[Foto] Neproos, lucht, kerk.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[Foto] Neproos, lucht, kerk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:41

Ofwel; standaard dingen. Kritiek en commentaar is welkom.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Klik voor vergroting / originele grootte
Afbeelding

Sani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:43

Heel mooi nikki!!
Alleen jammer dat bij de roos rechts overbelicht is.

Die laatste is ook heel mooi!

SdaphneS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:46

Vind eigenlijk alleen de roos mooi.
De rest trekt me niet zo aan, heeft minder uitstraling.

soubieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:57

ik vind de kerk het mooist Mooi met het silhouette ( of hoe schrijf je dat ?) De lucht bij die kerk is ook prachtig Bij de foto van de lucht vind ik die vogels wat minder en de roos is niet echt mijn smaak

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:15

Ik vind nr. 4 echt super.
Mysterieuze sfeer. De rest vind ik minder...
Niet dat ze slecht zijn, maar ze doen me niks.

Bluem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:17

Kerk het mooist. Het jammere aan die met de boom is dat hij niet scherp is.

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:23

zo, zeker mooie foto's !!
Vind wel jammer dat foto 2 niet helemaal scherp is..

Idioteque

Re: [Foto] Neproos, lucht, kerk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:41

Die kerk is heel mooi! Die van de lucht heeft ook wel wat, met die wegvliegende vogels. Die neproos is wel scherp, maar die doet me verder niks.

Aman_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:41

Die kerk vind ik heeeel mooi!
Ben het verder helemaal met Lisa_Melody eens!

Eve_lien

Re: [Foto] Neproos, lucht, kerk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 19:01

Ik zie op CB altijd zoveel niet-mooie foto's tegenkomen.
Jouw foto's daarentegen vind ik altijd erg mooi.
Dus bij deze alvast één compliment.

Foto 1.

Ik vind het jammer nu juist dat de roos nep is.
Verder mooie compositie. Bestaan er oranje rozen?
Ik vind de achtergrond mooi. Is het een oorspronkelijk witte muur?

Foto 2.

De vogels maken het plaatje juist compleet. Misterieus; waar zouden ze heen gaan? De wolken geven het ook een aparte sfeer. Misschien had ik zelf de boom iets lager gecropt.

Foto 3.
Enigzins donker. Ik word er wel kalm van. Staat de toren nou scheef of ligt het aan mij.
Mooie lucht.

Foto 4.
Echt zo'n mooi stadsbeeld. Vind het een hele mooie foto. De wolken en de lucht zijn echt mooi .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:45

Bedankt voor alle reacties en alle tips etc.!

- Dat de roos overbelicht is rechtsboven (dat bedoelde je toch, Sani?) valt me inderdaad nu pas op. Het stoort me dus niet echt, maar dat kan net zo goed aan de instellingen van mijn scherm liggen
- Foto 2 niet helemaal scherp, ik denk dat jullie daar vooral de vogels mee bedoelen. Maarja, het was eigenlijk toeval dat die ook plotseling door m'n beeld kwamen vliegen, dus heb maar gauw een foto gemaakt. Vond het juist mooi dat de vogels erop stonden, maar had ze zelf ook liever wat scherper / minder bewogen op de foto gezien.

@Evelien; Bedankt
Foto 1: Ik had eerst de neproos eigenlijk alleen meegenomen (van sinterklaassurprise) omdat ik in m'n hoofd het idee had iets met briefjes o.i.d. met 'Fake' erop te doen. Of 'It's all so fake' - iets in die richting. Maar vond dit zo ook wel leuk. Of oranje rozen bestaan? Ik heb het even opgezocht op google, en ja Er zijn flowerservice-dingen die oranje rozen bezorgen De muur is inderdaad wit, ja. Een beetje geel/bruinig erin misschien, dat zie je door het hoge contrast nog wat meer.
Foto 2: Inderdaad ook de reden dat ik hem erbij heb gezet, had hetzelfde idee bij die volgens De boom lager croppen was inderdaad mooi geweest, maar helaas geen optie aangezien de boom achter een dak uit kwam --> Bij lager croppen zag je alleen nog maar een (scheef) dak.
Foto 3: De foto is gewoon scheef inderdaad.. valt me nu ook pas op, nu je het zegt. Zal het origineel nog wel even wat draaien in photoshop En inderdaad, hij is bij mij al vrij donker en m'n scherm kan niet lichter.. dus vraag me af hoe het er bij andere mensen wel niet uit moet zien.
Nogmaals bedankt voor alle tips

En nogmaals bedankt aan iedereen voor alle reacties

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:51

Ik zou net aan je vragen of het de bedoeling was dat de kerktoren zo scheef is, maar je geeft het zelf al aan. Verder best mooie foto's hoor! Ik zou het je niet zo 1,2,3 nadoen.

Fangio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:54

Mooie foto's hoor. De eerste vind ik zelf het minst mooi, hij doet me niet zoveel. De rest vind ik echt leuk. Jammer dat de vogels niet scherp zijn en dat de toren scheef staat, maargoed, lang leve photoshop

Tetris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:58

Ik vind je foto's erg mooi!!
Ik zat ze allemaal is goed te bekijken en te bedenken wat voor kritiek ik wilde geven, toen ik de reactie van Evelien zag, en ik ben het eigenlijk precies met haar eens...

Foto 1; Jammer dat je zo duidelijk ziet dat het een neproos is, het is een mooie compositie, als het de bedoeling was van het neppe dan vind ik de foto erg goed gelukt!!

Foto 2; Inderdaad was het mooier geweest als hij net wat lager was gecropt, maar zoals je al zei kon dat niet door het dak. Vind hem toch wel erg mooi, met die vogels en de lucht erachter! Die drijging daarboven! mooi!

foto 3; Erg mooi en rustgevend! Misschien net iets meer uit het midden halen, maar ik weet het niet eigenlijk.. Het is een beetje soort standaard foto, maar wel heel erg mooi!
Overgens; dat donkere vind ik er juist wel mooi bij staan.. door dat die lucht toch wel lichter is komt dat zwarte er erg mooi uit!

foto 4; Mooie foto!! Misschien had ik zelf nog net ietsjes meer zwart aan de onder kant laten zien, maar verder vind ik hem heel mooi!

Talisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:07

Ik vind de 2de niet mooi gecropt, de laatste 2 met de kerk wel heel mooi en de eerste doet me niet zoveel. Hij was mooier geweest als je er wel zo'n soort tekst als 'Everything is fake' oid op had gezet vind ik

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:10

1. vind ik jammer van de hele grote uitgebrande vlek... en de neproos... door al het plastick is die niet echt sfeervol

2. vind ik niet zó... Te wir warrig en te veel kleine detaills... zoveel kleine vogeltjes die meer weg hebben van stipjes, en ook de takken

3. op het scheve na vind ik hem erg mooi... Dat donkere geeft echt zo'n spookhuissfeer deraan... En voor de rest is die mooi strak..

Tja.. de linkerkant is ietsje minder, maar dat heb je ook niet voor het uitkiezen en is niet héél storen

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:25

Ik vind foto3 het mooist van de 4. Ik vind dat je nu teveel op de foto hebt staan. Je had beter alleen de twee torens kunnen nemen. Verder vind ik het mooi zo. En de tweede had je beter een paar volgels we kunnen shoppen.
De rest doet me niet zoveel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 08:50

Weer bedankt voor alle reacties en de tips

- Scheve toren: Hahaha nouhouuu. Ik zie dat dus echt nooit he, totdat iemand er wat van zegt.
- Neproos: Die tekst ga ik er misschien nog bijzetten met photoshop ja, dat is wel een goed idee. Moet ik nog even kijken waar en welk lettertype etc.. maar ik zal eens kijken!

@kaliefje: Dank je!
Foto 1; Was dus inderdaad de bedoeling Ik vind zelf de compositie wat cliché, vond 'm eigenlijk alleen leuk omdat je zo duidelijk het neppe eruit zag springen
Foto 2; Dank je!
Foto 3; Ik heb 'm ook met de kerk meer naar links, en meer naar rechts. Dat is een wat minder cliché beeld en je ziet meer van de lucht Ik zal die nog een keer verkleinen en op 't BPRtopic zetten
foto 4; Dat was inderdaad mooier geweest Zal ik ook volgende keer wat meer op letten! Dankjewel! (:

@Renske: Dankje
1. Hele grote uitgebrande vlek? 0_0 Waar?
Voor de uitleg van de neproos, zie bovenstaande reactie aan kaliefje
2. Kan ik begrijpen Vind 't zelf jammer dat de vogels niet wat duidelijker zijn, het zijn inderdaad net stipjes zo.. =(
3. Dankje!
4. Haha ik vond dat nou juist leuk, omdat je de lucht als het ware zag overgaan van heel strak naar ietwat dreigender Danku!

@JW18: Dank je
Op foto twee een aantal vogels wegshoppen was inderdaad een goed idee geweest, ik zal gewoon op m'n computer dat ook nog wel doen denk ik! Dankjewel!

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 08:52

Wow.... ik vind ze erg mooi

Megamutsj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 12:51

ik vind de 2e foto erg mooi..!

FrontC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 13:19

WildWings schreef:
Foto 1: Ik had eerst de neproos eigenlijk alleen meegenomen (van sinterklaassurprise)
omdat ik in m'n hoofd het idee had iets met briefjes o.i.d. met 'Fake' erop te doen. Of 'It's all so fake' - iets in die richting
. Maar vond dit zo ook wel leuk.

Hoe orgineel

Mooie foto's. Inderdaad zonde dat de roos nep is, maar het heeft ook wel weer iets. Ook zonde van de "kromme horizon" (rand van tafel oid? Hij is iig niet recht.) en het nogal drukke geheel.
Foto 2 is nogal wildwings ja! Mooi. Weinig op aan te merken en het onscherpte stoort me niet, want je ziet dat de vogels écht aan het vliegen zijn. (góh )
3 jammer van de scheefte, verder mis ik eigelijk iets in de foto. Een maan ofzo. Maar wel mooi
En 4 vind ik de mooiste! Een klein puntje zijn die electriciteitspalen(?). Verder mooi

Mireille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 13:25

Ik vind het geen sprekende foto's.
De eerste heb je best lekker gefotografeerd alleen ontzettend jammer van die uitgebeten plek rechtsboven in.

Die foto kan nog best mooi worden als je de achtergrond helemaal zwart maakt. Beter had je dan wel een echte rood kunnen gebruiken, maar ja.

De andere vind ik compositorisch erg simpel; centraal. Ook missen ze contrast.

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 16:04

Die roos is heel erg mooi.
Voor derest van ik ze ook erg mooi hoor!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:54

Wederom bedankt voor de reacties

@Gunufje; Sorry, inderdaad niet erg origineel
Kromme horizon, weet het niet zo. Het is nl. onze kast Dus het zal wel scheef zijn (iets wat ik nooit zie, zoals bekend.)
Van foto 3 snap ik wat je bedoeld, helaas lukte het me niet om zo even een maan tevoorschijn te toveren En foto 4, het verbaasd me dat het nog niet eerder gezegd is van die masten / dingen. Ik heb ze zelf maar niet weggehaald, omdat ik het wel weer typisch Hilversum vond. Maar het staat inderdaad niet erg mooi nee! Bedankt!

@Fairie: Ik zal inderdaad eens proberen de foto eruit ziet met een zwarte achtergrond. Ben dan altijd zo bang dat het onderwerp meteen zo lijkt te zweven in het niets Maar bij rozen heeft het misschien juist wel weer wat.
De composities van de andere foto's zijn inderdaad.. saai, om het maar even gewoon eerlijk te zeggen. Ik weet het, zal volgende keer eens wat meer proberen Dankje!