[tek] laat ik er ook eens een op zetten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amber2588

[tek] laat ik er ook eens een op zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 23:15

Lang leve het scannen en uploaden, er is vrijwel niks meer van over...

Het lijkt nu net een kindertekening, hoe krijgen jullie die tekeningen hier zo goed op?!

Nou ja, denk dus het krasserige weg, een heleboel schaduw/tekening erbij (hij lijkt nu gewoon wit) en manen die er niet uitzien als stro, en dan heb je weer ongeveer de oorspronkelijke tekening te pakken...

Hij is een klein beetje overbouwd, maar dat was het paard op de foto ook.

Afbeelding

ZarcoTje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 23:18

mooi goed gedaan!kan ik je een tip geven??
vooraan gaat het wel een beetje omlaag misschien kan je het wat hoger doen??nou jah voor de rest is het echt wel mooi:D

ginniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 12:15

Het paard is een beetje te lang
op zich vind ik hem wel wat hebben

Antheya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 12:34

Ik vind hem niet zo mooi, hij is idd te lang en de benen en hoeven kloppen ook niet.
Verder zijn de manen heel erg ongelijk, er zitten grote gaten tussen.. Nee, ik vind hem niet mooi.

Faelivrin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 12:42

Ben het eens met Misz_Do..!
Gewoon blijven oefenen!

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 14:37

Oefening baard kunst
Maar ik vind hem niet slecht hoor, vin het best goed Dr zijn mensen die helemaal niks op papier kunnen zetten.
Als ik jou was zou ik de randen niet dikomranden zegmaar, dan ziet die er niet realistisch uit en zn boeg lijkt wat dik / groot

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 14:49

hij klopt idd niet overal... (waar ie niet klopt is al genoemd)
maar ik ben het niet met misz_do eens... Iedereen moet érgens beginnen met tekenen, gewoon veel tekenen en goed kijken naar de verhoudingen en vachtstructuur. Als een tekening niet klopt hoeft ie niet meteen niet mooi te zijn, er bestaan misschien wel van dat soort paarden..
verder heb ik nog een tip(van flip ) de schoft van een paard zit (meestal) hoger dan de kont.
je bent ook redelijk goed op weg qua schaduwen.
als je weer eens gaat tekenen, probeer dan een keer een hoofd te tekenen, ik teken al een behoorlijke poos en kan niet eens een paard met lijf tekenen. Dus, oefen gewoon eerste lekker met een paardenhoofd en kijk goed naar de details en de vachtstructuur en schaduwen, onthoud, schaduwen geven een tekening diepte!

succes met verder tekenen. Je moet er ook veel plezier in hebben.

SSDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:04

Verhoudingen zijn echt heel gek!! Maar verder leuk gedaan!

amber2588

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 15:24

Jullie hebben gelijk, hij is wat te lang. Het probleem was dat ik 'm nagetekend heb uit een boek, maar die foto was over twee pagina's verdeeld... Ik teken normaal uit het hoofd, en eerlijk gezegd lijkt dat er meer op, ik wou eens kijken of ik ook na kon tekenen, maar ik hou het denk ik maar op uit m'n hoofd tekenen.
De schoft zit idd wat laag, maar het paard op de foto was ook nog wat overbouwd (zie boven).
verder, bedankt voor de tips.

MissJapke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:58

ondanks de slechte kwaliteit dat jij zegt, vind ik hem toch heel leuk!
noujaa hij is een beetje kinderlijk, maar wat is daar mis mee

amber2588

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 20:48

Dank je.

Hij is in het echt veel minder kinderlijk, daarom vond ik het irritant. Door scannen+uploaden blijft er helmaal geen tekening op het paardje over.

Antheya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:50

smeetjoew schreef:
maar ik ben het niet met misz_do eens... Iedereen moet érgens beginnen met tekenen, gewoon veel tekenen en goed kijken naar de verhoudingen en vachtstructuur. Als een tekening niet klopt hoeft ie niet meteen niet mooi te zijn, er bestaan misschien wel van dat soort paarden.. .

Natuurlijk moet iedereen ergens beginnen, en als iets niet klopt hoeft het ook niet meteen niet mooi te zijn, het zou dan ook juist apart kunnen zijn maar dat vind ik bij deze tekening niet, deze heeft verder niks speciaals, misschien is hij dat in het origineel wel maar zoals ik hem nu zie niet, gewoon een mening.

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:51

sorry, ik vind hrem leuk, maar meer een strip paardje nietr een echt lijkende