[foto] Tips gevraagt: Fotoshoot Welsh pony

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

[foto] Tips gevraagt: Fotoshoot Welsh pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 13:52

Dit is mijn eerste 'oefen' fotoshoot, door uploaden is de scherpte achteruit gegaan, maar toch vraag ik nog wat tips...
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

En nog 1 van onze Shetlander:

8.
Afbeelding

En ?

Persoonlijk vind ik alleen 3 en 8 echt mooi...
Laatst bijgewerkt door Eline op 20-11-05 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd, voortaan zelf aan denken!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 13:54

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-10-25 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamara

Re: Tips gevraagt: Fotoshoot Welsh pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 13:57

Ik ben ook geen held in fotograferen, maar 1 ding: ontzettend jammer dat de pony steeds met zijn oren naar achteren staat! Dat maakt de fotos al gelijk een stuk minder leuk, erg jammer.

Jammer dat de achtergrond vaak druk is, dat leidt af van de pony. Volgende keer misschien proberen tegen een achtergrond met alleen bomen ofzo, zeker dat lint en die boerderijen storen.

Ook staat ie vaak in een hoekje van de foto, net een beetje raar afgesneden. Bv. bij foto 2, zet dan ook zijn kont op de foto en zijn beentjes. Of draai de camera zodat alleen zijn koppie erop komt.

7 vind ik denk ik het mooist gelukt, vooral omdat ie met zijn oortjes naar voren staat, pony mooi in het midden van de foto. Nogmaals, ik ben geen fotoexpert maar dit is wat ik denk als ik naar de fotos kijk Succes nog!

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 14:17

Dankjewel voor de tips hoor, maar bij foto 3 en foto 4, vind ik het uist erg schattig die oortjes zo. Ze staan daar namelijk niet naar achter, als je beter kijkt zie je misschien dat ze bij foto 4 een beetje sullig hangen, en bij foto 3 staat er 1 naar achter, en 1 naar voren, wat ook een beetje sulligheid wekt.
En die achtergrond.. tja.. ik kan moeilijk even een boerderij slopen of een lintje open zetten... maarja..
Foto 6 vind ik juist wel natuurlijk, zo'n kom maar op houding heeft ze daar.

Maar toch bedankt voor de reacties !

Tamara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 14:53

Rupsje schreef:
Dankjewel voor de tips hoor, maar bij foto 3 en foto 4, vind ik het uist erg schattig die oortjes zo. Ze staan daar namelijk niet naar achter, als je beter kijkt zie je misschien dat ze bij foto 4 een beetje sullig hangen, en bij foto 3 staat er 1 naar achter, en 1 naar voren, wat ook een beetje sulligheid wekt.
En die achtergrond.. tja.. ik kan moeilijk even een boerderij slopen of een lintje open zetten... maarja..
Foto 6 vind ik juist wel natuurlijk, zo'n kom maar op houding heeft ze daar.

Maar toch bedankt voor de reacties !

Daarin verschillen we dus van mening Maar denk dat bij een echte fotoshoot het leuker is als de pony zijn oren naar voren heeft en je meer op de achtergrond let. Je hoeft van mij niet de complete achtergrond te slopen maar ga bv. eens naar het bos met de pony. Dan vind ik ook dat je van een shoot kan spreken, dit zijn eigenlijk gewoon leuke fotos. Niet aanvallend of beledigend bedoeld hoor!

Noppes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 15:46

Ik ga helemaal met Tamara mee. De pony staat er niet echt vrolijk op met zn oren naar achteren. Misschien moet je dan was langer wachten totdat het gewenste resultaat er is, maar de foto waar hij zn oren naar voren heeft oogt direcht al een stuk mooier.
Ook vind ik de achtergrond zeer storend voor een echte fotoshoot. Zoek een ietwat rustigere achtergrond op waar niet zoveel afleidende dingen op staan zoals bijvoorbeeld het lint en het huis.. Je hebt vast wel een mooi plekje in de buurt waar je een mooie achtergrond kunt vinden, zoals inderdaad een bos.. Succes ermee

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 15:50

Dankjullie wel, zal haar inderdaad eens mee naar het bos nemen. Ik was op dat moment echter alleen thuis en ik moet eerst de N34 over.. .... Dus.. maar heel erg bedankt hoor ! Maar bij het bos heb je wel weer gelijk een halster of hoofdstel om... en dat vind ik wel jammer... Maar begrijp jullie ook inderdaad van dielinten...

Jettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 16:02

Dit zijn in mijn ogen meer 'leuke shots van je pony in de wei'.
Wil je een echt goed resultaat, poets je pony, doe hem een hoofdstel om, laat iemand meegaan om hem vast te houden, ga naar een interessante plek (wel met mooie achtergrond) en je foto's zullen er al veel beter uitzien. Succes, blijf oefenen!

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 19:40

dankjewel... Zal erom denken..

Photography

Re: [foto] Tips gevraagt: Fotoshoot Welsh pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:41

Ik weet niet wat voor een camera je hebt maar ik zal de sluitertijd en het diafragma wat beter instellen. Met de instellingen van het diafragma kan je de achtergrond laten vervagen zodat er een mooiere protret foto ontstaan.
Voor de rest moet je met zn 3en op pad gaan met een mooie schone pony. En een mooie omgeving doet ook al een hele boel.

Succes!

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:52

Hmm, niet echt springende foto's. Pony staat er niet leuk op, en achtergrond is niet mooi.

Persoonlijk vind ik 7 de enige echt mooie. Ja, als huis-tuin-en-keuken-foto's zijn ze heel leuk, maar professionele foto's vind ik dit niet

Idd leuke plek, zodat je mooie achtergrond hebt, een ponyvasthoudmens, halster af, showhalster om of hoofdstel zonder neusriem, en de pony's aandacht trekken zodat die ook wat vrolijker kijkt.

En posities moet je zelf even puzzelen

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 23:02

@Photography: Dit is de eerste keer dat ik de camera van mijn vader gebruik, meot dus nog even oefenen. Dat ik een andere achtergrond nodig heb ik nu al een paar keer gezegt...

@ Cynthy: ja.. okee.. is ook al een paar keer gezegt, maar toch bedankt allebei..

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 23:30

HAha de pony kan af en toe wel boos kijken zeg
Ik vind het wel mooie foto;s, zou alleen voor echte shoots hekken proberen te vermijden.

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 07:17

Ik ben het met Jettie eens.