inrichting huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSmurf

inrichting huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 13:10

Ik wete niet of ik het hier mag plaatsen, maar weet even niet waar anders en ben op zoek naar zéér creatieve mensen

Ik ga binnenkort mijn huis inrichten (ga het huis uit) en wil dus veel kleur in mijn huis. Ik wil werken met rood/oranje/geel/bruin tinten, maar dan niet de retro kleuren, maar de meer warme kleuren.

Nu had ik zelf in mijn hoofd, bordeaux rode vloerbedekking, 1 oranje muur en de overige muren soort van geel/oranje, in ieder geval lichter dan het oranje.

Kan iemand hier zich een voorstelling van maken en mij vertellen waarom ik dit wel of juist niet zou kunnen/moeten doen en eventueel andere ideeen?

xXLiekeXx

Re: inrichting huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:16

Ey
Ik wil je wel helpen hoor,,
ik vind zelf rode vloerbedking een goede keuze,, ben zelf erg op aardetinten gericht. ik zou dus rode vloerbedeking doen en dan lekker een oranja donkere muur en 1tje met wat oranjerodig,, verder past hierbij wel wat kaarsen een lekker bank dus geen strakke lederen en wat foto`s of natuur schilderijen geen bonte kraskunst. ischien kun je me een idee geven van het huis voor een meer vertekendere beeld,,

Kiss Lieke

p.s. ik wil dus binnenhuisarchitect worden

SuperSmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 01:18

Ik heb een bruin leren bank

Ik heb inmiddels ook al de kleuren gekozen (was topic al weer vergeten ) maar heb de kleur opgewekt is beetje gelig, die gebruik ik als basis voor m ijn muren, dan doe ik 1 muur beetje terra oranje, gesponst door het geel en het geel wil ik ook sponzen o pde andere muren. Vloerbedekking heb ik nog niet, maar word denk ik bruinrode vloerbedekking.

Nynkk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 08:40

mijn tip: doe 3 muren in een minder opvallende kleur, zoals roomwit / gelig.. En dan een muur die er echt helemaal uitknalt. Ik vraag me alleen af of rood en oranje wel bij elkaar staan

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 08:44

Ik zou niet voor vloerbedekking gaan. Wordt zo stoffig en snel vies. Laminaat is makkelijker en vind ik mooier. Als dat te duur is, kun je ook denken aan zeil dat een houtvloerstructuur heeft. Ik heb het zelf ook liggen in mijn appt. en het ziet er mooi licht uit en is makkelijk schoon te maken. Je hebt dat ook in mooie, warme houttinten

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 12:44

Veel plezier met je huisje Danielle !!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 14:23

dems75 schreef:
Ik zou niet voor vloerbedekking gaan. Wordt zo stoffig en snel vies. Laminaat is makkelijker en vind ik mooier. Als dat te duur is, kun je ook denken aan zeil dat een houtvloerstructuur heeft. Ik heb het zelf ook liggen in mijn appt. en het ziet er mooi licht uit en is makkelijk schoon te maken. Je hebt dat ook in mooie, warme houttinten

Ik hou ook eigenlijk niet zo van vloerbedekking, maar punt is dat ik een bovenwoning huur en de onderburen hebben geklaagd over het laminaat dat er al lag, oftewel: laminaat moest er uit en zeil vind ik niet zo erg mooi.. Ik wil later graag tegels, dat vind ik nog steeds het mooist!

@ jaduuh: dank je wel!!

magicunicorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:31

voordeel van vloerbedekking is.dat als je uit bed stapt of met blote voeten rondloopt....je geen koude ondergrond hebt wat met zeil/laminaat wel zo is. op zich een rode vloer is mooi maar alle 4 muren in kleur is misschien wel erg heftig omdat je vloer ook kleur heeft dus lijkt mij dat je als je zoveel kleur gebruikt dat je accesoires in je kamer/huis wat neutraler mogen

SuperSmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 14:36

Nou ik heb dus 3 gelige muren, dus op zich is dat niet zo druk hoor. Heb inderdaad wel 1 knal muur en de vloerbedekking wordt rood/bruin..

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 09:25

Hoi, Je kan ook denken aan kurken vloerbedekking... Heb je in hele mooie tinten en het dempt het geluid echt.

Verder is het een leuk idee inderdaad, al die kleurtjes, maar ik zou wel kijken naar de grootte van je huis, dit kan je prima doen als je een mega grote woonkamer hebt, anders zou ik de allergrootste muur wit laten, of heel licht geel.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 11:07

DePeperd schreef:
Ey
Ik wil je wel helpen hoor,,
ik vind zelf rode vloerbedking een goede keuze,, ben zelf erg op aardetinten gericht. ik zou dus rode vloerbedeking doen en dan lekker een oranja donkere muur en 1tje met wat oranjerodig,, verder past hierbij wel wat kaarsen een lekker bank dus geen strakke lederen en wat foto`s of natuur schilderijen geen bonte kraskunst. ischien kun je me een idee geven van het huis voor een meer vertekendere beeld,,

Kiss Lieke

p.s. ik wil dus binnenhuisarchitect worden

ikke wil ook graag binnenhuisarchitecte worde!

Sabinee__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 11:09

Gaat oranje wel bij dat bordo rode staan? end an nog die leren bank erbij? Ik vind dat persoonlijk niet zo'n mooie combinatie..

SuperSmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 17:38

ja wel, als je het hoort klinkt het inderdaad niet mooi, maar als je het ziet is het supermooi! En het is niet eht bordeaux hoor, meer roodbruin en het oranje is meer terra, dus de kleuren zijn wel op elkaar afgestemd.