[tek] paardjes en kleurtjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoSav

[tek] paardjes en kleurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 15:29

Druk druk druk. Ben nog steeds druk bezig met mijn verhuizing, maar alles is inmiddels aangekomen in mijn nieuwe stulpje te Amsterdam.

Ik kwam wat tekeningen tegen die ik nog niet op mijn website had gezet (oei, het wordt eens tijd). Maar op dit moment ben ik volkomen opgeslokt door opdrachten. In elk geval is een een bewerking van een oudere tekening, een tinker die ik eens gemaakt heb voor mijn portfolio (foei, die schouderpartij) maar het draait hier niet om conformatie maar om kleur. C'est ça.

Afbeelding
(Milka....)

Ook had ik beloofd de zwart-blauwe versie van deze tekening (http://josav.com/art/achalteke.jpg) te plaatsen:

Afbeelding
Ik vind dat hij qua kleur heel anders is, maar voor de rest juist weer helemaal niet (en dan echt HELEMAAL niet). 20 minuten. Afmetingen weet ik niet exact, ongeveer A3 schat ik.

Verwacht veel werk in opdracht de komende tijd. (en niet alleen paardjes) Een aantal heb ik al af, maar ik zit nu in een internetcafé.

Namiira_hvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:32

Leuk, vooral die laatste.
Alleen zou ik dat licht blauwe vervangen door wat donkere.

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:56

*zucht* Durfde ik maar zo met kleur te werken.
Het stoort namelijk absoluut niet, het kleurgebruik geeft veel extra's aan de tekening.
Ja, mooi hoor.
Jij bent wel van de kleurexperimenten hè?

mandy101

Re: [tek] paardjes en kleurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:57

die zijn erg mooi zeg

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 01:35

Dankjulliewel, ja ik hou wel van kleur. Het lichte blauwe is misschien wel wat scherp, maar erg storend vind ik het overigens niet.

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 11:14

Echt mooi .. k had idd die ene al een keer gezien [ die 2e ]

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 11:21

ze zijn heel erg mooi (met kleur werken, als ik dat ooit kan....) Ik vind het bij de eerste alleen jammer dat er zijn vage gele streep op zijn rug zit.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [tek] paardjes en kleurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 11:31

Zoooooo die tweede is echt identiek aan de bruine versie!!! Lijkt bijna een computerbewerking, je ziet (behalve kleur dan) echt geen verschil! Goed hoor! (hoe doe je dat? )

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 12:02

Tja, geel... van zonlicht? Misschien ga ik soms wat te ver met rare kleuren...

Over de tweede tekening... hij is inderdaad vrijwel identiek aan de bruine versie. Dit omdat ik eerst de zwarte heb gemaakt, daarna de bruine, die een klein beetje afweek en ik met de computer heb aangepast. Ik vond het belangrijk dat ze er hetzelfde uitzagen. De originele van de bruine is dus officieel iets (maar ook maar IETS) anders (maar niet op de compu).

eknein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:13

Ik vind die laatste erg mooi, de 1ste wat minder. Door die potloodkrassen op de buik van het paard

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:19

Ik ben nu toch wel benieuwd... Welke versie van de 2e tekening spreekt jou het meeste aan? Was dit een testje welke kleuren het meeste zouden spreken?

Het lijkt alsof bij die zwarte meer met kleuren is gespeeld dan bij de bruine, maar dat komt denk ik omdat het meer opvalt bij het zwarte.

Ik vind eigenlijk de bruine net iets mooier... Die heeft voor mij nog net iets meer sfeer, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.