[comptek] Earth horse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

[comptek] Earth horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 18:02

Afbeelding

Adobe Photoshop CS, wacom tablet (tekenpen). Ik heb het paard en de achtergrond ge-airbrusht, de manen met een 'gewone' harde size 3 brush gedaan. (gewoon streepjes zetten zegmaar de manen bestaan uit 14 verschillende layers / lagen.. O.O )

(Ik snap dat dit niet een duidelijke uitelg is voor iedereen, maar vraag me alsjeblieft niet hoe ik het doe, waarmee, etc, dat heb ik dus boven al uitgelegd... )

De achtergrond en het ronde is er een beetje bij toeval ingeslopen, zo gaat dat altijd 'n beetje tijdens het tekenen. (eerst wilde ik gewoon het hoofd van een earth paard tekenen, met hoorn toen nog maar die vond ik er later niet zo goed bijpassen dus weggehaald... en toen ik de manen deed sloten die haast automatisch aan op de voorpluk, enz, en toen heb ik er ook maar 'n achtergrond bij gemaakt...)

Namiira_hvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:03

in eén woord; GE-WEL-DIG!
Echt zo mooi! Alleen vind ik de oren iets te rechtop, zeg maar 8-|
Ik doe het je niet na.

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:06

Ik vind de oren ook ietwat ''stijf'' lijken. Maar jij bent hier echt mega-goed in zeg!! Echt prachtig!!
Ik ga dat ook maar eens downloaden, dat tekentablet. Echt geweldig gewoon!!!!!!!

Mews

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 18:59

smeetjoew, die tablet is een tekenpen die je in het echt naast je hebt staan zegmaar; je tekent dan op een soort muismat en dat komt dan op de computer tevoorschijn... (en het functioneert ook als gewone muis) Het programma waar ik het mee gemaakt heb heet Adobe Photoshop CS. ^_^

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:53

Wauw, dat wist ik helemaal niet!
Kun je dat gewoon kopen in de winkel dan? Ik dacht dat het een soort artpad was.

Mews

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 20:18

smeetjoew schreef:
Wauw, dat wist ik helemaal niet!
Kun je dat gewoon kopen in de winkel dan? Ik dacht dat het een soort artpad was.

Jep, je kan het gewoon in de winkel kopen, zo'n tablet. Ik weet zo uit mijn hoofd niet waar, maar je kan denk ik wel gewoon een computerzaak binnenstappen en ernaar vragen, of op internet zoeken naar Nederlandse sites onder 'Wacom tablet' (wacom is wel de beste volgens mij, die kreeg ik iig ook aangeraden toendertijd door verschillende mensen als het beste, en ook algemeenste, merk...). Ik heb volgens mij een van de goedkopere, maar hij doet het al iets meer dan 4 jaar, dus ben er ruim tevreden over. Het is in het begin overigens wel even wennen omdat je dus tekent maar je kijkt op je scherm... Maar na een tijdje, als het gewend is, is het - vind ik iig, ik ken ook mensen die er niet mee overweg konden - veel fijner dan met muis tekenen. En je krijgt er niet zo snel iets van RSI van he.

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:41

GE-WEL-DIG!

Super mooi, geweldig, wou dat ik het kon,,!

AapjeAstrid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:43

Wow! Echt super mooi zeg!
Ik wou dat ik dat ook kon.

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:51

Vet gaaf zeg!
Hij is echt zooo stoer, leuk bedacht is weer eens wat anders

Mews

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 00:35

Bedankt..

Afbeelding

Hier nog eentje, is een oefening voor het oog. (heb ik gemaakt met een tutorial van iemand anders als referentie van hoe ik het moest doen ^_^ en ik heb een vacht-brush gebruikt maar persoonlijk doe ik het liever zelf.. ^^')

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 06:52

wooww wat goed!! haha, ik krijg zoiets er niet uit! hij is echt super!

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 07:00

Jeetje wat mooi .. !!
Ikvind het alleen eerlijk gezegt niet zo moooi dat die voorpluk zo lang is.. had ik zelf liever wat korter gezien ..

SilverStorm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 07:15

wat een leuk paardje en wat een leuk oog! nog meer wacom verslaafden zo te zien. werk je ook met psp?

Lipydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 07:48

Er staat dat ze met Photoshop CS werkt, SilverStorm Ik werk er ook mee, echt een fijn progamma Vooral in combinatie met een wacom tablet.

Heel netjes gedaan hoor! Tekeningen op de computer maken ze net even wat mooier vind ik dan echt getekende ingekleurde tekeningen. De kleuren zijn veel mooier/duidelijker (goh :p ) Ik denk dat het wat mooier is als het hoofd ook wat scherper is geweest net zoals het haar. Het hoofd springt er nou niet echt uit. Het valt een beetje samen met de achtergrond zeg maar

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 07:57

ik vind dat je het super gemaakt hebt, het lijkt me erg moeilijk,
petje af hor

Mews

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 21:53

Lipydo, 't was ook een beetje het idee dat het allemaal een geheel moest worden, waarin ik er persoonlijk bewust voor heb gekozen om het hoofd te airbrushen, juist zodat het beter bij de achtergrond paste.. Ik had manen nog nooit op deze manier gemaakt ("normaal" eigenlijk alles met 'gewone', dan schaduwen kleuren en die dan smudgen...) dus was uitprobeersel. ^_^ Bedankt voor je commentaar, constructieve tips zijn altijd welkom namelijk.

Jaduuh, hihi tja, ik hou zelf zowiezo van lange voorplukken enz, dus dan krijg je dat. Daardoor kwamen ze uiteindelijk ook samen, omdat ik die voorpluk zo enthousiast had getekend.

Remy

Re: [comptek] Earth horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:59

Prachtig! Echt heel erg mooi

Enne die voorpluk helemaal perfekt (maar ja, ik heb dan ook een haf met een megalange voorpluk) op de één of andere manier maakt die circel voorpluk-manen de tekening juist sterker.

En dan dat oog wów Ik wist niet dat je zulke mooie dingen met een tekentablet kon maken.