[tek] 3e keer mens, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

halibut

[tek] 3e keer mens, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 10:48

Daar ben ik weer. Ik had er even genoeg van paarden te tekenen, dus ik ging eens op mensen oefenen. En dan kan je natuurlijk t beste iets gaan tekenen wat leuk is om naar te kijken . Maar ik krijg m naar mijn idee niet kloppend en omdat ik dus nog maar weinig ervaring met mensen heb weet ik niet goed waar het aan ligt.

Dit is een screenshot van Ruben Nicolai van het tv programma de Lama's:
Afbeelding

En (Niet lachen! ) mijn poging:
Afbeelding

Tja... ben zelf alles behalve tevreden... En tis ook nog frustrerend dat ik dus zelf niet weet hoe ik m beter kan maken...
I need your help

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 10:51

leuk.
Hij lijkt niet echt op de foto, hoewel hij wel heel goed op een mens lijkt!!! Die ruben heeft een bepaalde uitstraling op z'n gezicht, wat volgens mij heel lastig erin te verwerken is. verder heel leuk gedaan, knap dat je die uitdaging aandurfde. Hij lijkt ook best goed op de foto, alleen die uitstraling zit er nog nét niet helemaal in.
Het linkeroog (voor ons) is niet mooi afgewerkt, daar moet nog iets meer ''bolte'' in komen.
Verder heel leuk gedaan.
Laatst bijgewerkt door smeetjoew op 07-01-06 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Namiira_hvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 10:54

Het voorste oog is te groot, je moet hem smaller maken, verder lijkt hij sprekend. I love the lama's!

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:02

Ik vind hem helemaal nog niet zo slecht hoor, vind dat je die haren echt super hebt gemaakt echt mooi !!
Misschien moet je de ogen wat kleiner maken .. en een iets harder potlood gebruiken .. ik weet neit welke je nu hebt gebruikt maar bijvoorbeeld bij die mond lijkt het wat te grof [misschien had je er ook gewoon geen goeie punt aan zitten]
maar k vin hem knap getekent

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:42

Haha, de Lama's
Ik vind hem er nog best wel op lijken hoor
Misschien de ogen een beetje te groot, maar erg knap gemaakt hoor

Kaiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:48

Het rechteroog is idd wat te groot, en het moet misschien nog een paar milimeter naar rechts, het staat nou erg dicht op de neus.
Maar verder is hij héél mooi hoor!

Noeni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:49

Ik vind hem wel mooi hoor, alleen de ogen Weet niet wat het is ze zijn veel te groot t.v.v. het hoofd TVV= TerVerhoudingvan

onlii_mii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:52

Ja ik vind de ogen ook iets te groot maar verder is ie echt heel mooi

SilverStorm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:00

voor een eerste poging issie zeker goed. Alleen de verhoudingen zijn nog wat zoek. Maar het is heeeeeel lastig om dat onder de knie te krijgen *sprak degene die ook altijd scheve mensen tekent tenzij er een paard in de buurt is *t is a curse**

Een tip:
zo te zien heb je wat moeite met het oog-neusbrug-oog gedeelte. om dit te oefenen kun je uit een tijdschrift diverse oog-nes(brug)-oog stukken halen. Plak deze op een vel met ruimte ertussen en bestudeer ze goed. teken nu onder de foto steeds het gedeelte wat je erboven hebt geplakt na. zo teken je een stuk of 6 keer hetzelfde gedeelte. een hele goede oefening. Vormstudie maken heet dat.

Groetjes

Silver Storm

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 12:07

Klopt bij de ogen zit inderdaad mijn probleem heel erg, dat idee kreeg ik zelf ook. Eerst had ik ze wat kleiner maar toen was t net Droopy... en das weer zo'n belediging voor m
Heb laatst een cosmo girl en een girlz gekregen (lees ik normaal nooit), maar die zal ik nu eens van ogen gaan ontdoen Bedankt voor de tip

Edit: Inderdaad nu je t zegt jaduuh, die ik t ook van die mond. Ik heb een 5B gebruikt voornamelijk, en ik had mn goede puntenslijper niet dus was inderdaad een beetje proberen. Ik zal m nog iets aanscherpen straks.

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:11

ruben nicolai De lama's zijn zo geweldig.

Ik heb het gevoel alsof zijn rechter wenkbrauw te dicht op zijn oog zit, maar daar heb je nu al genoeg commentaar op. Voor de rest vind ik hem heel leuk gelukt.