[schil] Eternal Love, moord en doodslag en een spook ghi

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SilverStorm

[schil] Eternal Love, moord en doodslag en een spook ghi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 20:15

omdat ik vandaag door gruwelijke griep/pijn aanval wederom aan bed gekluisterd was, heb ik vanavond wat geaquarelleerd. Zo niet mijn stijl dit soort tekeningen weet ook neit waar het vandaan komt. Must be the fever...

Eternal Love
Dit meisje was uitgehuwelijkt door haar vader aan een rijke, lelijke en onvriendelijke edelman. Het meisje haatte de edelman en daarnaast had ze haar hart al aan een ander geschonken. Op een nacht kwam de edelman naar haar toe, maar zijn hoofd werd door het meisje afgehakt met een bijl. Toen het meisje een kaars aanstak, zag ze dat ze haar geliefde had onthoofd, en niet de edelman. Verscheurd door verdriet wierp ze zichzelf uit het raam. Nu dwaalt ze rond op begraafplaatsen in het hele land met de schedel van haar geliefde in haar hand, en een verdorde roos die staat voor de liefde die ze eens had en verloren is.

Hij is een beetje rommelig, maar dat komt omdat ik hem niet opgespannen had en op dun papier had gedaan dus hij is ongeveer rondgevouwen nu ahem.

Anoniem

Re: [schil] Eternal Love, moord en doodslag en een spook ghi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:27

Ik vind de jurk echt ge-wel-dig. Net als haar haren.
Alleen de grafstenen en haar hoofd vind ik niet goed gelukt, niet dat ik het je nadoe, maar ik heb veel beter van je gezien.
Haar hoofd vind ik niet.. een beetje nep achtig.. en de grafstenen zijn niet 3D maar meer 2D.
Vind eigenlijk de hele achtergrond niet zo spetterend. Maar die jurk is echt helemaaaal geweldig!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:34

Ik heb ook beter van je gezien, maar ik vind hem wel mooi.
Ik ga met sjemie mee. Het ziet er jammergenoeg niet zo realistisch uit (ik weet niet of dat de bedoeling was?).
Ik heb eigenlijk geen tips om het realistisch te maken, maar oefenen helpt ook natuurlijk.
Ga lekker door met aquarelleren, dan gaat het na een tijdje super, net als bij de andere tekeningen!

Nettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 23:21

Ik vind m heel mooi, maar er zit niet iets speciaals aan...je zou bijvoorbeeld met licht kunnen werken om er een vreemd tintje aan te geven wat de aandacht trekt, of de roos bij voorbeeld rood te laten gloeien of iets dergelijks...of een mysterieus bos er achter met een onbekend wezen ofzo

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:08

Lekker creepy verhaaltje erbij...
Die jurk is super, van de achtergrond ben ik niet kapot. (zie ik daar Stonehenge op de achtergrond?)
Misschien zou het leuk geweest zijn om haar een beetje wanhopig te laten huilen ofzo, ze kijkt nu nogal onverschillig.

Ontzettend veel beterschap!

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:30

dit is niet een van je beste Ik heb veel (om niet te zeggen alle) tekeningen van jou gevolgd. En deze past niet bij de 'stijl' die ik bij jou voor ogen had Het gezicht lijkt mij ook énorm onrealistisch. Het haar en de jurk daarintegen vind ik geweldig!

elanor: dat lijkt me idd de stonehenge (of hoe je het ook schrijft ]

SilverStorm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 09:42

ah puuh, ghighi...misschien ga k m wel nabewerken, tzal de koorts zijn dat ik a. aquarel moest gebruiken en b. een mens (zie je nou wel dat ik geen mensen kan tekenen zonder voorbeeld :-P ) heb getekend.. ghighi.... te erg he?
tis niet perse stonehenge trouwens, maar gewoon een steencirkel

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:02

ik vind m erg mooi ik stoor me alleen aan die linker grafsteen..
die is na mijn idee niet helemaal kloppend!
persoonlijk vind ik de ogen niet zo mooi maar het haar en de jurk vind ik prachtig

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:30

Je zou misschien kunnen proberen er iets meer een spookachtige gloed in kunnen krijgen? Het schilderij moet immers ook een beetje het verhaal vertellen.

Verder vind ik hem iets te licht om uit te beelden wat je precies bedoeld. Ook zou ik een aantal dingen vervagen, bijv. de grafstenen, zodat je dus dat spookidee hebt, en het meisje echt in het middelpunt staat.

Niet dat ik je het nadoe ofzo, maar dit zou het imo mooier maken

en de jurk heb je heel mooi gemaakt!

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:35

Ik vind de uitdrukking van het meisje niet goed. Ik zou bij zo'n verhaaltje echt een verschrikkelijk verdrietige uitdrukking verwachten. Voor verder commentaar ga ik met sjemie mee. Hij is niet zo goed als je potlood of wacom tekeningen, maar hij is zeker mooi

solarpleure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:39

Ik ga met de bovenstaande reacties mee.
Maar ik had nog een vraag. Heb je er iets op tegen als ik zou proberen die jurk in het echt te maken??
Want hij is zo vet, die wil ik ook Ik zou het tof vinden als het zou mogen.

sweetheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:47

jeetje ik heb de tekeningen op je site bekeken, echt heel erg mooi!

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:38

Heel erg mooi!
Ga mee met de rest van de reacties!

MissJapke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:24

wat fan-tas-tisch! echt waar, echt mijn stijl!

SilverStorm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 01:56

natuurlijk heb ik er geen probleem tegen als je de jurk gaat maken van de tekening....laat je wel de foto's zien als t gelukt is???

Gringo_o6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 10:01

Echt heel mooi zeg!