[tek] poging 2 paardenpotret

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Monet

[tek] poging 2 paardenpotret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 16:31

Zoo.. het is alweer even geleden dat ik deze 2e 'echte' tekening maakte. Het is pas mijn 2e keer.. dat je het weet. Ik heb nu geprobeert nog meer in detail te tekenen. Alleen op het laatst wist ik het even niet meer, dus bij de neus is het heel vaag geworden. En oja, het linkeroog zit te hoog en het linkerneusgat mocht juist iets hoger, maar dat wist ik. Het oog heb ik niet uitgegumt omdat ik bang was dat ie dan zou mislukken En ik vind 'm wat slordig. Ik heb hem verder ook niet afgewerkt en er zat nog meer schaduw bij maar dat komt later wel Nouja, kom maar op met dat overige commentaar en tips

Afbeelding

vage close up van het oog..
Afbeelding

Afbeelding
en van de neus

vragen:
- Hoe krijg ik de neus meer uit het papier?
-Hoe kan ik de manen mooi maken?
-Hoe kan ik de schaduwen die ik heb weggelaten zoals boven het oog dat kuiltje, omdat die telkens mislukte, mooi maken?

En natuurlijk gewoon tips

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:48

probeer veeeell meer schaduwen erin te verwerken, daardoor komt de neus ook meer naar voren. Tekenen is eigenlijk een kwestie van goed kunnen kijken. Waar zitten alle schaduwen en hoe komt het dat ik diepte zie.
Verder geef ik je ook nog een tip en dat is: Maak eerst de tekening even naar je zin (zoals oog en neusgat verplaatsen). Dan vind ik het persoonlijk fijner om commentaar en tips te geven.

Ik ben het helemaal eens met je eigen commentaar en ik wil er nog iets aan toevoegen.
- de manen en voorpluk zijn te krasserig
- oortjes kloppen niet.
- het halsje is erg dun.

gewoon lekker verder oefenen, je wordt vanzelf beter.

Miss_Monet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 17:09

Oke dankjewel.. hier kan ik heel veel mee

Miss_Monet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 18:34

Meer niet?

Appelflapje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:43

Ja, ik vind dat het jammer is dat je dat oog niet 'durfde' uit te gummen, want dat zou hem mooier maken... Ik heb zelf ook vaak dat het oog niet mooi is, dan gum ik hem toch uit. Meestal wordt het daarvan ook wel mooier.

succes ermee..

Miss_Monet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 12:33

Kee dankje. Ik wil niet echt heel serieus gaan tekenen ofzo, maar ik vind het wel leuk
Mijn volgende tekening wordt beter... hoop ik