( ik hoop dat je het snapt..
) Veel plezier..
Citaat:‘Liefdagboek.
Het is vandaag 31 december, en ik heb er helemaal niet aan gedacht dat het morgen alweer 1 januari is. Wat gaat de tijd toch snel.’
Schreef ik op in mijn dagboek. Ik zat voor het raam, op de vensterbank. Ik had de verwarming aan gedaan, zodat ik een lekkere warme kont kreeg. De gordijnen had ik ook los gedaan, ik vond dat vuurwerk wel leuk. Zelf was ik er alleen een beetje bang voor. Vooral de gedachten dat je ineens een hand kwijt bent, of een van mijn ouders.
Ik schreef weer verder:
‘Ineens van 2005 naar 2006! Nou ja, nu over vandaag. Ik ben vandaag (zoals gewoonlijk) weer naar cowboy heen gegaan. Hij was super vrolijk. Waarom? Ik heb geen idee. Toen de buurjongens vuurwerk gingen afsteken, sprong hij er ineens vandoor. Zijn halster schoot af, en Cowboy ging ervandoor. Toen ik zijn naam zei, kwam hij weer in een rustig drafje naar mij toe. Hij vertrouwde mij, en ik hem. Daarna heb ik hem nog even gereden. Hij liep mooi rond, en ik kon alles met hem. Hij schrok niet meer van de rotjes, soms een sprongetje maar als ik zijn naam rustig zei, werd hij ook rustig. ’ Ik stopte met schrijven, Suus riep me. ‘GA NOU EENS VAN DIE VERWARMING AF EN HELP ME!’ Riep ze. ‘En, waarmee zou ik jou moeten helpen dan? Je kon toch alles zo goed alleen?’ Zei ik, waarna Suus haar haren opstak.’Ik wil Rohan rijden.’ ‘Ja en? Ik ben nu druk. En moet ik dan jou paard opzadelen? Mooi niet.’ Zei ik.
‘Pff, mijn zus weer. Ze moet altijd wat van me. Maaike dit, Maaike dat! Nou, ik ga maar weer eens. Ik ga nog even naar koetje toe, nog even belonen voor wat hij deed vanmiddag. En misschien stap ik nog even met hem rond. Doeg liefdagboek, Ik lees ooit nog wel eens in je, maar nu is het tijd voor een nieuwe.
Kus Maaike’
Ik klapte mijn dagboek dicht en pakte mijn jas. Ik liep daarna naar buiten. Cowboy hinnikte naar mij. Ik liep naar hem toe, en begon aan een lekkere borstel beurt.
Suus begon ook aan haar dagboek:
‘Liefdagboek,
Het is vandaag de 31ste dat betekent dat ik vanavond eindelijk weer een uit kan, dat betekent dat Maaike vanavond de stallen mag doen. Ag ik heb al vaker gezegd dat ze tegen papa moest zeggen dat ze het niet leuk vind, dan huurt hij heus wel een groom of zo voor haar in. Net als bij mij voor de wedstrijden.
Ik ga vanavond met `de groep` mee naar City we gaan lekker feest vieren.
Ik moet nu zo even snel Rohan poetsen (bah) en opzadelen en dan even flink trainen.
De vorige wedstrijd deed ze de wissel echt voor geen meter en ik heb al tegen papa gezegd dat als ze zo doorgaat ik een nieuw paard wil.
Gisteren vroegen mijn vrienden nog of Maaike niet geadopteerd was omdat ze zoon raar kind is. Ze loopt bijna de hele dag in die vieze spijkerbroek van haar en heeft haar haren nooit mooi opgestoken.
Niet dat dat haar mooier zou maken of zo, ze blijft vreemd.
Ik moet nog een paar maanden wachten en dan kan ik lekker naar de paardenopleiding.
Ik ben volgens de intake een van de hoogste van de klas. Dat vind ik echt niet vreemd want ik kan gewoon heel goed rijden.
Ik heb gisteren nog een nieuw jurkje gekocht en nieuwe mascara want ik moest bijpassende make-up hebben voor oud en nieuw namelijk lila!
OW wacht even mijn telefoon gaat af’
`hey Ben!, hoe gaat het? Jaa natuurlijk mag jij mij vanavond ophalen! Ik had nog niks afgesproken hoor! Om 20.00? ja hoor is goed ik zie je vanavond!`
Dat was ben, hij is z’n lekker ding! Ik geloof dat hij mij ook leuk vind! Dat kan natuurlijk ook niet anders.
Maargoed ik ga nu even snel rijden en dan met Ben mee.
Tot volgens jaar,
Suus
‘MAAIKE!! MAAAIKKEEE!!’ Riep Suus. ‘Jaaaa??’ Zei Maaike, die achter Cowboy stond. ‘JE ZOU ROHAN TOCH KLAAR MAKEN? TRUT! Pff.. nu moet IK mij weer vies maken aan die knol.’ Riep Suus arrogant. ‘Doe zelf ook eens wat! Het is jou paard, niet de mijne. Oja, en wie is hier nou de trut?’ Zei Maaike en ging weer verder met poetsen. Suus pakte een borstel, en poetste er één keer overheen. Daarna legde ze haar nieuwe roze dekje op haar paard. Daar boven op nog een bontje. Ze ‘gooide’ haar nieuwe dressuur zadel erop en deed haar nieuwe singel eraan. Ze stak haar haren over nieuw op en deed mooie licht roze bandages om Rohan’s benen. Toen ze daarmee klaar was, Deed ze haar witte handschoentjes aan en liep naar de bak. In de bak stapte ze op en begon meteen met draven. Inrijden deed ze nooit. Dat is alleen maar tijd verspilling!
Ondertussen was Maaike klaar met poetsen, en deed Cowboy weer zijn deken om. Daarna zette ze hem op stal, en gaf hem nog wat hooi. ‘Slaap lekker jongen, en tot morgen.’ Zei Maaike, en ze gaf hem een kus.
‘GATVER!’ schreeuwde Suus. ‘IEL jou raak ik NOOIT meer aan! Een kus op de bek van een paard.. Bah Bah Bah.’
Zei ze, en liep arrogant weg. ‘Pff, wat een kreng..’ zei Maaike, en schudde haar hoofd, waarna ze Cowboy nog een kus gaf, en naar binnen liep.
Binnen pakte ze een stuk kerststol en ging op de bank liggen.
‘Ja, Ja! Nee joh gekkerd! Haha, hoe kom je erbij! Ja, hou ook van jou.. Doei! Ooh, wacht! Ik kan je niet missen.. ja? Is goed! 5 minuten? Oké, Doei! Hou ook van jou.. Haha Doeg lieverd.’ Maaike kijkt geïrriteerd om ‘WAT?’ Maaike schut haar hoofd en gaat er verder niet op in, ‘Ooh je bent jaloers hé Maaike’
Suus staat op en trekt Maaike van de bank, ‘maak nu hier die boel schoon! Ben komt zo’ Commandeert Suus. ‘Waarom ik? Jij hebt die troep gemaakt! Oh, en waarom komt Ben? Het is oudejaarsavond! Je weet dat dat van pap niet mag. ‘NOU EN! Ik mag alles.. Zei Suus en ging naar boven om zich op te maken.
Maaike zuchtte een keer, en ging toch maar aan het opruimen. Het moest toch gebeuren. Ze zoog nog even stof, ‘zo vind ik het wel genoeg’ .
Maaike ging weer op de bank zitten, en keek tv. Naar een tijdje kwam haar vader thuis. ‘MAAIKE DOE IETS’ schreeuwde hij. ‘Ik heb net opgeruimd pa, ik heb de paarden gevoerd; wat moet ik nog meer?’ Zei Maaike met een rustige toon. ‘Wat dacht je van: Koken?’ ‘Pap, we eten vandaag pizza, weet je nog?’ Zei Maaike. Haar vader schudde ja, zette zijn koffertje weg en pakte koffie. Hij ging aan tafel zitten werken.
‘Pff, wat een werk..’ dacht Maaike met een diepe zucht.. ‘Altijd werk werk werk.. alsof er niks anders te doen is!!’
Haar moeder kwam nog geen tien minuutjes later thuis. ‘Maaike pak je even een biertje voor me? Ik heb dorst. NU!’ zei ze meteen, waarna ze haar man een kus gaf . ‘Waar is Suus nu weer dan?’ zei ze op een kattige toon. ‘Ow die is zich boven aan het optutten voor Ben’ Haar vader keek boven het werk uit ‘En wie mag dat wel zijn dan?’ ‘Dat is die leuke jongen van dat nieuwe bedrijf op het industrie terein!’ zei haar moeder. ‘Ik ben blij dat in ieder geval een van onze dochters het leven serieus neemt’ en ze keek verwijtend naar Maaike.
Maaike ging er maar niet op in ‘Ik ga even naar boven kijken hoe het met Suus gaat!’ en ze vlucht in een sprintje naar haar slaapkamer.
’Liefdagboek,
Daar kom ik weer aan, het gaat hier fout in huis! Ik wil het jou nog even vertellen, voor ik naar mijn nieuwe dagboek heen ga..
Als eerste: Suus. Dat kreng! Ze denkt dat ik haar slaafje ben of zoiets. Maaike dit, Maaike doe dat! Grr.. Woedend word ik ervan.. WOEDEND! Wat moet ik met haar aan? Naar haar gaan luisteren? Mooi niet. En dan haar paard. Hij is gewoon verpest door haar! Ik wou dat ik even alleen kon zijn, alleen op deze wereld.. Nou ja alleen; Met cowboy en jou.
Oja, en dan mijn ouders. Wat een *** wicht, en wat een ***man. ‘Ik ben blij dat in ieder geval een van onze dochters het leven serieus neemt’ Pfff.. Hoe komt hij er bij!? En dan weer; Maaike dit, Maaike doe dat.. GEK word ik ervan.. GEK!! Nou, ik ga maar weer eens weg.. Dit is echt de laatste keer dat ik in jou heb geschreven als het goed is.. en anders heb ik geluk!
Groetjes, een wanhopige+gekke+woedende Maaike. =(‘
Maaike liep naar beneden, en ging op de bank zitten. Toen ze net 2 sec. op de bank zat: ‘Maaike haal even biertje voor me, heb nog meer dorst’ zei haar moeder, die voor zich al 4 lege flesjes bier had staan.
Maaike zuchtte en gehoorzaamde haar moeder, want anders kreeg ze problemen. Ze haalde een flesje voor haar moeder en vluchtte naar buiten en ging bij cowboy zitten. Na een half uurtje ging ze maar naar bed. Het was wel 31 december, maar vuurwerk afsteken deden ze toch niet aan. Suus ging uit, pa en ma aan het werk en ik? Ik ging maar slapen.
Komt nog..