[foto+tek]The Modern Manuscript

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yabloko

[foto+tek]The Modern Manuscript

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 02:01

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze afbeeldingen zijn (uiteraard allen door mij gemaakt/geassembleerd) vrij naar De Codex Seraphinius en Het Voynich Manuscript

Ik wil naar aanleiding hiervan, een foliant maken. Het is mijn langst lopende project en bestaat nu uit zo'n 40 werken/foto's.
Complete serie hier

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 08:39

Mooi werk hoor! Hele mooie foto's die je tot nadenken aanzetten

Wel kende ik die boom met bananen al!?

Ik twijfel niet over dat je hem niet zelf gemaakt hebt hoor, maar ik kende hem al.

Groetjes, marjolein

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 10:13

Mooi gedaan zeg, [al denk ik dat de kwaliteit door het uploaden wat naar beneden is gegaan..] Vind die laatste van die banaan ook wel erg mooi ..

Mariek_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:59

Zo, gaaf zeg! De derde en vierde vind ik mooi! Al lijkt het wel of ze een beetje vaag zijn, maar dat zal zoals Jaduuh al zegt wel komen door het uploaden!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:58

Ik vind de banaan erg mooi: vlakverdeling is top, contrast ook en de oneffenheden vind ik super! De derde spreekt mij ook wel aan, meer vanwege de kleuren maar ook omdat het zo'n apparte plant is.

De rest spreekt mij niet aan: de 1e, de bananenboom, heeft een te 'eenvoudige' vlakverdeling. Niks speciaals (vanuit mijn ogen gezien).

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 00:49

Die bananenfoto is mijn favoriet.

eknein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:17

Erg mooi! Vooral de laatste is echt super

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 16:19

Marjo82: Die bananenboom heb ik gemaakt naar aanleiding van een opdracht waarin ik iets moest toevoegen. Ik heb een boom in een park gekozen op een zondag, mensen verbaasden zich om het feit dat ze het zo vanzelfsprekend namen, terwijl een banaan in een tros groeit, en aan een plant (geen boom). Families die wandelden stopten en bekeken het, en uiteindelijk zijn de bananen ook nog eens geplukt en gegeten door kinderen en daklozen. De foto is alleen een registratie van een performance, ik heb er nooit bij stil gestaan dat iemand zoiets dergelijks al heeft gedaan. Maar hier ging het dus echt om de functie ervan, jammer genoeg heb ik geen videobeelden kunnen maken:)

Jaduuh: Grofkorreligheid (ik heb de gewoonte gehad op hoge ASA te fotograferen, en hoe hoger, hoe korreliger) of kleurverschillen zijn allemaal bewuste handelingen geweest:)

horsegirlie: De korrels of vaagheid komt doordat ik een tijd heb gefotografeerd met een ASA van 1600, dit is lichtgevoeliger maar minder "scherp".

Myra: Uitleg over de bananenboom hierboven Die banaan is ook mijn favoriet.

Vinaba: Leuk

Eknein: Dankjewel!