voor de fotografen onder ons

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

OranVera

voor de fotografen onder ons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 17:26

hallo iedereen

ik vind het erg leuk om foto's te maken. Ik heb nu nog een digitaal cameraatje. Maar zodra het paard gaat lopen, zie ik alleen een vlek. Ik heb alles gesprobeerd in instellingen, maar daar komt niet zo heel veel uit.
Ik zou graag mooiere foto's willen maken. Dat het beeld scherper is en dat de kleuren ook beter zijn. En dat je op het moment dat je klikt ook dan daadwerkelijk de foto genomen wordt en niet 5 sec. later. Dat is bij mij vaak het geval, waardoor ik erg grappige bewegingen niet vast kan leggen.
maar goed dan nu de reden waarom ik typ: Hoe kan je dit vertalen naar de fotowereld? Zeg maar, hoe weet je welke camera je dan nodig hebt? kan je dat zien aan de volgende gegevens?

Resolutie: 4,1 megapixel
Optische zoom: 3x
Digitale zoom: 6,3 x
Geheugen: 16 MB
Geheugentype: Secure Digital
Interface: USB 2.0
Lengte: 3,66 cm
Breedte: 1,09 dm
Hoogte: 5,28 cm
Gewicht: 1,72 hg
(zomaar even gekopieerd)
en als je deze gegevens hebt, wat weet je dan? wat is resolutie en optische zoom enzo..
En naar welk woord moet je kijken voor de kliktijd, ik noem het maar ff zo. dat je op het moment dat je klikt ook dan daadwerkelijk de foto genomen wordt en niet 5 sec. later.

kunnen jullie mij wat meer vertellen?

ik zou er erg blij van worden

panache

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:28

ja wil ik ook weten heb hetzelfde probleem als jij hebt ! pff rot camera's

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:33

http://home.wanadoo.nl/deneef/

Op bovenstaande link staan foto's gemaakt van mijn paardje met een olympus digitale spiegelreflex camera, 8 megapixels. Mijn vriendin fotografeert voor haar hobby maar krijgt steeds meer opdrachten vandaar dat ze nu een proffesionele camera heeft! Maar ook met haar 3.0 megapixel camera maakte ze hele leuke foto's, het is ook gewoon veel doen en oefenen! Maar je ziet wel duidelijk verschil met de camera die ze nu heeft!!
Veel succes ermee!!!

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:38

denk dat dit topic beter bij Crea Bea past

Overigens als je paard aan het lopen is kun je de camera het beste op sportstand zetten (wordt vaak aangeduid met een rennend mannetje)

OranVera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 17:48

maar weet niemand de begrippen uit te leggen van de vlgende woorden en wat ermee bedoelt wordt?
Geheugen: 16 MB
Geheugentype: Secure Digital
Interface: USB 2.0
Lengte: 3,66 cm

Jettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:15

Ik wil je wel even helpen.

OranVera schreef:
De scherpte van een foto. bij een 1 megapixel camera zie je heel duidelijk blokjes, bij een 8 MP camera is het haarscherp. Die van jou is scherp genoeg voor heel scherpe foto's

Het aantal keren dat je kunt zoomen (naar je toe halen). Bij optische zoom gaat de kwaliteit niet achteruit.

Ook naar je toe halen, hier gaat de kwaliteit wel achteruit. Het is vergelijkbaar met een stukje uit een foto knippen en vergroten.

Geheugen: 16 MB Het geheugen dat op het kaartje zit die je standaard krijgt meegeleverd. 16 MB is goed voor zo'n 8 tot 15 foto's. De kans is dus groot dat jij een kaartje met meer geheugen bij je camera hebt gekocht.
Geheugentype: Secure Digital Geen idee
Interface: USB 2.0 Je zet de foto's op de computer via een USB-kabeltje

Ik hoop dat het je wat duidelijker is geworden.

Anoniem

Re: voor de fotografen onder ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:16