{Verhaal} Manege Paardenfreaks

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xXIris

{Verhaal} Manege Paardenfreaks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 14:15

Hallo,
Ik ben laura en ik ben 12 jaar ik ben een dochter van twee ouders die een manege bezitten.
Op een dag op manege Paardenfreaks. Laura pak dat nieuwe paard een uit stal en zadel hem eens op. Dat was mijn moeder van haar moet ik altijd alles direct doen.
Ik stond op en liep er sloom naar toe. Ik hoorde het paard hinniken, toen ik iets veder liep, zag ik zijn mooie bruine vacht en de glanzende
zwarte manen. Hij leek mij er vriendelijk uit zien, maar ergens vond ik hem angst uitstralingen, ik liep veder naar de bruine pony.
Ik aaide de hem en keek hem aan. Hij keek of die dagen lang geen eten had gehad, ik pakte een borstel en begon hem zachtjes te poetsen
op zijn hals, even later deed ik zijn stal deur open en ging erbij in, en poetste hem over zijn buik, hij schrok en sprong op zij.
Ik keek hem aan en zei, doet het pijn? Toen zag ik dat hij allemaal strepen had op zijn lichaam. Ik keek met grote ogen naar de flinke
strepen die op zijn mooie bruine vacht zaten, ik keek nog eens goed en zag dat er ook bloed op zat. Ik bedacht me toen dat hij wel eens
geslagen zou zijn. Ik liep uit stal en ik deed de stal dicht. Ik roepte mijn moeder en vader en zei dat ze even moesten kijken.
Me vader keek nog eens goed. En ja hoor hij zei het ook. We hebben hem laten behandelen. Toen na een week alle wonden waren hersteld,
begon het echte werk. Ik zadelde hem rustig op, toen ik bij het zadel was aangekomen, hij sprong op zij en begon te steigeren. Ik probeerde
zo kalm mogelijk te blijven en probeerde hem gerust te stellen, toen die eenmaal klaar was en weer helemaal stil stond, Begon ik weer,
ik legde mijn hand op zijn rug en aaide er zachtjes over. Ik legde zo zacht mogelijk het zadel erop, gelukkig hielp dat. Ik deed de singel
vast en deed me cap op. Ik liep met hem naar de binnenbak en steeg op. Hij bleef rustig staan en kon er dus makkelijk op komen. Toen
ik erop zat stapte we weg. Natuurlijk keek mijn moeder naar me, kijken of ik het wel goed deed. Toen ik een paar rondjes had gestapt
en in draf over wilde gaan gaf hij een bok. Ik bleef er wel opzitten. Hij had een mooie draf en kon perfect aan de teugel lopen.
Mijn moeder legde een paar balkjes neer en daar moest ik overheen draven en dat ging ook goed. Het was een perfect paard voor de
wedstrijd sport. Ik dacht misschien als die wat fout deed dat ie dan een klap met de zweep kreeg, maar dat was een vraag.
Ik probeerde later een galopje en dat ging ook goed, even later gingen kinderen die bij ons op de manege rijden ook even kijken.
Ze zeiden allemaal wat een lieverd, ik hoop dat ik er ook een keer op mag. Ik nam hem terug in draf en ging over tot de stap. Ik gaf
hem lange teugel en stapte hem uit.

Vervolg komt nog......................................

Zet een berichtje en zeg wat je vind, commetaar mag maar hou het netjes.
-xxx- Iris

EvelijnS

Re: {Verhaal} Manege Paardenfreaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:22

Ik TeM even, want je verhaal bevat minder dan 1500 woorden.
Meer hierover vind je in dit topic.

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:32

Idd te weinig woorden, en vind het ook niet zo mooi geschreven.
Je gebruikt te weinig leestekens, ook als mensen iets zeggen moet je die gebruiken, omdat het anders echt een warboel word. Zo kan je het niet volgen. Misschien kan je, als je nog een keer een topic opent zorgen dat je minstens 1500 woorden hebt, en dan leestekens gebruiken?

xXIris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 17:34

Serendipity1 schreef:
Je gebruikt te weinig leestekens, ook als mensen iets zeggen moet je die gebruiken, omdat het anders echt een warboel word. Zo kan je het niet volgen. Misschien kan je, als je nog een keer een topic opent zorgen dat je minstens 1500 woorden hebt, en dan leestekens gebruiken?

okeej tog bedankt. Ik vergeet heel vaak al die leestekens vind ze moeilijk te plaatsen

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:54

iriojoppa schreef:
[naam] schreef:

okeej tog bedankt. Ik vergeet heel vaak al die leestekens vind ze moeilijk te plaatsen

Veel oefenen, dan lukt het wel.
Als je een keer weet hoe het werkt zet je het er zo neer

Sjoert

Re: {Verhaal} Manege Paardenfreaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:05

elovesp schreef:
Ik TeM even, want je verhaal bevat minder dan 1500 woorden.
Meer hierover vind je in dit topic.

Hier een slotje.
Reden: zie boven.

elovesp, bedankt voor je TeM!