Hoe mooie binnenbakfoto`s maken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe mooie binnenbakfoto`s maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 10:16

Wist even niet waar ik het moest plaatsen maar met welke camera en/of welke camera kun je nou mooie binnenbakfoto`s maken? Een vriendin van mij had foto`s gemaakt met een oiudere Olympus maar die zijn dus niet echt mooi, zelfs buiten zijn er een aantal wazig. Ik had een Sony en die lukte vrij aardig maar die is helaas gesneuveld..

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 10:17

Dit past beter bij forumzaken, ik TeM even.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 10:21

meiske16 schreef:
Dit past beter bij forumzaken, ik TeM even.

oeps ja, ik wst het echt niet

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 10:31

Maakt niet uit. Maar in dat forum worden meerdere vragen gesteld over camera's,fotos,en kwaliteit.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 10:41

Op forumzaken??? Dat gaat over het forum en evt. computer vragen. Zie niet in wat dit daar mee te maken heeft.....

Ik denk dat het vrij moeilijk is een goed antw op je vraag te geven. Wat is bijvoorbeeld het budget dat je er voor over hebt?

Ineke2

Re: Hoe mooie binnenbakfoto`s maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:02

Past beter bij Fotofun hoor

Ik heb een Olympus C-50 zoom en die doet het vrij aardig in binnenbakken. Het ligt ook aan de hoeveelheid licht die er binnenkomt.
Zoiezo bij bijvb donkere weersomstandigheden blijft het gewoon lastig...

Heb deze week een Canon EOS 350D camera gekocht. Heb ik nog niet mee ge-experimenteerd in een binnenbak. Ben er nog druk mee aan het oefenen, want het is erg wennen zo'n spiegelreflex camera.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:03

bij een spiegelreflex (ik heb ook de 350D) is het voor een heel groot deel afhankelijk van je lens, dus daar zal je dan ook weer apart in moeten investeren.

Ineke2

Re: Hoe mooie binnenbakfoto`s maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:05

Dat weet ik
Maar heb nu vooral nog moeite met goed scherpstellen enzo

Ik heb hem pas sinds zaterdag

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:11

Ik sinds de zondag ervoor ook pas kort dus. Maar ik bedoel meer te zeggen dat het handig zou zijn als de TS iets meer info en wensen kenbaar zou maken. Anders blijven we roepen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:15

Info en wensen..

Ik zoek eigenlijk gewoon een mooie goede camera (net al te ingewikkled) waar ik mooie foto`s mee kan maken. Op de sony die ik had zat ook een sportstand en die was echt ideaal! Het is helaas een vrij donkere binnenbak..

Ik ben niet zo heel rijk maar voor een goede investering wil ik best sparen..!

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:20

Uhm, al die Sony zo goed bevallen is, is het dan niet een optie om die (of een nieuwere versie) weer te kopen....

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:32

volgens mij hoort het op CB

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:48

manzano schreef:
Uhm, al die Sony zo goed bevallen is, is het dan niet een optie om die (of een nieuwere versie) weer te kopen....

Omdat ik dacht dat er misschien nog betere zijn..

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:55

Uhm ja, dat wel ja. Ik wilde zelf bijvoorbeeld perse een digitale spiegelreflex omdat je daarmee veel meer mogelijkheden hebt. Maar als je gewoon af en toe wat foto's van je paard wil maken is dat misschien te veel van het goede. Met compact-camera's heb ik weinig ervaring. Wel met een Casio Exilim. Dat zijn echt fijne camera's. Lekker fijn en klein en toch een goede kwaliteit. Maar hoe ze foto's maken in een binnenbak zou ik je niet durven zeggen. Ik heb al jaren geen binnenbak meer gezien, dus ook geen foto's gemaakt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:21

Eerst wilde ik gewoon een camera om foto`s mee te maken, maar ik wil steeds mooiere en betere foto`s van echt goede kwaliteit. Ook voor de zaak moet ik vaak mooie foto`s maken dus daarom..

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:24

Dan zou ik wellicht gaan voor een spiegelreflex. Je hebt nu de Canon 350D. De Canon 300D wordt tweedehands steeds goedkoper (nieuw is hij alleen nog bij sommige webshops te krijgen en daar wordt hij ook steeds goedkoper). Ook heb je de Nikon D50 en D70, maar met Nikon heb ik absoluut geen ervaring. Wel goede dingen over gehoord
Ik zou dan in de loop van de tijd ook investeren in een goede lens, al is het om te leren ook nog wel goed te doen met de bijgeleverde lens. Punt van spiegelreflex (mijn ervaring) je moet er meer tijd in stoppen om er echt goeie foto's mee te maken. Echt veel oefenen dus!

Ineke2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:42

manzano schreef:
Punt van spiegelreflex (mijn ervaring) je moet er meer tijd in stoppen om er echt goeie foto's mee te maken. Echt veel oefenen dus!

Daar ben ik wel achter ja Hoewel ik dat al wel wist hoor...
Daarom ga ik vanaf eind januari een cursus volgen

Luckey wat is je budget? Tot hoever wil je sparen?

Ik heb mijn nieuwe camera gekocht voor 858,90 euro. Incl. een grote tas i.v.m. in de toekomst nog een extra lens, die ik dan ook mee kan nemen en 1 GB aan geheugen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 21:09

Ik denk wel; dat ik tot de rond E500-E700,- ga

SSDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:04

Tja, dat is toch altijd wel een probleem in de binnenbak! Houd dit topic even in de gaten!

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 01:37

ik ook

ga het binnekort ook even uitproberen in een binnenbak