[FB + foto's] Kerstpics

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Afanaisa91

[FB + foto's] Kerstpics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 21:17

Hee,
Elke keer als ik het Crea Bea topic bezoek krijg ik zo'n dosis inspiratie! Dan beginnen mijn handjes te jeuken en dan moet ik weer even crea doen. Zoals ook vandaag, het enige verschil met de andere keren dat ik het niet op Bokt kwijt wil . Nu dus wel .

Ik heb mijn camera gegrepen en de dichtstbijzijnde kerstattributen even flink in the picture gezet. Daarna even de PhotoShop er overheen gegooit en voila, dit is het resultaat:

1: een kerststukje
Afbeelding

2: een slinger (slechte kwaliteit, heb hem geprobeerd te redden met PS)
Afbeelding

3: Mijn lampje
Afbeelding

4: Alweer m'n lampje
Afbeelding

Ok, kom maar op met je commentaar! Wil er wel even bij zeggen dat ik een complete newbie ben met Photoshop. Mijn eerdere creaties kun je ook wel mislukkingen noemen (vandaar dat ik ze niet plaats ). Neemt niet weg dat je een hele softe reactie hoeft te geven, hoor. Gooi je kritiek er maar uit, dan heb ik er misschien ook wat aan!

Oja, ze staan niet voor niets bij het topic van de maand want deze foto's geven niet mijn ultieme decembergevoel weer (misschien komt die foto nog...).

Jettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 21:26

Op zich geen slechte foto's, maar er valt nog best wat te verbeteren. Neem niet altijd het voorwerp in het midden en neem bij de lampjes een lager standpunt. Dan kijk je er niet zo 'op'. Probeer gekke dingen uit met composities en hoeken waar je de foto uit neemt, dat zorgt voor verrassende resultaten. Een foto wordt snel onscherp als het voorwerp te dicht bij de lens komt. Op veel camera's zit een macro-functie, daarmee kun je goed van dichtbij fotograferen. Lees de gebruiksaanwijzing van je camera maar eens.

Lekker blijven oefenen, succes!

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 21:43

Ik ga mee met Jettie.

Verder; ik krijg er geen kerstgevoel bij?

Afanaisa91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 22:16

Dank je voor jullie commentaar!
Ik zal er de volgende keer op letten en proberen wat speelser te zijn, dan strak alles in het midden enzo.
Maare, dat wat je (Jettie) zei over die macro-functie. Volgens mij had ik die wel ingeschakelt. Ik heb een Canon PoweShot A40, en dan staat er een bloemetje in het scherm. (ben geen kenner .) Volgens mij is dat wat je bedoelt. Maargoed, ik neem aan dat dat commentaar over foto 2 ging, en da's de gene welke ik bewerkt heb . De glans en flikkering erin, en de contrast veranderd. Het orgineel was nl heel flets.

Ik ben helaas te laat om mijn 1e post te editten, maar de laatste zin moet ontkennend zijn . Dus:
Oja, ze staan niet voor niets niet bij het topic van de maand want deze foto's geven niet mijn ultieme decembergevoel weer (misschien komt die foto nog...).

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:43

Ze hebben wel iets, moet af en toe wel goed kijken wat het nou eigenlijk voorsteld .
Maar die van die lamp, zit heel veel sfeer bij!

joortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 15:55

Leuk bedacht die eerst vind ik het leukst..
jammer dat je ze bij mijnalbum upload nu staat er zo lelijk mijnalbum.nl door de kader.