[verhaal] een nieuw leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

arans

[verhaal] een nieuw leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 15:45

Omdat ik en Farouche2 alle twee een verhaal zouden maken heb ik er maar 1 verzonnen. Het moet nog bij gewerkt worden maar ik vind het eerlijk gezegt wel goed. het is nog lang niet af en als er meer intrese komt typ ik veder.Het is geschreven in de ik vorm daarom ook GRIP.

Langzaam loop ik het hoofdgebouw in van de ***** school. Ik kijk om me heen en zie een paar jongens nog vlak voor de ingang staan roken. “lafaard “denk ik. Ik loop weer veder en stop voor een groot bord met daarop “100t/m130” Ik denk weer terug aan mijn oude school. Daar hadden ze niet eens drie verdiepingen, laat staan 30 lokalen op 1 verdieping. Maar ik ben nu niet meer op mijn oude school. Ik ben in een nieuw land. Ik heb een nieuw huis en ik volg een nieuw leven. En met die gedachtes loop ik veder. Ik volg de borden tot ik bij een lokaal kom waar ik met zijn. Ik kijk nog ff op mijn horlage en dan klop ik op de deur. Een lieve vrouw met een mooie paardenstaart in, doet open.
“Hallo, ik ben mrs nichtly , en ji bent vast stevie?”terwijl ze dit zegt kijkt ze de hele tijd naar de klok.
“ja, ik kom uit Nederland en ben hier voor het eerst”
“hmm… Ja ik zal je snel naar je lokaal brengen”
ze loopt weg en zonder een word te zeggen volg ik haar. We gaan omhoog links , dan weer rechts en onderhand ben ik de weg zo goed als kwijt. Uiteindelijk stoppen we bij een lokaal. Ze vraag nog of ik er klaar voor ben en dan doet ze de deur open.

Het eerste beeld dat ik zie zijn allemaal mensen heel veel. Ook al zit ik maar in een klas van 30 mensen. Ik moet naar binnen komen en me zelf voorstellen. Wat moet ik zeggen?
“uhh….ik ben stevie…. Ik ben 15 Jaar oud en kom uit Nederland.”
Met die laatste twee worden kan de docent wel wat en pakt de kaart er bij en vraagt aan de kinderen of ze soms weten waar Nederland ligt. Sommige wijzen een heel ander land aan maar de meeste komen toch best dicht in de buurt. Uit eindelijk mag ik natuurlijk het verlossende antwoord geven. Ik vind dit zelf een beetje baby achtig maarja die kinderen weten misschien niet beter.

Als de bel gaat weten ze niet hoe snel ze wegmoeten komen. Daarom doe ik mar leuk met ze mee. Als ik naar het fietsen rek loop bedenk ik w me weer dat ik nar de bushalte moet. Wel jammer. Want In Nederland vond ik het eerlijk gezegd wel leuk om naar school te fietsen. In de bus zitten nog 4 andere kinderen uit mijn klas tenminste die genen die ik nog heb onthouden. Al snel komt er een jongen naast me zitten en die volgens mij ook in mijn klas zit .Ik kijk naar hem. Hij is ziet er leuk uit.
“Hoi, jij bent toch die nieuwe??”
“Ja”
“Ik hoop niet dat je het erg vind dat ik naast je kom zitten hoor maar anders moet ik staan”
“oh dat vind ik niet erg hoor”
“En bevalt het je een beetje? Ik bedoel het zal hier wel heel anders zijn dan in Nederland”
“Ja ,nou in het begin was het moeilijk, want alles is nieuw hierzo . en omdat we ..” niet over paarden beginnen den ik bij mezelf, dan verpest e alles”… hier niemand kenen en ik ook net echt vrienden heb .. Verlang ik soms wel erg naar Nederland”
“ja ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben hier de enige die geïnteresseerd is in de paarden sport, en daarom vinden ze me meestal raar.” Net als ik wil beginnen dat ik ook van paarden hou komt een meisje naar hem toegelopen en slaat zijn hand om hem heen.
“Wie ben jij? “
“Zij is dat meisje uit Nederland.”
“Oh ... je bedoelt dat land waar drugs mag? Nou daar wonen alleen maar criminelen.”
“Hier dan niet?”vraag ik aan haar.
“Je denkt echt dat je alles bent hè? En alleen maar omdat je nieuw bent?” Met die worden loopt ze weg en neemt enige jongen die ik aardig vond mee.

ik hoop dat jullie het leuk vinden en waarschijnlijk komt er nog een vervolg.

EvelijnS

Re: [verhaal] een nieuw leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:33

Je verhaal bevat te weinig woorden.
Er is een regel dat je verhaal minimaal 1500 woorden moet bevatten om het op CB te kunnen zetten.
Zie dit topic voor meer informatie:
viewtopic.php?f=68&t=209238

arans

Re: [verhaal] een nieuw leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 20:41

oh okeej ! ik ben nu een stuk aan het typen wat daar dan bij kan dat het toch nog 1500 worden woorden. Maar veder nog iets??