Het Mysterieuse Verhaal Over De Pony...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 15:38

Hoi, ik heb een verhaal, het is nog niet af hoor,
Ik typ er in delen aan. Ik heb hem ook op mijn eigen forum staan (erosjj.xsbb.nl zonder www. Daar staan de nieuwe stukjes als eerste op, maar als je het volgt moet je wel lid worden Nee hoor!!Grapje) Maar dit stuk is nu 1 deel, maar dat waren 2 delen.
Oke, ik hoop dat er mensen zijn die het volgens, De titel komt er nog niet in terug, maar dat komt over een tijdje pas, omdat het anders zo een kort verhaal word. De ene keer typ ik een lang stuk, dan weer een heel klein stukje, hangt er vanaf hoeveel fantasie ik heb En zin.
Genoeg gepraat, nu de eerste 2 delen van het verhaal:

Het gaat over een meisje wat een pony heeft,
Ze heet Marsha, heeft lang donkerblond haar, en is 13 jaar.
Marsha heeft een eigen pony, een lieve betrouwbare haflinger merrie met een mooie dikke bos blonde manen.
Haar naam is Lovely Jumper, dat staat op de papieren, maar ze noemen haar Lovely.
Ze is 6 en heeft een brede bles, en 3 witte voetjes.
Met rijden is ze heel braaf, en met buiten rijden schrikt ze nergens van. Het is wel een hele lieve pony, maar wel een beetje brutaal.

"Marsha!!" Riep haar moeder.
"Kom nou eens op tijd thuis, je blijft veelste lang bij die pony van je!"
"Ja mam..."Zei Marsha een beetje chagereinig,
Toen zei Marsha: "Die pony heeft toch ook aandacht en beweging nodig, ik kan er toch niks aan doen! Ik wil haar gewoon niet een hele dag laten staan en er niet naar om kijken!!!"
Toen werd het haar moeder te veel, en te brutaal en riep:
"Marsha! Niet zo brutaal, je bent daar nu in het weekend van 9 uur s'ochtends tot 8 uur s'avonds, je mag daar tot half 7 blijven.
Dat vind ik lang genoeg, en daar in kan je je pony beweging, en aandacht geven!"
Dat vond Marsha erg overdreven en ze zei gelijk wat ze in gedachten had, ze dacht niet na wat ze zei:
"Jeetje mama! Zeik niet zo, rot toch op! Anders blijf ik der morge wel tot 10 uur!"
"MARSHA! NU NAAR JE KAMER! ONMIDDELIJK!!! Schreeuwde haar moeder."
"Jeetje...Ik ga wel naar boven..." Zei Marsha een beetje verontschuldigd. Toen ze op haar kamer zat bedacht ze zich eigelijk pas wat ze zei, en schaamde zich eigelijk zelfs een beetje.
Ze liep voorzichtig naar beneden, want ze was bang dat haar moeder boos werd dat ze naar beneden ging.
Toen haar moeder haar zag zei ze:
"Marsha, had is gezegd dat je beneden mocht komen!?"
"Nee mam..Zei Marsha zachtjes, maar ik wil even mij excusses aanbieden van net...Sorry dat ik dat allemaal zei, maar ik dacht er even niet bij na..."
"Oke, maar, denk volgende keer even na voor je iets zegt."
"Ga nu maar snel aan tafel zitten, want het eten is over 2 minuutjes klaar."
"Eet papa straks als hij thuis is?"

“Nee, die komt pas om half 11 thuis, hij had een etentje met zijn werk.” Zei haar moeder.
”Oh.. Oja, ik moet je nog iets zeggen! Iets heel leuks, ik heb een andere stal gevonden waar ik Lovely wil stallen, daar is het voor haar en voor mij veel leuker!” zei Marsha vrolijk.
”Oja,” zei haar moeder, “maar die is zeker hartstikke duur, en wat is er dan meer als op de stal waar ze nu staat? Wat is daar mis mee, ik dacht dat je het daar heel erg naar je zin had…”
“ Nou, daar hebben ze veel meer wei, ze worden daar s’ocghtends buiten gezet, worden s’avonds weer binnen gezet, ze hebben een binnen bak, een buitenbak, een longeerbak, een springweide, en het is daar veel gezelliger..!”
Oke oke, even rustig Marsha, niet zo druk doen. Vertel het even wat rustiger.
”Maar je vond het toch ook gezellig op Stal de Hindernis?”
“Ja, maar Linda gaat daar ook weg, en die gaat ook naar de andere stal, want haar vriendin staat daar ook, en het bevalt goed. Het is super gezellig en er is betere les” ;zei Linda’s vriendin.
“ En hoe duur is het daar dan? En ben je daar zelf al geweest?” Vroeg haar moeder die er erg benieuw naar was.
”Nou, het is voor Shetlanders maar 30.- euro, per maand, en voor pony’s maar 75.- euro per maand!” Zei Marsha blij “ Het is wel 60.- goedkoper per maand, en er is meer te doen, en veel mooier, en veel gezelliger.
”Ja, maar ik vind het wel verdacht goedkoop. Ik bel er wel even heen, en dan kijk ik wel even rond. En ik kijk even wat er allemaal is, en vraag waarom het zo goedkoop is, want ik vind het wel heel erg goedkoop…” Zei haar moeder.
”Maarja, het eten is klaar, wil je je bord even aangeven? Dan gaan we eten.”
”Ja, is goed, hier mam.” Zei Marsha, “Bel je ze na het eten eventjes? Please, please!”
Jaja, rustig nou joh, Marsha!
”Ja so-so-sorry mam, maar i-i-ik hoop zo dat ik d-da-daar mag staan, oja, en je k-kr-krijgt ook nog 2 g-gr-grratis lessen bij je stalling per m-maand.” Ze begon helemaal te stotteren, ze was zo vrolijk, en hoopte zo dat het mocht.
”Hier, je bord, nu even eten en doe eventjes rustig. En hebben ze een internet site?
Want nu heb ik niet eens een telefoon nummer.” Dus dan kan ik ze misschien niet eens bellen, en waar is de stal dan, hoe heet ‘ie’? Vroeg haar moeder.
”Na het eten bel ik Linda wel even, ik weet de site niet, het telefoon nummer niet, en de naam niet.” Zei ze met haar mond vol.
“ Op!!! Nu ga ik bellen, snel snel, ow waar is de telefoon nu weeeer…” Marsha was een beetje ongeduldig de telefoon aan het zoeken.
”Daar ligt hij, en doe nou eens rustig anders bel ik niet eens!” Zei haar moeder die er een beetje gek van werd,”
Marsha:”Hoi Linda”
Linda: “Hee Marsha!”
Linda: “Wat is er? Waarom bel je?”
Marsha: “Nou, over die stal, want me moeder wilt eerst even bellen,
Ze vind het wel verdacht lage prijzen, jij niet? Ik moest een paar dingen vragen.”
Linda: “Nou, vraag ze maar. Ik mag van mijn moeder! Yes Yes Yes!”
Marsha: “Ik misschien, maar hoe heet de stal, waar was hij ook al weer, dat was ik vergeten, en wat is de site, en anders het telefoon nummer.”
Linda: “Het heet Stal de knollies, hebben geen site, telefoon nummer weet ik niet, die willen de mensen niet zeggen. Het is in Laaksen, 2 straten verder als we nu staan.”
Marsha: “Wat een stomme naam, zo noem je, je stal toch niet.. Raar dat ze hun telefoon nummer niet willen zeggen, straks is er iets, en moet je ze even bellen.”
Linda: “Ja, dat vond mijn moeder ook raar, maar het is maar 10 minuutjes fietsen, dus je bent er zo als je wat moet melden ofzo, dus me moeder vind het goed!”
Marsha: “ Ik hoop dat me moeder het ook goed vind, maar ze zal het wel niet goed vinden als ze hun telefoon nummer niet willen zeggen…! Jammer zeg.”
”Maar ik ga het proberen! Ik doe me best haar over te halen als het niet mag.
Ik spreek je nog wel, ik hang nu op, want dan gaan we er denk eventjes heen. Doei!”

“En…?” Vroeg haar moeder nadat ze had opgehangen.
“Nou, ze willen hun telefoon nummer niet geven, en ze hebben ook geen site.
Het is in Laaksen, 2 straten verder als de manege.” Zei Linda, ze was al niet meer zo vrolijk, want toen ze hoorde dat ze geen telefoon nummer gaven wist ze al bijna zeker dat ze niet meer mocht…
”Geen telefoon nummer geven!?”
”Mam.. Astjeblieft!!”
”Nee! Daar ga jij NIET heen met Lovely, dat risico wil ik niet nemen.”
“Maarja, ga je naar je bed? Het is al 9 uur! Maar dat mag wel in het weekend.”
”Oke, wel te rusten!”
”Wel te rusten, meisje.”
Ze viel in slaap en droomde over de nieuwe stal, en dan ze met Lovely, en Linda en haar pony aan het springen was..
Toen ging om 9 uur haar wekker. Ze zag een brief op haar nachtkasje liggen,
Ze maakte hem open. Hield het bij haar lampje om het te lezen.
Toen kreeg ze de schrik van haar leven…

Ik hoop dat jullie het goed vinden en dat jullie het volgen!!!!
Groetjes Josca *Farouche2

Sani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:41

Je verhaal bevat geen 1500 woorden
En ben je de tag vergeten.

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 16:47

Waarom moet het 1500 woorden zijn?
Dat vind ik echt veelsteveel!
Tag???Heb je het verhaal wel gelezen of kom je alleen zeggen dat ik geen 1500 woorden heb?
Wat maakt het uit? mijn zus had eerst ook verhaaltjes,
en dan deed ze gewoon als ze iets type wou deed ze dat, soms hadden de stukjes maar 800 woordjes...
Maja..:S Ik snap het niet meer hoor

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 17:19

Er is een tijdje geleden een regel vastgesteld dat je verhaal minimaal 1500 woorden moest bevatten.
En een tag is verplicht kijk maar in de regels . Ik tem wel ff

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:17

Jaduuh schreef:
Er is een tijdje geleden een regel vastgesteld dat je verhaal minimaal 1500 woorden moest bevatten.
En een tag is verplicht kijk maar in de regels . Ik tem wel ff

Hier dus een slotje.