[tek] Katten... de voortgang van hun slaap (drieluik)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SilverStorm

[tek] Katten... de voortgang van hun slaap (drieluik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 12:28

Onze kat Odin is erg actief als hij 'slaapt'. Om de zoveel minuten verandert hij van pose. Gisteravond heb ik geprobeerd drie van zijn favoriete poses te tekenen.

Omdat dit snel moest gebeuren heb ik voor de verandering houtskool gebruikt.

Eerste pose is pootjes onder het lijf vouwen en hoofd laten zakken. Odin blijft zo zitten todat zijn kin op het kussen rust. Als Odin het kussen raakt, staat hij op, rekt zich uit, draait zich om en gaat weer liggen. De laatste pose is de uitgestrekte pose. Hij strekt al zijn pootjes voor zich uit en langzaam zakt zijn kopje tussen zijn voorpootjes. Daarna begint het circus opnieuw in diverse richtingen op het kussen. Tussen deze poses door verandert hij nog tig keer de houding van zjin staart, pootjes en kopje... Dus het was lichtelijk frustrerend tekenen af en toe .

Odin, de voortgang van de slaap

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:34

leuk!!
het zijn niet je mooiste tekeningen, maar wel leuk, je kunt heel goed zien dat ze snel zijn gemaakt
de laatste is heel mooi ja, die klopt heel goed!!
Lastig om een draaiende kat na te tekenen, een kat in z'n algemeen lijkt me al moeilijk, we heel goed gedaan met houtskool.
hoeveel minuten had je voor één pose de tijd om 'n na te tekenen..?
Moet je volgende keer foto's van 'm nemen in z'n slaap, heb je langer de tijd
Laatst bijgewerkt door smeetjoew op 03-01-06 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:40

Ik vind ze wel goed in verhouding?
Onze kat ligt altijd precies hetzelfde, en dat ziet er ook net zo uit..
Ik vind ze echt leuk gedaan, gewoon lekker simpel weergegeven!

SilverStorm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 12:44

Ghighi, ik weet heel zeker dat de verhoudingen wel goed zijn.. dat is het erge juist. odin is een gigantische kat, en hij kan wat lomp uit de hoek komen.

Heb inderdaad tussen de 5-7 minuten de tijd om een tekening te maken *wanhoop* want dan had meneer zich al weer verplaatst.. te erg voor woorden.

ze zijn wat simpeler omdat dit geen tekeningen zijn, maar eigenlijk houtskool studies, een goede oefening om te leren kijken omdat je maar een beperkte tijd hebt om een goede compositie neer te zetten.

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:41

dat je op vijf minuutjes zulke tekeingetjes kan neerzetten vind ik echt heel erg knap hoor! ze zijn niet je mooiste werken, maar dat kan ook niet in dit geval. De verhoudingen kloppen inderdaad wel hoor!

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:57

wat leuk!! lief

Miss_Monet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:24

Dat je dat in zo'n korte tijd kan Leuk gedaan!

More

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 17:07

Leuk gedaan
Lollig onze kat blijft soms een paar uur presies hetzelfde ligge juist

SilverStorm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 21:45

ghighi, nou die van ons niet. tenminste, odin niet. onze andere kat freya is soms net de ondode. die verlaat je smorgens als je naar werk gaat, en als je terugkomt ligt ze nog op dezelfde plaats, vaak in dezelfde houding. Komt omdat ze een favo plekje uitzoekt, en daar steeds weer terugkeert. favo plekje kan ook maar naar 1 kant favo plekje zijn, waardoor het net lijkt of ze nooit van plaats verandert. heel apart

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:17

maak jij binnen 7 minuten zulke mooie tekeningen?! Jee, dat moet ik nog leren! (heb n tempo centimeter voor centimeter ).

Wat ik echt leuk vind is dat speelmuisje (dat is t toch?) dat je erbij hebt getekend, n snelle tekening met n leuk detail zeg maar .
Op de 1e tekening lijkt t muisje bijna aan de kat te vragen: kom je me niet opjagen?
Hoe langer ik naar die tekeningen kijk, hoe meer ik n kat zou willen zijn. Lekker slapen in onmogelijke houdingen, wat n leven!