(schilderij) papegaai en aap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo_Wystan

(schilderij) papegaai en aap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 12:36

Nadat ik vorige week mijn eerste tekening (sinds jaren... een fjordje) heb gepost, ben ik enthousiast verder gegaan..

Dit maal geen paard, en dit zijn mijn allereerste acrylverf schilderijen.

Ik had de papegaai gemaakt, en mijn vriend wilde graag dat ik een aap maakte, die is minder gelukt, was ook erg moeilijk + ik heb niet echt de goede kleuren acrylverf in huis... Op een gegeven moment ben ik bij de aap dus maar gewoon gaan schilderen en niet zozeer vanaf de foto...

Commentaar mag natuurlijk, maar hou het aardig

Afbeelding

edit: ik weet van de lippen van de aap! Maar ik weet echt ff niet hoe ik die goed moet krijgen (+ tanden)

Tamara

Re: (schilderij) papegaai en aap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 12:43

Ik vind de papagaai echt prachtig, heeeeel mooi gelukt! De aap iets minder, maar kan er niet precies mijn vinger op leggen. En ik doe het je zeker niet na, verschrikkelijk lastig om na te schilderen en dan ook nog in zo'n positie... Niet de makkelijkste positie om na te maken! Toch vind ik hem erg mooi gelukt, echt super!

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 13:03

thanx!

Iemand nog tips! (heel erg welkom )

MissJapke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:44

wat mooi gedaan zeg! ik vind de aap even mooi als de papegaai, ik zou echt niet kunnen kiezen zeg moest dit in de winkel staan zou ik zeker een uur staan twijfelen..

Ilse1979

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 14:09

Ik vind de aap zeker wel wat hebben! Iets ontroerends ofzo? Kan ook mijn vinger er niet op leggen, maar zeker goed gelukt! Lastige positie, je hebt het jezelf best lastig gemaakt.

De papegaai vind ik een beetje ehm... dof? Beetje futloos. Ik zou graag wat meer wit in het oog en snavel willen zien ipv dat grijs? Denk ik?

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 14:20

Mooi hoor, Ik doe het je ook niet na!!

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:09

Die papegaai is echt super !! Die aap wat minder maar dies ook niet lelijk!

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:10

erg mooie schilderijen!!!!
ik zou alleen bij de papegaai iets meer uitstraling willen zien.. zegmaar dat als je naar het schilderij kijkt dat dan als eerste bijv. z'n oog opvalt, het oog moet echt eruit springen. het hoeft niet hoor. wat je zelf mooi vindt!!

de aap... tja, erg lastige positie! maar wel erg mooi geworden voor zo'n positie! heeft ie z'n haar nou in een soort ''opzij-gekamde-golf'' gedaan ?
verder erg mooi!! "j ik doe het je niet na!!

offtopic: die papegaai herken ik... heb je die soms uit het boek: ''oog in oog'' van frans lantink ofzo dat ie heet?

Tivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:13

vind ze beiden erg mooi,
alleen naar mijn idee zijn de tanden van de aap te 'recht'
De papegaai is inderdaad ietwat futloos,maar dat straalt juist rust uit vind ik,hij kijkt heel vredig.

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 17:25

Ze zijn allebei uit dat boek ja!! Mijn vriend heeft daarna uit dat boek een plaatje gekozen... (maar hij zet me nogal aan het werk)

Ik ga kijken of ik nog wat aan het oog kan doen

De tanden van de aap: hij heeft ook tandvlees van mij gekregen, maar dat zie je niet goed op de foto, verder zijn zijn tanden inderdaad te wit, ik had niet echt veel kleurtjes, en ik heb wel geprobeerd om het iets geler te maken, maar het lukte me niet helemaal haha,...

Ik zal als ik kan, straks ook een foto maken van het voorbeeld inderdaad...

miepjevlug11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:29

ik vind die eerst heel mooi gemaakt ik doe het je niet na! die aap ook maar iets minder ik weet neit waarom

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 19:17

sorry, beetje offtopic: maar is dat boek niet onwijs duur? ik wilde het ook kopen want ik teken graag dieren.. maar ik had op het internet gekeken en het was iets van 265 euro... ik weet het niet zeker. Maar als jij een goedkoper adres hebt/weet mag je het gerust vertellen hoor

Laure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:09

Papegaai is ZEER goed gelukt! Een heel goed schilderij van een Hyacint-ara. Zoals je hem geschilderd hebt, heeft hij een goede uitdrukking! De aap vind ik ook heel mooi! Alleen jah, die tanden. Niet dat ik er iets van kan! Alleen vind ik de achtergrond te donker, want de aap is ook al zo donker. De achtergrond zou iets feller mogen zodat de aap er nog meer 'uitspringt'.
Je kan goed schilderen!

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 20:36

Nou mijn zus had hem (het boek!) aan mijn vader gegeven een hele tijd terug, maar niet voor die prijs hoor!!

Maar goed, ik weet inderdaad een veel betere prijs; wel een kleinere a5 versie, maar voor een tientje! (de witte boekhandel)