[verhaal] Wat is er met Romy?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

beautylin

[verhaal] Wat is er met Romy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 12:12

hallo bokkers,

ik ben linda van de Wiel en ik ben 12 jaar. ik ben met een verhaal bezig over geesten. Dat verhaal schrijf ik hier:

Hoofdstuk 1: Het verhaal.

Heej Romy! Wacht even! Riep Sarah. Romy stond stil op het schoolplein en wachtte tot Sarah bij haar was. Romy was een nieuw meisje op school. Het was een heel rustig meisje wat heel weinig zei. Soms als je wat aan Romy vroeg leek het net of ze er niet was. Dan was ze weggedroomd. Ze zat nu een maand op de school de klaterhoeve en ze had nog niet veel vriendinnen. Met Sarah kon ze erg goed opschieten. Ze waren allebei enigst kind. Sarah was een heel vrolijk meisje waar je alles tegen kon zeggen. Maar ze liet niemand over zich heenlopen. Romy liet dat juist wel toe.

Ik heb aan mijn moeder gevraagd of je bij mij mag komen logeren deze week en dat mocht! Riep Sarah uit. Je kan wel bij mij komen als je dat wilt en dan kunnen we een film huren. Een lekkere enge film zei Sarah. Ehm.. ik houd niet van enge films. Stammelde Romy en ze keek naar de grond. Sarah zag dat er tranen uit Romy`s ogen kwamen. Ach dat maakt niet uit we kunnen ook wel een humor film huren als je dat wil Zei Sarah begrijpend. Maar wat is er toch aan de hand? Je ziet er al sinds je hier bent zo droevig uit. Je kunt me alles vertellen echt waar! Vertrouw me maar. Ze keek naar Romy die nog steeds zwijgend naar de grond staarde. Zullen we even een stukje gaan wandelen in het park? Vroeg Sarah aan Romy. Ja is goed maar het is wel een heel lang verhaal zei Romy. Ik kan me nog goed herinneren hoe alles gegaan is. Zo is het precies gegaan:

Toen ik nog op mijn oude school zat had ik een paar hele leuke vriendinnen. We deden van alles samen. Op een dag gingen we met z`n allen bij een vriendinnetje spelen. We bleven daar tot de nacht en als het donker was dan kwam mijn moeder me halen. ik was toen gewoon met een paar vriendinnen lol aan het trappen en ze wilden opeens geesten oproepen. dus dat deden we. we gingen in een donkere schuur zitten en gingen de geesten met potloden oproepen. (handen naar beneden met potlood onderaan en als er ''iemand'' is dan beweegt de potlood) bij mij bewoog de potlood omhoog en ik schrok heel erg en gooide de potloden weg. zo is het dus allemaal begonnen... ik ging naar huis en ik dacht er eigenlijk niet meer bij na maar na een tijdje begon dus me klamboe te bewegen. getik op me kast. bed begon te bewegen kussen opeens ingedeukt en toen werd het me teveel en ik ging met me moeder hulp zoeken.

ik ben toen naar een mevrouw geweest die met mij gepraat over chakra's enzo en ze heeft de ''geesten'' weggejaagd.. ze heeft tegen mij gezegd dat ik voor zulke dingen erg open sta en dat ik dus degene was die er last van kreeg (terwijl me vriendinnen veel meer keer hebben opgeroepen,, want ik maar 1 keer) ook zei ze dat ik er later veel mee kan doen. dat ik een gave heb. en dat ik daar later achter zal komen maar dat ik me daar nog niet mee mag bemoeien want dat is heel gevaarlijk. Maar goed ik was dus weer thuis en het ging beter. maar later kreeg ik er weer last van. en dat heb ik nu nog steeds want ik ben niet meer naar haar toe geweest.

ze had trouwens ook een heel verhaal dat ik vaak weg zou kunnen dromen.. zoals ik nu ook heel vaak doe. dat ik als t ware zweef tussen de aarde en hoger ofzo. daar heb ik dus ook heel veel last van af en toe ben ik er gewoon niet. Niet ''hier'' maar ergens anders. ik kan me niet goed concentreren en ik durf ook nooit meer s avond`s in het donker te slapen. al 3 jaar niet meer. S avond`s ben ik gewoon bang dat me iets overkomt. ik kan s avond`s ook niet meer slapen. ik heb al heel lang slaapproblemen. ik heb er nog nooit wat tegen gedaan naar de dokter ofzo omdat ik geen zin heb om zo`n verhaal te vertellen. dan ga ik er alleen maar weer aan denken en maak ik gewoon mezelf bang. maar ik gebruik wel slaapdrankje (wat ook niet helpt) maar ik weet dus ook niet of dit hiermee te maken heeft. af en toe lig ik s avond`s te zweten in bed omdat ik bang ben.

ook voel ik me niet meer alleen als ik alleen ben. er zit gewoon nog iemand bij me iemand die ik niet kan zien. ik voel me gewoon nooit meer alleen. volgens die vrouw is het moeilijk te raden wat het is.. zelf weet ik het ook niet want ''hij'' laat niets merken ofzo alleen dan getik en me bed bewegen enzo maar verder niets. daarom weet ik ook niet of die geest me iets duidelijk wilt maken of gewoon niets wilt. ik weet het niet...

nu ik hier allemaal over praat denk k dat ik er wel wat mee wil. ik heb t heel lang weggedrukt en er niet over willen praten. maar nu dacht k echt ik zal wel proberen om er met jou over te praten. Maar wat moet ik er aan doen?
Misschien vind je me een beetje dom maar ik durf niet goed bij andere te slapen. Maar nu weet ik dat ik jou kan vertrouwen. Sinds dat verhaal zijn we verhuisd. Ik dacht misschien spookt het wel in ons huis. 3 jaar lang, ik kon het gewoon niet meer uithouden en werd vaak hysterie`s En mijn vriendinnen waren nog boos op me ook. Ze vonden me flauw omdat ik niet meer mee deed. Ze gingen me pesten. Ik heb er ook met mijn moeder over gepraat en mijn vader. Ze dachten dat het het beste was als we zouden verhuizen. Maar het heeft niet veel zin het gebeurt nog alsof de geest me volgt. En als ie me inderdaad volgt dan komt ie ook naar jou huis als ik bij jou slaap.

Ondertussen waren Romy en Sarah op een bankje gaan zitten. Ben jij dan nooit bang? Vroeg Romy. Natuurlijk wel! Riep Sarah uit. Iedereen is wel eens bang. Zelf de jongens uit onze klas die denken dat ze stoer zijn, zijn echt wel ergens bang voor. Zoals Joury. Je hoeft je er echt niet voor te schamen hoor! Het is normaal. Maar er is niemand die er zoveel last van heeft als mij Sarah maar dan ook niemand. De ene heeft het meer als de ander dat is gewoon zo zei Sarah. En er zijn ook mensen die het niet laten merken. Misschien pist joury nog wel elke dag in zijn bed. Hij denkt wel dat ie zo stoer is maar… Wie weet! Ze barsten allebei in het lachen uit!

verder ben ik nog niet. Krietiek mag, maar niet te erg. Ik ben 12 en ik kan nog niet zo goed een verhaal schrijven

quera

Re: [verhaal] Wat is er met Romy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 16:02

hoi
Ik vindt t n leuk verhaal hoor
mischien kan je aanhalingstekens in het verhaal gebruiken .
dat leest wat makkelijker

Sophie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 16:17

Een verhaal moet minimaal 1500 woorden hebben, aangezien je die niet hebt zal ik ff Temmen.

beautylin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 19:16

ik ben ook nog niet klaar hoor. ik ga het nog afmaken ik ben pas bij h1 en ik ga tot h6

beautylin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 19:17

trouwens, bedankt voor de reacties.

beautylin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 19:19

ik ben verder met het verhaal. ik heb nu hoofdstuk 2 ook af. hier komt het volgende hoofdstuk:

Hoofdstuk 2: Hulp.

We zullen er iets op moeten verzinnen zegt Sarah. Ik bedoel wat kan er aan de hand zijn? Geesten bestaan niet. Je hebt helemaal gelijk Sarah, ik moet me er over heen zetten maar hoe? Ik heb misschien een idee zei Sarah. We kijken of het in mijn huis ook gebeurt en dan gaan we proberen het tegen te houden en te ontdekken wat het is. Maar het kan niet veel zijn zei Romy wanhopig. Dat getik op de kast me klamboe die begon te bewegen, het raam stond niet eens open! Zelf met een lichtje kan ik niet in slaap komen. ik moet er gewoon aan denken dat er iemand is. Iemand die ik niet kan zien.
En die me overal mee laat schrikken. Maar ik vind het ook zo raar dat het niet gebeurde voor dat ik die geesten op ging roepen. Alsof het echt gelukt is ofzo. En over dag als ik op mijn slaapkamer ben dan gebeurt er ook zoiets. Ik durf niet meer alleen te zijn thuis. Maar op school gebeurt het dus niet. Alsof ie gewoon thuis op me wacht en als ik thuis ben hij me weer bang gaat maken.
Sarah wist niet wat ze erop moest antwoorden. Ik weet ook niet wat we er tegen moeten doen behalve dat dan antwoordde ze een tijdje daarna.
We doen gewoon als we iets horen het licht aan en ik heb nog wel van dat plakkerig spul wat we er dan op gooien want dan kunnen we misschien zien of er echt iemand is. Die gekke Sarah! Dacht Romy. Ik wil het gerust proberen hoor, zei Romy daarna. En je mag altijd naar huis bellen! Als je dat liever wilt. Maar dat filmpje pakken kan dan doorgaan!

Diezelfde avond belde Romy aan. Hallo! Kom binnen. Jij bent Romy niet waar? Zei een aardige vrouw. Wat leuk dat je komt. Loop maar gerust door naar de keuken hoor. Daar is Sarah is popcorn aan het bakken. Wat een aardige moeder heb jij zei Romy. Haar naar is Saskia, Saskia Steenman.
En mijn vader heet John, John Steenman. Kom mee! De popcorn is klaar. Raad is welke film we hebben… Lolmovie! Hij is voor 12 jaar en ouder. Kindjes van 6 mogen sommige dingen nog niet zien. Sarah duwde haastig de film in de videorecorder. Pakte een hand popcorn en begon de film te kijken. Na al het lachen moesten ze naar bed. Het was inmiddels al 12 uur en ze moesten de volgende dag gewoon naar school. Ze gingen natuurlijk nog niet slapen en toen ze aan het praten waren hoorde ze gekraak. Ze stopten met praten om te luisteren wat het was. Mam? Sarah kreeg geen antwoord. Pap? Ze kreeg weer geen antwoord. Het Raam viel dicht en ze hoorde iemand adem halen. WWHHAAAAAAAAAAA!! Sarah en Romy schreeuwde het uit. Ze rende naar de ouders van Sarah en Romy begon te huilen. Sarah bleef nog even koel. MAM! Er is iemand op onze kamer. Ik zweer het er kraakte iets het raam viel dicht en we hoorden ademhaling. Het gezicht van Saskia Steenman betrok naar een akelig gezicht. Ik durf echt niet meer te slapen hoor! Sarah was er zelfs bang van geworden. Mam je moet ons helpen. Saskia steenman pakte de meisjes vast en begon ze te knuffelen. Opeens werder haar ogen helemaal wit! De pupillen trokken langzaam weg. Toen kwam er een rode rand om de witte ogen. Ze greep de meisjes in hun nek! Mam! Wat doe je? Sarah begon te schreeuwen van paniek. Saskia stopte met knijpen en keek de meisjes aan. Ze zei weet je wat ik ga doen? De meisjes bleven afwachtend kijken. Ze zeiden niets. Haar moeder pakte een mes uit haar la. Die had ze voor noodgevallen daar neergelegd als er ooit iets er was. Bijvoorbeeld een inbreker. Ze pakte het mes en liep naar Sarah`s vader. Ze snee langzaam met een mes een diepe snee in Sarah`s vaders arm. Sarah`s vader werd niet wakker. Nu zijn jullie aan de beurt! Sarah`s en Romy`s hard begonnen te kloppen. Saskia kwam steeds dichter bij. Romy werd hartstikke bang en rende de trap af. Daarna kwam Sarah erachteraan. NAAR DE BUREN ROMY! Schreeuwde Sarah. Romy trok de voordeur open en rende naar buiten. Sarah ook en vergat daardoor de deur dicht te doen. Ze trokken bij de buren aan de bel en renden naar binnen. De buurvrouw vroeg wat er aan de hand was en Sarah vertelde het hele verhaal. De buurvrouw geloofde haar niet maar liet dat niet merken. Even later hoorde ze de bel. Zo laat nog bezoek? Het is 12 uur midden in de nacht! De buurvrouw deed open en Sarah en Romy stonden achter haar. NU METEEN TERUG NAAR HUIS! Haar moeder klonk boos. Ga maar gauw zei de buurvrouw. Sarah en Romy keken elkaar aan. Wat is er toch met jullie? Zomaar het huis uitrennen? Je was een zombie mama! Saskia Steenman begon te lachen! Ik een zombie? HET IS NIET OM TE LACHEN HOOR! het was heel eng zei Sarah! Hoe is het met papa`s arm? Hoezo papa`s arm? Is hier iets aan de hand wat ik niet weet? Jij sneed papa`s arm open ik heb het zelf gezien! Zei Sarah. Papa slaapt gewoon. Nou gaan jullie ook meer eens slapen. Ze liepen terug naar hun kamer en gingen even napraten over wat er gebeurt was. En Romy zei: Het was de geest Sarah. De geest zat in je moeder.

De volgende morgen op school hebben ze er met niemand over gepraat. We worden toch niet gek? Zei Romy. Nee zeker niet! Antwoordde Sarah. Ik hoorde duidelijke ademhalingen. En je moeder deed echt eng! Misschien heb ik je wel bang gemaakt Sarah. Zei Romy verontschuldigt. Maar ik werd wel bang gisteren hoor Romy. Ja anders ik wel! Riep Romy uit. En dat maak jij dan elke nacht mee, zei Sarah begrijpend. Ja inderdaad Sarah. Het is heel eng alsof er een geest is. Ik ben gewoon zo bang. En dat verklaart ook de vreselijke wallen die ik onder mijn ogen heb. De bel ging en ze gingen naar binnen. Het eerste uur hadden ze gym. Sarah, Romy, Hebben jullie slecht geslapen? Vroeg de gymleraar. Ja zoiets antwoordde Sarah. Met gym waren ze er niet goed bij en met de geschiedenis lessen vielen ze bijna in slaap. De mentor gaf geschiedenis les en dat was vandaag het laatste les uur dat ze hadden. De mentor vroeg ze bij haar te komen en begon te praten. De meisjes praatte er snel omheen. Ze zeiden gewoon dat ze hadden gelogeerd en niet geslapen hadden, en ze mochten naar huis toe.

We moeten dit tegen niemand vertellen. Zei Sarah. We moeten dit zelf uitzoeken. Misschien moeten we samen naar die mevrouw waar jij mee gepraat hebt. Ze woont in Amsterdam. Zei Romy. We kunnen het beste de trein nemen. Ja alleen wat moet ik tegen mijn moeder zeggen. Zei Sarah nadenkend. Jij kan zeggen tegen je moeder ik heb er nog steeds last van en ik ga weer naar die mevrouw en Sarah gaat mee. Maar wat moet ik zeggen Romy? Ze ijsbeerden over het zebrapad om na te denken wat Sarah moest zeggen. Ze mocht immers niet zeggen wat er met Romy aan de hand was. Al was dat wel de beste oplossing. Het makkelijkste is… Probeerde Sarah. NEE SARAH NEE! Niet zeggen. Ik weet dat het de makkelijkste manier is maar. Ik wil gewoon dat niemand het weet. Als ik nou zeg dat ik elke woensdag met jou huiswerk ga maken. En dan zeg jij tegen jou moeder wel de waarheid. Dan stappen we op de trein en niemand die erachter komt! Ja dat doen we. Zei Romy enthousiast. Goed idee! Dan zal ik die Mevrouw vandaag bellen dat we morgen komen. Ik zal dan afspreken hoe laat we mogen komen en ik bel je nog wel vanavond. Oke is goed. En wel je mondje dicht houden he Sarah? Ja ik beloof het! Ik hou mijn mond dicht. Oké. Ze namen afscheid van elkaar en besloten elkaar dus vanavond te bellen. Romy kwam thuis en sloeg de voordeur dicht. Mam ik ben thuis! Riep ze. Ze hing haar jas op de kapstok en pakte de telefoon. Ze draaide het nummer en ze kreeg Mevrouw de Jong aan de lijn. Hee Romy, Hoe gaat het ondertussen met je? Nou ziet u, het gaat niet zo goed meer. Het leek dat het over was. Maar dat is niet. En ik heb nu nog een probleem erbij. Ik bleef bij een vriendin logeren. En daar gebeurde ook al die dingen. En zei werd ook bang. Toen ik weg was. Gebeurde het niet meer. Maar ze is toch bang. We willen nu samen naar jou toe komen. Kan je woensdag? Ja kan dat? Hoe laat dan precies? Om 4 uur is oké! We pakken de trein!

verder ben ik nog niet

taborlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:31

Heey!!
wel leuk verhaal hoor, maar ik hou nie zo van geesten
Maar ik vin ut knap van je hoor
Nou mzzl
EeFjUh

beautylin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 19:36

bedankt voor het reageren!

beaudy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:42

heey

kei leuk verhaal, ga zo door linda
ik hoop dat het volgende hoofdstuk gou er is ben heel nieuwsgierig
ga zo door!!!!!!
groetjes danique

wisja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:46

ik vind het ook wel een leuk verhaal maar misschien is het makkelijker om het in quote te zetten als je me begrijpt!! en misschien idd wat meer aanhalingstekens enzo gebruiken..

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:48

Sophie_23 schreef:
Een verhaal moet minimaal 1500 woorden hebben, aangezien je die niet hebt zal ik ff Temmen.

Elk stuk dat geschreven wordt, moet minimaal 1500 woorden bevatten.
Aangezien dit hier niet het geval is, wordt hier een slotje geplaatst.