verhaal: de verloren herinnering (waarschijnlijke titel)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiimmie

verhaal: de verloren herinnering (waarschijnlijke titel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 14:49

hooii allemaal, keb een verhaal geschreven , wat al tije in mijn hoofd zit, als je hem goed vind schrijf ik verder dus reageer aljeblieft:D

“Dag mam” roep ik naar boven en doe mijn jas aan. Terwijl ik naar de deur loop geef ik de hond nog een aai over haar bol en de kat een kus. “Zie jullie vanmiddag weer” zeg ik met een glimlach. “Wacht even Jodi!” hoor ik achter me. Het is mijn moeder. Tjee wat is er zo belangrijk dat ze haar bed uitkomt zo vroeg op de ochtend? Vraag ik mezelf af. Dat doet ze normaal nooit. “Ik hou van je Jodi” zegt ze opgewonden. “Weet ik mam, weet ik. Ik ook van jou hoor” antwoord ik. Die is niet goed bij haar hoofd, bedenk ik me terwijl ik naar mijn fiets loop, zoiets weet ik toch daar hoeft ze echt haar bed niet voor uit te komen. Maar ja misschien heeft ze wel een raar voorgevoel, wat veel moeders wel hebben. Nouwjah niks om me zorgen over te maken.
Terwijl ik weg fiets hoor ik mijn moeder me nog na roepen: “doe voorzichtig hè” “JA MAM DOE IK” roep ik terug maar volgens mij hoort ze het al niet meer. Ik denk er verder niet meer over na en fiets verder. Op de hoek staat Tess te wachten. “Hé waar bleef je nou?” vraagt ze geërgerd. “Tja sorry mijn moeder deed raar” “niks om je zorgen om te maken hoor” voeg ik eraan toe als ik haar gezicht zie. Tess en ik zijn al vanaf onze 3de vriendinnen. Best gezellig. We zitten op dezelfde school maar niet in dezelfde klas. Tess en ik zijn precies het tegenovergestelde van elkaar. Zij is wat mollig en best klein. Maar ze heeft fantastisch blond haar dat altijd leuk hangt. Ik daarentegen heb ontzettend snel vet haar en dat van mij is bruin. Ik ben rond de 1.70 dus ik ben gemiddeld groot. Ik ben best blij met mijn figuur, niet te dik en niet te dun. En mijn ogen zijn diep groen. Of zoals Tess het altijd zeg: “ogen om in te verdwalen”.
Terwijl we naar school fietsen praten we wat over ditjes en datjes, maar het onderwerp veranderd al snel naar de nieuwe jongen die bij ons op school zit. Arjan is zijn naam. Zelf vind ik dat niet zon mooie naam. Maar zijn lichaam daarentegen is hartstikke lekker. Jammer genoeg heeft hij al een vriendin. Tenminste dat zegt hij. Misschien heeft hij wel geen zin in vrouwelijk gezelschap en liegt hij. Tja ik denk nogal snel de ergste dingen van mensen. Als de bel gaat verlaat ik Tess en ga op weg naar Frans. Het wordt weer een saaie dag denk ik bij mezelf. Als de bel gaat voor de pauze haast ik me snel naar het hoekje waar Tess en ik altijd staan. Tess staat er al tot mijn verbazing. Meestal ben ik de eerste die er staat. “Hooi Tess” roep ik vrolijk. Maar ik zie dat Tess niet zo vrolijk kijkt. “Wat is er aan de hand” vraag ik bezorgt. “Ik voel me niet zo goed” antwoordt ze. “Dat kan ik zien, je ziet nogal bleek. Je moet je ziek melden. Zo kan je niet de hele dag op school lopen” zeg ik bezorgt. “Kom ik loop wel even met je mee”. Tess laat zich gewillig meenemen naar de receptie. “Dag we willen Tess Overbeek ziek melden”. “Dat is wel nodig” zegt de receptioniste “en fiets jij maar even met haar mee, want volgens mij kan ze wel wat steun gebruiken”.
Even later als we op de fiets zitten, begint Tess opeens over te geven. Bah ik krijg er zelf ook bijna kots nijgingen van. Tess probeert weer op te stappen, maar het lukt niet meer. “Zet je fiets hier maar op slot, en spring maar bij mij achterop” zeg ik haar. Als we bij Tess aankomen vertel ik het verhaal aan Tess der moeder. “O, ja haar fiets staat bij het bushokje” herinner ik haar. “Dank je Jodi” bedankt Tess der moeder mij als ik weer op mijn fiets stap. “Schiet maar op anders kom je dadelijk te laat voor je volgende les, maar doe wel voorzichtig”. Ik zwaai nog even en fiets weg. Terwijl ik weer naar school fiets bedenk ik me dat alle moeders wel heel erg bezorgd zijn. Dat is toch helemaal niet nodig, ik kan best voor mezelf zorgen. Ik moet toegeven dat het wel heel erg lief van ze is, bedenk ik me. Terwijl ik daar aan zit te denken hoor ik opeens een politie auto met sirene aan. Het geluid komt vanuit een zijstraat. Ik wil wel eens weten wat daar aan de hand is, en ik rij de zijstraat in. Zodra ik de hoek om fiets zie ik een auto op me afkomen, maar het is al te laat ik kan niet meer uitwijken. Met een enorme knal schept de auto mij, ik hoor een gekraak en voel een scherpe pijn door mijn hele lichaam trekken. Ik bereid me voor op de landing, maar die komt er nooit, alles wordt zwart.

Mizora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:50

Echt goed geschreven. Ik vond het jammer dat er geen tweede stuk nog was, dus ga zo door. Tips heb ik niet.

kiimmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 15:54

dankje ik ga zeker door:D

purple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:00

Citaat:
“Dank je Jodi” bedankt Tess der moeder mij als

Mooi verhaal alleen een foutje

kiimmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 16:13

whaha ik vond het wel wat hebben
maar bedankt voor het corigeren

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:15

wel een leuk verhaal maar het bevat géén 1500 woorden. Dat zijn de regels, ik heb ze niet bedacht.
je moet gewoon eerst verder schrijven tot 1500 woorden en dan het er weer opnieuw neerzetten want nu komt er een slotje op. denk ik, waarschijnlijk wel.

*TeMt

kiimmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 16:34

bedankt voor de tip... Maar het verhaal is nog lang niet afgelopen hoor
maar kan pas verder schrijven als mij zusje van de pc afgaat waar mijn verdere stuk voor de helft op staat, maar dat wil ze niet :S:S

Siempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:17

Er moeten inderdaad minstens 1500 woorden staan in het verhaal. Zodra je meer hebt geschreven kun je een nieuw topic maken ( en vergeet de tag [verhaal] niet.

Deze gaat op slot.