb uitgewerkt...

De hele beschrijving staat ook nog op: http://www.deviantart.com/view/28038045/

Ier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:01

Wauw hey, wat geweldig mooi gemaakt! Vind het zoo knap, die mensen die dit kunnen maken!

Wel vind ik dat die iets 'teveel spier' heeft zeg maar.. Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, bijvoorbeeld bij z'n borst zie je duidelijk 2 stukken zeg maar; ik had dat liever als 1 geheel gezien.

Alsnog blijf ik 'm geweldig vinden.

Mews

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 23:08

Bedankt voor je commentaar... Ja, ik snap wel wat je bedoelt hoor... Ik heb er ook nog over getwijfeld, maar uiteindelijk toch zo gelaten omdat ik niet precies in gedachten had hoe ik hem anders zou maken, met deze pose enzo... En bedankt voor je complimentjes...

Het is overigens gemaakt met Adobe Photoshop CS en met behulp van mijn Wacom Tablet (tekenpen voor bij de computer). Vooral veel airbrush-werk, met steeds kleiner wordende brush... (en manen / staart met gewone brush..)

__Esther__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:03

Ik vind het heel apart. maar wel mooi

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:53

Die manen en staart maak je iedere keer weer prachtig!!!
Nu vind ik alleen wel dat het lichaam van het paardje teveel naar een robot-look gaat... Dat oog is ook werkelijk om weg te smelten, gewoon wefg weer SUPER!

Hoelang doe je nou over zo'n tekening?

SilverStorm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:08

nou ik vind hem mooi hoor... echt prachtig.... het is niet zo makkelijk om zoiets te maken. de sfeer en symboliek in deze heb je erg goed neergezet. *kijkt al uit naar je volgende werk*

Grussels

Silver Storm

Mews

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 19:30

Bedankt... Over deze heb ik heel lang gewerkt, maar dat komt omdat ik hem dus op ongeveer 135 x nogwat (verkleind is het A4 en die 135 is dan de grootste zijde, dus de 30 cm zijde zegmaar... dus dan 20 x nogwat is de andere kant... naja je kan het je wel voorstellen denk ik...) heb uitgewerkt. Dus dan kost het erg veel extra werk...

Ik weet niet wanneer mijn volgende is, omdat ik over 1,5 week toelatingsexamens voor de kunstacademie heb en ik ook nog wat traditioneel werk extra wil maken, + nog moet selecteren wat ik meeneem, de thuisopdracht maken, etc... Dus moet even zien. (heb al wel weer een volgend idee in m'n koppie namelijk die ik ook erg graag wil uitwerken. *ongeduldig* )

SilverStorm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:32

hee cewl naar welke kunstacademie ga je? ik heb me aangemeld in enschede maar nog niets gehoord behalve de bevestiging van m'n inschrijving *woest *

Appelflapje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:52

Echt super erg jouw stijl en ik vind het ook helemaal leuk!

Ik heb echt bewondering voor je * Staart nog eens naar de tekening*

Mews

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 21:46

SilverStorm schreef:
hee cewl naar welke kunstacademie ga je? ik heb me aangemeld in enschede maar nog niets gehoord behalve de bevestiging van m'n inschrijving *woest *

Ik heb me in utrecht en breda ingeschreven voor illustratie (in breda heb je eerst propedeusejaar, dus daar 'gewoon' breed.). Breda heb ik 2 feb. al!! (hoorde ik dus ook pas net twee weken van tevoren ) Utrecht heb ik ook alleen maar bevestiging van gehad, die beginnen half februari en krijg ik nog bericht over. Wat wel errug fijn is, is dat ik mijn uitslag van Breda dan al heb, en ik wil liever daarheen. (ivm propedeusejaar, ik hou wel van een breed scala nml en wil ook erg graag iets met beeldjes en filmpjes en fotografie doen! in utrecht ga je gelijk op illustratie duiken..) Dus dan kan ik eventueel utrecht nog afzeggen.

Appelflapje, bedankt...

SilverStorm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:58

waauw
nou heeeel veel succes hoor! laat me weten of je toegelaten bent

groetjes

Silver Storm

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 07:46

Hij is echt super mooi !!
En wat een betekenis erachter .. !!
Echt mooi joh !!

Sooff

Re: [comptek] Catch a Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:29

Ik vind hem eigenlijk niet zo mooi, de stijl spreekt me niet zo aan en het lijkt net of dat paard uit losse delen bestaat in plaats van dat het een geheel vormt. Wel knap gedaan trouwens.

Mews

Re: [comptek] Catch a Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 14:31

Sooff schreef:
Ik vind hem eigenlijk niet zo mooi, de stijl spreekt me niet zo aan en het lijkt net of dat paard uit losse delen bestaat in plaats van dat het een geheel vormt. Wel knap gedaan trouwens.

Tja, kunst is iets wat je aanspreekt of niet, hè. Snap je ook wel, want ook zoveel contrast (dat is denk ik de reden dat het uit losse delen lijkt te bestaan, door veel licht en donker verschil komen sommige dingen wellicht meer los te staan, hoewel ik dat zelf niet zo voel omdat er altijd wel de basiskleur is die ze nog verbind. ) kan tot verschillende meningen leiden. Ik vond het vroeger nooit zo mooi, veel of misschien zelfs overdadig contrast, maar heb er toch een passie voor ontwikkeld. (weet niet wat dat is, ik heb de laatste tijd beetje last van tegenstrijdigheid met hoe ik dingen vroeger vond, lol.) Wel erg bedankt voor je eerlijke reactie natuurlijk!

En andere mensen natuurlijk ook bedankt voor jullie reacties.

Tinka15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:09

hoe maak je dat eigenlijk ?
wel super knap gedaan!!!

Eve_lien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:16

Vooral de manen en de staart vind ik gewoon echt super mooi.
Lastig uit te leggen, waarom die precies. Mooie kleuren, heb echt het gevoel dat ze 'zacht' zijn.
Verder vind ik het geheel ronduit prachtig en de betekenis erachter ook.
Bewondering!

Mews

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 16:52

Tinka15 schreef:
hoe maak je dat eigenlijk ?
wel super knap gedaan!!!

Met adobe photoshop... Ik maak zelf eerst een schets op 30 x 20 cm, vervolgens maak ik daaronder een nieuwe laag (je werkt met lagen in photoshop en veel andere programma's, zodat je op elk willekeurig moment een laag boven of onder een andere kunt slepen en verwijderen, veranderen zonder andere lagen te veranderen, etc.) waarin ik in de basis-kleur (hier blauw, niet royalblue maar iets donkerder.) 'inkleur' in de schets met airbrush. (zachte brush.) Daarna maak ik nog een nieuwe laag en daar airbrush ik de schaduwen in met een iets donkere tint. Soms schets ik in weer een andere laag de lijnen van de manen vast zodat ik weet ongeveer waar ik daarbij op moet rekenen. Dan kan ik de schets-laag weghalen, en vergroot ik de tekening tot ongeveer 100 cm aan de breedste kant... De verhoudingen heb ik al in de schets-laag vastliggen dus die kan ik niet meer verknoeien. (behalve als ik ze in de schetslaag al had verknoeit ) Zo maak ik tig lagen (heb er hier echt héél erg véél in zitten..... denk wel zo'n 10 - 15 voor de manen alleen al... elke teint die ik erin stop geef ik een nieuwe laag. zo is het ook leuk om te zien als je ze weghaalt en weer terughaalt om te zien wat voor effect een bepaalde teint heeft op de manen .) en bij de schaduwen ga ik gewoon steeds kleinere grootte airbrush gebruiken... Zo is het ongeveer. Als ik het in detail zou beschrijven duurt het denk ik wel een paar word pagina's , dus hou het even hierbij. Ik maak dan gebruik van m'n tekenpen, wat handig is ivm. pen pressure. (als ik met airbrush zacht druk krijg je het er vager opstaan dan als je met je muis doet of hard drukt met de wacom tablet pen.)

Bedankt...