[Tek] Ook mijn eerste tekening :o

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Spoec

[Tek] Ook mijn eerste tekening :o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 12:12

Okee, als iedereen dan het lef heeft om zijn of haar tekening te plaatsen ..
Hier ook mijn tekening ..
Vorige week zat ik me thuis te vervelen, want kan voorlopig niet sporten of wat dan ook door een operatie ..
En zit dus alweer 6 weekjes thuis ..
Dus heb een keer geprobeert om te tekenen ..
Vind ze niet super gelukt, maar opzich ook niet slecht voor de eerste keer

Afbeelding
Deze is helaas op lijnpapier, dus zowieso al minder mooi en ik vind um niet helemaal kloppen, maar heb um ook niet nagetekend van een foto ofzo dus ..

Afbeelding
Hij is nog niet af en door het uploaden wel verslechterd, ik weet niet wat er nog ontbreekt, mss inkleuren? Ow en ik moet zn neusje nog afmaken

Nou brand maar los, ik wil vooral de tweede tekening graag verbeteren ..

pAardenMeiid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 12:15

ik vind het zekers niet slecht voor een eerste keer, maar het heeft meer iets stripachtigs dan realistisch (moet je niet op mijn tekeningen letten hoor ) en bij die 2e tekening, daar zou ik inieder geval wat aan het neusje doen. inkleuren idd.

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 12:18

Ze zijn leuk, zeker als je niet van een foto natekent super: Ik kan het niet zo zonder foto denk ik.
Inkleuren is inderdaad wat er mist en misschien minder harde lijnen gebruiken, maar schaduwen. (dat kan je weer doen als je inkleurt)

De eerste vind ik trouwens wel leuk, maar was het de bedoeling ze heel realistisch te maken of niet?

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 12:18

Bij de eerste is de nek wel heel erg dun en de schouder behoorlijk bol. Ook de manen zijn vanonder omlijnt, wat totaal niet realistisch is. In het vervolg gewoon lekker haartje per haartje tekenen. Dat duurt dan misschin iets langer, maar is wel duizend keer zo mooi.
Bij de tweede moet je hem inderdaad nog inkleuren. En ook hier de manen, haartje per haartje tekenen i.p.v. een vierkantje

Als je net begint te tekenen kan je best van een foto aftekenen. Want zo leer je zien hoe een paard in elkaar zit en kan je de verhoudingen veel beter vergelijken met de foto waardoor het geheel veel beter gaat kloppen. Succes.

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 12:19

die 2e vind ik nog best wel leuk die eerste klopt de hals niet helemaal

Appelflapje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 12:33

De nek van die eerste, uhhmm, ja, wat een spierbundel nek heeft die. Je kunt beter een lijntje maken en dan een keer de spieren aangeven dan van die dikke lijnen. Het lijkt zo wel een bodybuilder... Die tweede vindt ik super voor een eerste keer!! Het is toch een veulen???

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 12:34

Meer schaduw

eknein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 12:44

Niet slecht voor de eerste keer tekenen .. Maar ik vind dat de 1ste tekening het paard een te lange nek heeft. En de 2de is eigenlijk gewoon erg mooi, maar daar moet je wat schaduw aan toevoegen

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:31

Veulentje is leuk!
de eerste vind ik alles wat te 'rond'.
Probeer anders fotoos na te tekenen
Of eerst van plaatjes ge omtrek overtrekken, en dan zelf ogen enzo natekenen van het platje ;0

Spoec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 17:15

Appelflapje schreef:
De nek van die eerste, uhhmm, ja, wat een spierbundel nek heeft die. Je kunt beter een lijntje maken en dan een keer de spieren aangeven dan van die dikke lijnen. Het lijkt zo wel een bodybuilder... Die tweede vindt ik super voor een eerste keer!! Het is toch een veulen???

Jaa het is idd een veulen
De tweede heb ik wel nagetekend van een foto, alleeen de eerste niet, maar die vind ik ook niet zo mooi gelukt, was eigg meer een beetje proberen, de tweede was serieuzer ..
De tweede ben ik wel tevreden over, maar moet um dus nog inkleuren, alleen ben bang dat ik hem verpest ..
En dat vierkantje haar, dat ziet er op de fotow ook zo uit Alleen dan met sprietjes haar ..
Zal kijken als ik um klaar heb dat ik de foto erbij opzet ..
Bedankt voor de tips !

Spoec

Re: [Tek] Ook mijn eerste tekening :o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 11:22

Okee dit is um dus geworden als ie is ingekleurd ..
Vind um nog niet helemaal af eigg ..
Maar weet niet wat ik eraan kan veranderen ..
Vind het best goed gelukt voor de eerste keer

Afbeelding