Thema Topic, deze maand "feestmaand"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Heike
Mede-oprichtster

Thema Topic, deze maand "feestmaand"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 01:18

Vanaf nu komt er iedere maand een thema topic. Het thema van deze maand is "feestmaand"
Citaat:
Een drukke maand met veel verplichtingen. Een dure maand ook. Voor iedereen is deze maand anders. De een ervaart het als plezierig de ander juist niet. Probeer via een foto, verhaal, gedicht oid uit te beelden/vertellen wat het gevoel van jou is bij deze maand. Dus niet zomaar foto's van een Sint of Kerstboom.

Maak dus een mooie foto, verhaal of gedicht oid over dit thema. Er is geen wedstrijd aan gekoppeld. Reacties mogen gewoon in dit topic.

Wees creatief. Plaats niet zomaar een foto van je paard als het thema ergens in de verte de foto benaderd. Maak er iets van. Zorg dat dit een topic is waarbij je steeds verrast wordt als je een tekst leest of een foto ziet.

Het mag duidelijk zijn dat nutteloze reacties als "wat mooi" oid verwijderd worden even als foto's die het niet doen. Slow chat is ook niet toegestaan. Verder gelden de algemene regels van bokt hier ook

have fun!

Rond 1 januari is het volgende thema; en dat is "Terugblik (op wat eens was?)"

September; "water"
Oktober; "herfst"
November: "zwart-wit"
December; "Feest..."
Januari; "nieuw"
Februari; "Valentine"
Maart; "Beweging"
April; "April doet wat hij wil"
Mei; "Maskers"
Juni; "zonlicht"
Juli; "schaduw"
Augustus; "Straat"
September; "Het weer"
Oktober; "Kunstzinnig"
November; "Van dichtbij bekeken"

N_atasjaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:37

Oke, dan zla ik de eerste wel zijn. Deze fotot/bewerking is niet echt bijzonder, maar wle kerstachtig

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Heike op 06-12-05 02:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Hoe beeld dit je gevoel van december wer?

Jip_123

Re: Thema Topic, deze maand "feestmaand"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 17:36

Whiee

Zelf bewerkt (kan et nog maar net hoor )

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Heike op 06-12-05 02:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Het is niet de bedoeling om je kerstkaarten hier neer te zetten.

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:56

Rillend liep ik langs de huizen. Overal stonden kerstbomen, overal hingen lichtjes en iedereen keek vrolijk. Behalve ik. Ik slenterde in mijn eentje door de straten, op zoek naar een plek om te overnachten. Het was 24 december, kerstavond. Iedereen vierde het. Behalve ik.

‘’Lissy! Kom naar beneden en ruim die bende hier op!’’
Bekijk het maar, dacht ik, jij de bende maken en ik het opruimen? Opnieuw schreeuwde de stem van mijn moeder mijn naam. Ik verdomde het om naar beneden te komen, het had toch geen zin. Altijd en eeuwig die drank. Het maakte niet háár leven, maar míjn leven kapot. En elke avond was het weer raak. Ze was zo depressief en miste mijn vader zo erg die in juni was overleden, maar ondertussen goot mevrouw wel liters drank ik dat kolossale lichaam van haar. Toen ik mijn mond open trok en zei dat het daar ook niet beter van werd, kreeg ik een klap voor mijn kop. Het had toch geen zin om er iets van te zeggen.
Ik hoorde zware voetstappen de trap op komen. Snel sloeg ik de dekens om me heen en sloot mijn ogen. Ik hoopte dat ze erin trapte, dat ze dacht dat ik sliep, maar tegelijkertijd wist ik dondersgoed dat ik het al veel te vaak had geprobeerd. En inderdaad, toen mijn kamerdeur open zwaaide en mijn moeder de dekens van mij af trok schreeuwde ze dat ze er niet meer in trapte.
‘’Eruit! Kom uit je bed, lui verwend nest! Ruim verdomme die troep op beneden! Wat denk je wel niet, dat je hier gratis en voor niks alles in de schoot geworpen krijgt? ERUIT!’’ gilde mijn moeder.
Ik sprong mijn bed uit en rende met een noodgang naar beneden, voordat ze weer losse handjes kreeg en mij zou raken. Wat ik daar zag overtrof al mijn verwachtingen. Overal lagen glasscherven en verscheurde boekjes. Het was een chaos. Mijn hond lag opgerold in zijn mand en keek me bang aan. Gedwee liep ik naar de kast en haalde de stofzuiger eruit. Opeens rukte mijn moeder de slang uit mijn handen en gaf me een harde klap tegen mijn hoofd. Met een knal viel ik op de grond en ik keek verdwaasd om mij heen. Mijn moeder stond dreigend boven me.
‘’Wat denk je wel niet? Schoft!’’
Waar had ze het in hemelsnaam over? Ik had precies gedaan wat van me verlangd werd, was dat ook al niet goed?
Mijn moeder schreeuwde verder:
‘’Snel de trap afrennen en de deur voor mijn neus dichtgooien hè! Ik heb je wel door, je wilt van me af! Je bent gewoon de grootste fout die ik ooit heb gemaakt in mijn leven! Dat ben je, en meer niet!’’
Woedend beende ze naar de trap van de kelder, waar de drank stond. Ik had er genoeg van. Ik was het helemaal zat, dit ging al maanden zo. Met een zeer hoofd rende ik de trap op. Ik moest hier weg, dit kon zo niet langer. Misschien kon ik bij oom Harold terecht, hij zou me wel opvangen. Ik had geen tijd om iets mee te nemen en pakte snel mijn schoenen en jas. Ik rende de deur uit en trok hem met een klap achter me dicht.

En daar liep ik dus tussen de huizen. Wist ik veel dat oom Harold een maand terug was verhuist, wist ik veel! Wat moesten de nieuwe bewoners wel niet van mij gedacht hebben? Opeens een wildvreemd meisje voor de deur die op haar knieën viel. Ik kon niet terug naar huis. Ik wilde niet terug. Niet weer ruzie krijgen, niet weer! Nergens kon ik terecht, vrienden had ik toch niet. Langzaam liet ik me tegen een muurtje zakken. Ik voelde me zo zwak, ziek. Twee dagen al liep doelloos rond. Ik kon nergens heen. Nergens. En iedereen vierde kerst. Behalve ik. Iedereen had het naar zijn zin, zong liedjes rond de kerstboom, vierde kerst zoals ik het nooit gekend had.
Het was 24 december, kerstavond. Iedereen vierde het. Behalve ik.

Slap

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 02:54

Zo voel ik me vaak met kerst.

Afbeelding
Ik hoor erbij en toch weer niet.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 14:18

december maand
gezellige maand maar ook en drukke maand.
vooral druk in de week voor kerst.
moet zorgen dat ik mijn spullen in de week voor kerst in huis heb.
werk 2 dagen per week in en slagerij,hartstikke leuk en gezellig.
maar de week voor kerst werk ik 7 dagen.
7 dagen buffelen en voorbereiden,om de vrijdag voor kerst 24 uur op te zijn .er te zorgen dat de kerst bestellingen zoals gourmet en fondue en dergelijke klaar staan.
Afbeelding

we krijgen het dit jaar nog drukker dan anders er staan al 2 boekjes vol met bestellingen.
je begrijpt ik gourmet of fondue niet met kerst
die kan ik naar en paar dagen werken niet meer zien

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:46

Kerst-sfeertje:

Afbeelding
Afbeelding

Fairytale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 10:19

December leuke maand & koude maand.. Maar ook een dúre maand..
Sinterklaas, kerst, overal moeten kadootjes voor gekocht worden.. Daarom was ik ook zo snel weer blut..

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:09

ik ben gek op december, ik heb door de sneeuw en kou gelopen om voor iedereen cadeautjes te kopen en ben een verjaardags feest aan het organiseren voor mijn vriend vind het echt geweldig om alles te doen voor andere(dat hoewel ik zelf bijna jarig ben><)

maar december vind ik een beste maand^^

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:00

Hierbij mijn kerstgevoel:

Afbeelding

Afbeelding

Wat betreft foto's niet echt speciale maar ze geven wel een leuke sfeer weer.

N_atasjaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:25

Ik heb net een fotot gemaakt met mij en mijn nieuwe kerst mts *doe ik dus ook niet normaal op hoor

Afbeelding

it's all about the MUTS

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:56

Feestmaand, dat betekend sneeuw. Waar in Tibbe altijd sneeuwballen wil gaan vangen.

Afbeelding

Escha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:33

Tibbe

Mijn bijdrage:
Afbeelding

Afbeelding
ja we hebben een onschuldig beertje in de boom hangen

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:16

De diertjes mogen natuurlijk niet worden vergeten!

Afbeelding

Afbeelding

Fijne feestdagen iedereen!

@Annelou: wat een leuke foto van dat hondje!

joortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:19

Afbeelding

Kerstballetjes

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:08

ik jatte even de camera van mijn broer en we kregen de volgende enge crea dingen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
dat was wel weer genoeg geloof ik

ps. de foto's zijn niet bewerkt

liefs

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:24

Afbeelding

Let niet op domme copyright, maja k hoop dat dr niemand is die mn foto gaat jatten ofzo .. :S Dit zijn mn hondjes in Tsjechië

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:56

Kerstverhaaltje van mij.
(Hiermee doe ik ook mee aan de kerstverhalen wedstrijd. zie http://www.ncrv.nl/hetkerstverhaal )
Opbouwende kritiek is welkom!

Citaat:
December… ‘de feestmaand’ noemen ze het altijd… Wat nou, feestmaand?! Dacht ze bij zichzelf. Volgens heel de wereld de gezelligste tijd van het jaar. Lekker samen zijn met familie en vrienden. Genieten van alle cadeautjes en al het lekkers. Het lijkt allemaal zo perfect.
Zij dacht daar anders over. Er gingen zoveel dingen door haar hoofd. In haar wereldje ging het er allemaal wel wat anders aan toe! Daar waren geen vrienden, geen familie. Alleen die mensen die maar deden alsof ze om haar gaven. Er was nog nooit iemand geweest die de moeite had genomen om haar écht te leren kennen! Misschien konden ze dat ook maar beter niet doen, ze zouden haar toch nooit begrijpen. Ze snapte zichzelf soms niet eens! Maar eigenlijk snapte ze nóg veel minder van de rest van de wereld… Wat hield al die mensen toch bezig? Wat dachten ze? En wat zette ze toch aan tot de dingen die ze deden? Vreselijke dingen! Misschien was ze wel heel erg naïef, maar ze kon er gewoon niet bij wat mensen elkaar soms konden aandoen… Ze stond er elke keer weer te kijken van de nieuwsberichten, net wanneer ze dacht dat het niet erger kon kwam er wel weer een bericht dat het tegendeel bewees.De wereld was maar een rare plek. En de mensheid maar doen alsof hun neus bloedde! Hoe kon iedereen toch zó verschrikkelijk oppervlakkig zijn?!
Eigenlijk wilde ze niets liever dan weg van deze verschrikkelijke plek! Er was nog slechts een iemand die haar hier hield en die wilde ze voor geen goud alleen laten! Dat kon ze niet máken. Ze móest gewoon zeker weten dat diegene het goed had! Degene aan wie ze haar leven had te danken. Waardoor ze toch ook nog een aantal mooie dingen had beleefd, die ze nooit had kunnen meemaken als ze er eerder een einde aan had gemaakt! Heel soms waren er weer dingen bij waar ze zich op verheugde, maar dat durfde ze eigenlijk bijna niet; je moet geen verwachtingen scheppen of hoop creëren, dan kun je alleen maar teleurgesteld worden. Toch had ook zij diep, heel diep in haar hart wel verlangens en wensen. Maar ze was al zo vaak teleurgesteld dat ze nergens meer op durfde te hopen. Het liep toch altijd op hetzelfde uit. Waarom doen mensen elkaar toch zo verschrikkelijk veel pijn? Waarom?
Opeens was het stil en ze keek even verward om zich heen, tot haar ogen een paar andere diep bruine ontmoetten. “Hi I’m Bill!” Stelde een magere, lange jongen met zwart haar zich voor. Hij had de oordopjes van haar mp3-speler in z’n handen. “What is a beautiful girl like you doing here all her own on such a lovely day?” Vroeg hij en hij keek haar aan met een speels lachje. “I eehhrrm…” Begon ze, maar ze was te verbaasd om ook maar iets zinnigs te zeggen. Hoe kwam hij hier nou zo opeens het balkon van haar hotelkamer? Hij lachte nog eens. “Would you like a drink? I heard the cappuccino they serve here is the best in town!”
Ze knikte en lachte. Zouden de wonderen de wereld dan toch nog niet uit zijn? Dacht ze bij zichzelf. Heel, heel misschien was dit wel de kerst uit haar droom waarin alles veranderde…

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:00

Kerstelfje's wens

Voelend voelt zij,
de schreeuw van mensen om hulp,
pijn van verdriet,
de wanhoop om gehoord te worden

Met haar kleine vleugeltjes,
trekt zij rond
verspreiden hoop,
liefde en,
geluk..

Voorbij de aardse grens,
gaat zij heen
Haar weg naar vrijheid,
Kerstelfje's wens.

Denk dat mijn wens als : Kerstelfje voor iedereen wel duidelijk is..

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:38

Citaat:
De kersgedachte.

Twinkelend,
tollend in de wind.
Een vlokje,
spelend als een kind.

Gedachten,
varen met hem mee,
Tot de grond,
als vleugels van een fee.

Zacht,
als alle lieve zinnen.
Liefde op aarde,
om haat te overwinnen.

Engeltjes,
met hun vleugels gespreid.
In volle vaart,
tot offers bereid.

Vrede,
in alle landen,
O, hadden we
Het toch maar in handen.

Ja. Raar. Onsamenhangend. Maar het kwam zo ineens..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 11:17

Afbeelding

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 15:26

hier ook een bijdrage van mij.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 18:04

wie wil voor mij een avatar(kerst) maken?

Siempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 20:12

Maaiikii voor dat soort vragen is er een centraal topic: viewtopic.php?f=68&t=216387.

Hier worden gedichten/verhalen/foto etc geplaats die met "feestmaand" te maken hebben.

_zwikkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 02:16

Afbeelding 2 zwarte gr(p)ieten ik ben de rechter btw