[Verhaal] Nog wel titelloos...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mleen

[Verhaal] Nog wel titelloos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 19:13

Citaat:
Langzaam open ik mijn ogen. Ik zie alles wazig en wil om hulp schreeuwen, er komt geen geluid uit mijn keel. Draai me voorzichtig op mijn zij, sjonge wat doet mijn lichaam pijn! Voorzichtig probeer ik mijn ogen beter open te krijgen, het lukt niet en sluit ze maar weer. Ineens schrik ik, er komt iemand aan lopen. Langzaam doe ik mijn ogen weer open, eindelijk ik zie redelijk goed. “Wat heb jij gedaan man!” zegt iemand tegen me. Ik wil wat terug zeggen maar het lukt nog niet, ben gewoon dood moe. “Kim! Wat is er! Zeg nou wat!” Ineens heb ik door dat dit Richard is die bij mij staat. “B-ben gevallen denk ik” het komt aardig verrot uit mijn keel maar zo weet Richard tenminste wat er is. “Hoelang lig je hier al? Al lang? Nog maar net? Kun je overeind komen?” Richard klinkt gigantisch onrustig, logisch eigenlijk. Ik denk, tja hoelang lig ik hier al en kan ik wel weer overeind komen? Ik word een beetje paniekerig. “Ik weet niet hoelang ik hier al lig en ik kon me net wel omdraaien.” “Probeer eens te gaan zitten dan” Richard legt zijn arm onder mijn nek door en er schiet een gigantische pijn scheut door mij heen. Langzaam kom ik omhoog en keek eens in het rond. O ja ik was aan het springen, nu weet ik weer wat er gebeurd is! “Richard ik weet al wat er is gebeurd.” “Nou vertel dan!” Hij klinkt nog steeds onrustig. “Nou ik was aan het springen, en Tessa galoppeerde heel snel op de hindernis af, dus ik wou haar ervoor weg sturen, maar ze wou niet ze nam het bit achter haar kiezen. Op het allerlaatste moment stond ze ineens stil, zo vanuit ren galop, toen viel ik dus voor over en ben in de hindernis gevallen.” “Doos! Waarom spring je dan ook zonder martingaal en alleen?!” “Je hoeft echt niet kwaad te worden hoor Richard ik ga echt niet voor de grap op de grond liggen! En martingaal had ik af omdat ik eigenlijk dressuur wou rijden, maar ja de hindernis stond er en ik dacht och paar sprongetjes maakt niet zoveel uit.” Ik was eigenlijk wel geschrokken dat Richard boos werd want ik vond hem echt heel erg aardig en we waren ook altijd veel samen, maar aan de andere kant hij was natuurlijk ook geschrokken, ik die haast nooit meer viel, lag nu ineens in het zand. Ook dat hoorde erbij. Ik ging staan, er ging een flinke pijn door mijn been en ik keek even angstig. “Je been doet zeer hé.” “Nee lijkt maar zo antwoord ik boos.” Ik strompel richting Tessa en wil weer opstappen maar Richard houd me tegen. “Dit lijkt me geen slim idee kleine” “Hou je bek en bemoei je niet met me ja!” “Oké, dan zoek je het zelf maar uit Kim, maar kom niet bij me zeuren als je weer op je snuitje gaat want ik zie al wat er verkeerd is.” Eigenwijs als ik was negeerde ik Richard en klom er weer op. “Stap meisje, kom op eikel nu eens niet zo!” “Kim! Nou die teugels loslaten en afstappen! Als je doorrijd trek ik je er persoonlijk af!” Richard werd echt kwaad. Ik gehoorzaamde maar braaf want ik had al een keer met hem gestoeid en toen liet hij ook al voelen hoe sterk hij was, ik moest hem maar niet kwaad maken. “Hier ga jij dan rijden als je alles zo perfect weet man!” Meteen had ik spijt dat ik zo kwaad op Richard werd maar hij moest maar eens voelen dat hij me niet zo moest rond commanderen. Sjokkend ging ik richting Tessa haar stal terwijl Richard rond reed. “Wat zou ik eens gaan doen.” Dacht ik hardop. Ach, laat ik Tessa haar stal nu maar gaan uitmesten. Hoeft dat straks ook niet meer. Zoekend naar een mestvork liep ik door de stallen, a daar stond een. Nu de kruiwagen opvissen. Toen ik de kruiwagen gevonden had was ik meteen nog kwader. Had die stomme snol haar kruiwagen weer eens niet leeggegooid! Mocht Anita haar paard hier voor weinig geld stallen maar dan moest ze zelf uitmesten, het uitmesten deed ze altijd maar haar kruiwagen leeg gooien deed ze nooit! Ik pakte meteen mijn mobiel en draaide Anita haar nummer. “Hallo met Anita.” Ik werd zo kwaad toen ik haar zo vrolijk hoorde praten. “Hallo met Kim.” Het kwam er behoorlijk boos uit. “Kim! Wat is er aan de hand? Is er iets met Kees?” “Nee, er is iets met jou, je hebt alweer je kruiwagen niet leeggegooid! Dit is de laatste keer of ik smijt hem leeg in Kees zijn stal.” Hiermee verbrak ik de verbinding. Normaal konden Anita en ik het wel goed vinden maar het ging nu gewoon niet. Ze deed zo vreemd de laatste tijd. Ze kwam ook steeds minder vaak opdagen en dan was ik degene die maar stallen kon gaan mesten, ook voor haar paard. Ik had de kruiwagen nog maar net leeggegooid of Anita kwam met een rood hoofd aangerent. “Zo en waar sloeg dat net op!” Ze was gigantisch kwaad. “Waar dat opsloeg? Daar vraag jij mij naar? Nou kijk, jij mest keurig netjes uit, maar je gooit nooit en dan ook nooit die kruiwagen leeg! Hoeveel meter is het nou naar die rot mestbult? Nog geen 20 meter! Dus je hebt niet te zeuren dat je er zover mee moet lopen!” “Ja, nou en ik had last van me rug!” Anita probeerde er weer eens onderuit te komen want deze discussie hadden we al veel vaker gehad. “Dit is je laatste waarschuwing Anita! Als je er nu niet om denkt dat jij je kruiwagen leeg gooit, kun je je paard komen halen en ergens anders stallen! Ik vind het gezellig dat je hier bent maar zoveel verdien ik niet aan je en je laat ook nog altijd een gigantische rotzooi achter! Het moet maar eens over zijn!” Ik liep weg, even bij Richard kijken, hij reed Tessa nu en ik ging zwijgend bij de bak staan. Richard had me vernomen en keek mij aan. “Wat heb jij dan meid! Je trilt en je huilt!” “Ja, die doos heeft haar kruiwagen weer eens niet leeggegooid! Het moet maar eens over zijn, ik heb haar verteld dat als ze het nu nog een keer vergeet ze haar paard op kan halen en hier weg moet gaan.” Ik begon nu echt te huilen. Alles ging de laatste tijd verkeerd, Richard wist het niet, maar het rijden ging al tijden niet meer goed, hij dacht dat ik er nooit meer af viel maar dit was al de derde keer deze week. “Richard, ik moet je eigenlijk wat vertellen.” Richard keek me geschrokken aan. “Wat is er dan meid?” “Nou dit is eigenlijk al de derde keer dat ik van Tessa viel.” Ik keek naar de grond want Richard dacht dat het echt super ging de laatste tijd. Hij keek mij geschrokken aan. “De derde keer zeg je?” “Ja, sorry dat ik het niet gezegd heb maar…” Richard onderbrak me. “Het maakt niet uit dat je valt maar ik vind het erger dat je tegen me liegt!” “Het spijt me echt!” Ik liep weer weg, vond het verschrikkelijk als iemand kwaad op me werd. Langzaam sjokte ik weer naar stal. Deze had ik daarnet uitgemest en opgestrooid, toen ik in Tessa haar stal was liet ik me op de grond vallen en begon te huilen. Na ongeveer 10 minuten kwam Richard eraan. “Je hoeft je niet zo aan te stellen hoor!” “Hou je bek en laat me met rust man! Ga toch lekker naar je vriendin!” Eigenlijk was ik al heel lang verliefd op hem, maar ik had het nooit durven zeggen en de laatste tijd was hij zo close met Wiandra. “Wie is mijn vriendin dan?” Richard keek me echt verontwaardig aan. “Ja die Wiandra ofzo!” “Sjonge! Wat trek jij snel oordelen! Ten eerste Wiandra is een vriendin van me en ten tweede maak jij je daar maar niet zo druk om!” “Laat maar Richard je zal het toch nooit begrijpen!” Ik wou wegrennen maar Richard pakte mijn arm vast toen ik hem voorbij ging. “Kim, denk jij nou echt dat ik dom ben?” “W-waar heb je het over?” In een paar seconde schoot van alles door mijn gedachten. “Kim den je nou echt dat ik niet doorheb dat jij mij leuk vind?” Mijn mond viel open van verbazing. Richard ging meteen verder met praten en zei: “Het valt ook niet op, steeds vragen wanneer ik wel of niet thuis ben, en je bent hier eigenlijk altijd als ik er wel ben.” Hoe was Richard hier achter gekomen. Hij woonde met zijn moeder en stiefvader voor de stallen die ik huurde. “Ik vind het knap dat je het vernomen hebt joh.” Toen ik dit had gezegd trok ik mijn arm los en liep weg. “Ga jij eerst Tessa maar afzadelen Richard, dan zie ik je zo in de zadelkamer.”

spidergirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:26

hey , leuk verhaal hoor alleen volgens mij zijn dit niet 1500 woorden

Mleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 19:30

Ik heb met word geteld en die geeft aan dat het 1500 zijn...

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:39

leuk verhaal schrijf snel verdr

spidergirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:57

ow, dan schrijf maar snel verder ja

Mleen

Re: [Verhaal] Nog wel titelloos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 22:16

Citaat:
Sjokkend ging ik naar de zadelkamer. Het was een gigantische bende, ook dit had Anita gedaan. Wat erg eigenlijk, bij een ander zoveel troep achter laten. Maar ja daar wou ik nu even niet over nadenken. Ik moest maar eens aan mezelf gaan denken, het ging eigenlijk helemaal niet goed, voelde me niet lekker en het paardrijden zat natuurlijk ook tegen en Richard en ik schoot ook maar niet op. Waarom ging alles zo verdraaid moeilijk. Richard kwam de zadelkamer binnen, mijn hart maakte een sprongetje. “Meid het gaat niet goed met jou. Ik denk dat we of nu even goed met elkaar moeten praten of elkaar een tijdje maar niet zien.” Dat was even schrikken zeg. “Laten we dan maar gaan praten Rich want ik wil dit ook niet langer.” “Oke meid vertel maar wat je mij kwijt wil en wat je dan zo dwars zit.” Ja, wat wou ik hem vertellen? Dat ik verliefd op hem was? Dat het rijden zo poedersuiker ging? Dat gewoon heel veel tegen zat? Het moest maar. “Nou Rich, ik ben verliefd op je, al best lang, ik durfde het nooit te vertellen omdat er best veel leefdtijdsverschil tussen ons zit en ik dus dacht dat jij met Wiandra ging. En het rijden wil me ook niet lukken zoals ik al gezegd had dit is de derde keer deze week dat ik er afgevallen ben. Iedere keer met springen. Ze galopeerd aan gaat dan heel snel wil haar weg sturen neemt ze het bit vast en weigert ze ook nog. Ik weet niet hoe het kan maar iedere keer val ik er af. En jij hebt me nog wel ingeschreven voor een wedstrijd voor zaterdag.” Ik zuchtte diep, zo dat was eruit. Maar hoe zal Richard nu reageren. “Nou meid, dat je verliefd op me bent wist ik eigenlijk al. Ik vind jou ook een leuke meid. En zou ook wel wat met jou willen beginnen. En over die wedstrijd moet je je niet zo druk maken, wil het niet dan stop je, wil het wel dat is mooi meegenomen.” Ja, dat was wel de waarheid. “Oke, ik ga mijn best doen om Tessa beetje redelijk te hebben voor zaterdag, het is nu woensdag dus ik heb nog 2 dagen. Als jij me helpen wil dan lukt het misschien wel.” “Nou meid dat vind ik goed. Hoe laat wil jij morgen gaan rijden dan?” “Uhm ik denk dat ik eerst even ’s morgens dressuur ga doen en dan ’s avonds nog even ga springen. Dan ben ik hier om 7 uur. Goed?” “Zie ik je dan! Dan ga ik nu naar de manege. Jij zadelt Tessa af? En doet haar deken weer om?” “Ja, doe ik wel. Dan zal ik morgen om 7 uur weer hier zijn.” “Doei meid!” “Doei Richard!” Toen liep Rich weg en ging ik richting Tessa. Ik liep helemaal in gedachten en had niet eens door dat Anita weer op stal was, ik liep zo tegen haar aan. “Hey wat doe jij hier dan?” Vroeg ik nieuwschierig. “Nou ik ga me spullen wel halen want jij weet net zo goed als ik dat ik een slodder vos ben en mijn spullen niet op zou ruimen.” “Heb je al een andere stalling gevonden dan?” Ik was gewoon geschokt dat ze haar spullen in stond te pakken. “Ja, wel 100 euro duurder maar als ik hier niet meer mag staan moet ik toch wat anders.” “Wil je je spullen alstublieft terug leggen. Ik zou niet zonder je rommel kunnen, en dan is het helemaal zo stil op stal.” “Meen je dat?” “Ja ik wil graag dat je blijft Anita.” “Na ja, ja oke is goed.” “Gelukkig maar! Ik ga Tessa nu even doen die staat met zadel in haar stal.” “Ja is goed dan zie ik je morgen gewoon. Doei” “Doei Aniet!” “Teeeessa! Meisje ik kom er al aan!” Zachtjes hinnikte ze terug. Al fluitend zadelde ik haar verder af en deed haar deken weer om. Ik moest nog lang niet thuis zijn en besloot maar haar manen even te gaan vlechten om nog even weer te oefenen. Haar manen waren eindelijk verdeeld toen ik een gigantische herrie van buiten hoorde. “Wacht even meid! Even buiten kijken wat dat is!” Ik rende snel naar buiten en vond daar een ladder op de grond, langzaam liet ik mijn ogen naar boven gaan en zag ik Henk, dat was Richard zijn stiefvader, hij hing aan de dakgoot! De ladder was blijkbaar naar beneden gevallen. “Wat doe je nou idioot!” Schreeuwde ik naar boven. “Gooi die ladder nou maar recht op want ik blijf niet zo lang hangen!” Ik lag dubbel van het lachen en zette de ladder weer terug. “Hier heb je je ladder weer grapjas! Ik ga verder met Tessa!” “Dankje!” Huppelend ging ik weer richting Tessa haar stal. Die stond ondertussen al vrolijk alle pepermuntjes op te eten die buiten haar stal neer gelegd had. “Hey snoeperd! Niet alles op eten dan heb je straks niks meer joh!” Vrolijk ging ik verder haar manen vlechten. Tessa had maar acht vlechtjes want ze had hele dunne lange manen. Anders waren het hele vreemde dunne knotjes. Alle vlechtjes zaten. Nu de knotjes maken. Na een paar minuten zaten die ook en stond Tessa met haar hoofd trots in de lucht. “Hey doosje kom hier met je hoofd! Of wil je je knotjes houden vanacht?” Ze hinnikte terug. “Haha oke ik laat ze wel zitten hoor. Nou nog een kus dan zal ik ook naar huis gaan want moet nog huiswerk maken!” Voorzichtig deed ik mijn arm over haar hoofd en gaf Tessa een kus op haar neus. “Doei meisje! Tot morgen lieverd!” “Doei Henk! Uitkijken he!” Ik viste mijn sleutels uit mijn zak en pakte mijn helm, hup mijn scooter aan en op naar huis. “Hallo pap en mam!” Riep ik door het huis. Maar niemand reageerde. Ik keek op tafel en daar lag een briefje:

Wij zijn even naar oma! Tot vanavond!

Groetjes Pap en Mam.

Oké, dan ging ik zelf wel brood eten hoor. Ik smeerde 3 broodjes en startte de pc op. Dit duurde vrij lang want hij liep steeds vast. Eindelijk was hij opgestart. “Nou laat ik maar weer eens op MSN kijken.” Dacht ik hardop. Ik melde mij aan en meteen begon Wiandra een gesprek met mij.
Wiandra houd van Richard: Heej dus jij denkt dat Richard van jou houd?
Kim ~ zaterdag wedstrijd!: Hoi, waar bemoei jij je mee?
Wiandra houd van Richard: Haha wat naïef van je! Je kunt toch meteen aan hem merken dat hij alleen van mij houd!
Kim ~ zaterdag wedstrijd: Ach donder op. Weetje dat jou gezeur mij niks boeit!

En ik blokkeerde haar. Ik wou niet weten wat ze verder te vertellen had. Opeens kreeg ik een heel stom gevoel. Stel dat Wiandra gelijk had dat Richard echt van haar hield. Hou eens op! Riep ik mezelf toe. Ik sprak hem morgen en hij had vanmiddag nog verteld dat hij mij ook leuk vond. Ik sloot MSN maar af want het was niet echt boeiend. Dan maar even douchen. Rennend vloog ik de trap op om mijn schone kleren te pakken. Daarna snel de trap weer af onder de douche. Ik zette de douche lekker warm en genoot er gewoon van, heerlijk eindelijk weer beetje rustig in me vel gaan zitten. Morgen zou het een drukke dag worden. ‘s Morgens eerst dressuur en ’s avonds ook nog springen. Lekker actief bezig zijn morgen, dan maar s’ middags mijn huiswerk maken. Na 10 minuten vond ik het douchen wel weer genoeg. Sprong eronder weg en ging weer naar me kamer. Daar ging ik nog even een boek lezen en viel toen in slaap. De volgende morgen ging mijn wekker vroeg. Gouw ging ik naar beneden om even te ontbijten. Daarna schoot ik mijn paardrijdkleren aan en ging snel naar Tessa. Daar aangekomen begroette ze mij vrolijk. “Goede morgen meisje!” Haar knotjes zaten nog netjes. Een uitgebreide poetsbeurt vandaag. Eerst de rosborstel, daarna een harde borstel, toen nog de zachte, de knotjes eruit halen, haar manen borstelen, haar staart uitpluizen en als laatst haar hoefjes uitkrabben. Eindelijk was ze klaar, ze glom helemaal. “Ik pak even je zadel hoor doosje.” Snel vloog ik naar binnen om haar zadel en hoofdstel te pakken. Dit deed ik om en stapte in haar stal op. Langzaam sjokte ze naar buiten toe. Wat ga ik doen? Eerst serieus of eerst lekker wakker worden op een buitenrit. Nee, eerst maar even serieus in de bak rijden. Dan buiten uitrazen. Dressuur rijden ging super. Ze liep rustig en keurig netjes naar beneden. “Als je vanavond ook maar zo rustig bent lieverd.” Na een half uur vond ik het mooi en reed de bak uit. We sloegen links af richting het crosspad. Daar aangekomen spoorde ik Tessa meteen aan en ze vloog in een ren galop over het pad. Het einde was snel in zicht en ik nam Tessa weer terug. Zo snel als ze net ging zo rustig was ze daarna. We hebben nog een paar stukjes gedraafd en toen zijn we het hele stuk naar huis gaan stappen. Ze was kurk droog toen we thuis aankwamen. “Wat een lekker ritje was dat hé meid!” Tessa hinnikte vrolijk.

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:40

leuk verhaal ga vooral zo door ik lees zoiezo verder

Danielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:48

leuk verhaal! ben benieuwd hoe het verder gaat! ga zo door !!

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:07

leuk verhaal ga zo door

Mleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 11:41

Dankjullie voor de leuke berichten

ushi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:46

Leuk verhaal!!! Wel snel verder schrijven hoor!

Sabinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:59

Leuk verhaal Ik blijf het volgen!!

Mleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 19:33

Nog 500 woorden

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 20:21

Citaat:
“Zo alles even opruimen meisje, dan even naar huis eten en kom ik vanavond weer. Dan gaan we nog even springen. Bereid je maar voor kan nog wel eens zwaar worden meid.” Ik vond het altijd leuk om tegen Tessa te praten want het was net of ze altijd naar je luisterde. Ze was helemaal afgezadeld en ze had haar deken alweer op. “Kus meid?” Ik sloeg me arm over haar neus en gaf haar een kus. “Doei lieverd! Tot vanavond!” Vrolijk liep ik weer naar mijn scooter. “Hallo pap en mam!” “Hallo lieverd! Hoe was het bij Tessa!” Riep me moeder terug. “O leuk! Ik heb eerst even dressuur geoefend en daarna even naar buiten geweest en vanavond gaat Richard me les geven omdat het springen niet echt goed meer gaat en ik zaterdag wel wedstrijd heb.” “Ja, wat leuk dat hij je helpen wil!” “Haha hij helpt me heel vaak hoor. Maar ik zal even wat huiswerk gaan maken. Tot straks.” “Ja, tot straks Kim en wel serieus hoor!” “Jaha mam!” Zo eerst maar eens kijken wat ik allemaal moest doen. Engels en expressie. Och, dat viel wel mee ja. Nou snel de computer aan dan was het ook zo klaar. MSN er ook maar bij aan. Misschien kon iemand me die moeilijke opdracht van engels nog even uitleggen. Toen ik MSN aangemeld had keek ik even door mijn lijst wie online was. Hmm Wiandra was er ook. Hey wat had ze nu in haar naam staan! Ik hield snel de blokkering eraf en toen begon ze ook al tegen me te praten:

Wiandra houd van Richard *Oe wat kan Richard zoenen zeg*: Hallo, zie je mijn naam? Hij kan zo lekker zoenen joh! Jammer dat hij niet met jou zou zoenen he!
Kim ~ zaterdag wedstrijd: Denk jij nou echt dat ik er mee zit? Ik ben blij dat ik beter weet!
Wiandra houd van Richard *Oe wat kan Richard zoenen zeg*: Haha wat naïef dat je het nog steeds niet geloofd Kim, hij zit hier bij me en ligt gewoon dubbel van het lachen dat je nog steeds denkt dat hij meende wat hij gister zei.
Kim ~ zaterdag wedstrijd: Stik erin snol!
Wiandra houd van Richard *Oe wat kan Richard zoenen zeg*: Haha hij gaat je vanavond niet eens les geven! Domme doos! Hij hoopt juist dat het zaterdag helemaal mis gaat!
Kim ~ zaterdag wedstrijd: Dat is dan fijn zijn probleem als dat zo zou zijn tref ik hem hier vanzelf wel en dan zal ik wel zeggen hoe ik er over denk! Maar ga er niet vanuit dat ik jou geloof!
Wiandra houd van Richard *Oe wat kan Richard zoenen zeg*: Hahaha naïef klein meisje, je begint nu weer het zelfde als met Jeroen, ook van hem dacht je dat hij van jou hield terwijl hij ondertussen gewoon hier was!
Kim ~ zaterdag wedstrijd: Ja kerstfeest! Donder nu maar weer een eind op.

Ik was zo kwaad dat ik MSN maar helemaal afsloot had geen zin in gezeur van anderen meer. Dan maar huiswerk maken en zelf alles uitzoeken. Na een uur had ik eindelijk alles klaar. “Mam! Hoe laat eten we?” “Kim zeur nou eens niet zo!” “Laat maar ik eet wel brood! Doei!” “Doei Kim om 10 uur ben je weer thuis!” Ha, als ik om 10 uur vanavond thuis moest zijn had ik nog heel lang. Want het was nog maar 3 uur. Ik had dus nog mooi de tijd om rustig rond te hangen. Wat ging ik eens doen. O ja ik kan nog wel even langs Jeroen gaan. Hij zat nog wel op school maar was geloof ik zo vrij. Wat lekker z’n locatie week. Alleen even naar school als je een hertoets in moet leveren. En die had ik allemaal al ingeleverd dus was nu de rest van de week vrij. Toen ik aankwam bij Jeroen zijn school waren de lessen net uit. Ik liep vrolijk naar het hek en zag Jeroen al aan komen lopen. “Hey Jeroen!” “Hoi Kim! Lang niet gezien joh!” Gelukkig dit ging goed. Ik had hem al zolang niet gezien en wist echt niet of Wiandra gelijk had. Had hij me echt voor de gek gehouden of was het gewoon een smerige leugen van haar. “Jeroen?” “Ja Kim zeg het eens.” “Kunnen we even praten?” “Uhm ja tuurlijk Kim, maar wat doe je serieus.” “Haha, sorry dat was niet de bedoeling, maar ik zal maar meteen beginnen, jij kent Wiandra heel goed ja.” “Ja, tuurlijk ik ga vaak met haar uit.” “Nou ze was net op MSN en loopt een beetje te treiteren want Richard heeft gezegd dat hij me wel leuk vind en nu zegt zei gewoon glashard dat dat onzin is en dat jij ook nooit van me gehouden hebt.” “Meid je weet toch dat je dat niet moet geloven! Het is uit tussen ons omdat we meer vrienden van elkaar waren dan vriend en vriendin. Dat weet je toch.” “Ik weet het wel maar je weet ook dat ik onzeker ben en bang dat ze dan gelijk heeft.” “Sjonge, rustig maar, ik zou jou nooit bedriegen meid, kom hier krijg je een kus.” “Moet je me eerst pakken, lekker kinderachtig he.” “Haha dat verlies je!” Ik rende snel weg, Jeroen had me vrijwel direct ingehaald en gaf me een kus. “Dikke smiecht die je bent!” Ik gierde van het lachen. Ondertussen kwam Wiandra ook voorbij lopen. “Rustig maar hoor Kim ze flikt je echt niks helemaal niet nu ik bij je ben.” “Daar heb je gelijk in Jeroen maar ze komt steeds vaker bij mij in stal. Dan nodigt Richard haar uit, ik vind het echt niet leuk.” “Heb het er dan met hem over meid.” “Ja je hebt gelijk! Ik zie hem vanavond wel.” Wiandra keek me een paar keer vals aan maar liep gelukkig verder. “Hey Jeroen ik ga nu ook maar eens ik heb straks les van Richard. Doei!” “Doei Kim rustig aan he.” “Ja jij ook rustig aan mafkees!” Ik was op mijn fiets. oliebol! Waar was mijn sleuteltje nou. Na me jaszak drie keer nagevoeld te hebben had ik hem weer. Langzaam fietste ik richting Tessa haar stal. “Goeden avond meisje!” “Hallo Kim.” “Hey Tessa sinds wanneer kan jij praten dan!” “Hey bijdehandje kom eens hier.” “Waarom Richard? Laat ik Tessa nou maar opzadelen en als jij hindernissen neer gaat zetten kom ik er zo aan.” “Dat is onzin want ik kan ook hindernissen opbouwen als jij aan het losrijden bent Kim. Wil je me ontlopen ofzo?” “Nee hoezo?” Richard keek een beetje verontwaardigd. “Je doet afstandig, normaal vind je het leuk dat ik je help poetsen en opzadelen, nu wil je me weg hebben en dat ik maar vast hindernissen ga bouwen. Is er echt niets?” oliebol hij had het gemerkt. Nu moest ik ook maar eerlijk zijn dan. “Richard ik heb vanmiddag en gister met Wiandra ge-MSNd en ze zegt dat jij alles gelogen hebt, dat je me niet leuk vind en ze zegt dat jij met haar gezoend hebt en dat je het verrekte goed kon ook nog en dat jij me uitlachte omdat ik zo naïef was en en en.” Toen was is stil want Richard zoende me. Ik had het gevoel dat ik niet meer op mijn benen kon staan zeg. Hij zoende zeker lekker. Weer ging dat onzekere gevoel door me heen, zou Wiandra echt met hem gezoend hebben? Nee anders zoende hij mij nu toch niet. Niet zo twijfelen geniet nu! Ineens stopten we. De deur ging open. We keken elkaar aan en begonnen wat stom te giechelen van zenuwen waarschijnlijk. Pfiew gelukkig was dat Anita die binnen kwam. “Hey wat staan jullie dom te lachen zeg.” We liepen beide rood aan. “O haha tja naja ik ga Tessa opzadelen!” Ik liep snel weg om mijn zadel en poetsspullen te pakken. Richard riep me na dat hij alvast een laag hindernisje klaar zou zetten. Tessa was helemaal klaar en ik nam haar mee naar de bak, ook plukte ik nog snel een zweepje mee uit de zwepen bak. “Zo stap eerst maar een paar rondjes en probeer zelf ook ontspannen te blijven Kim. Ik weet dat dit nu even eng kan zijn omdat het steeds misgaat maar probeer elkaar te vertrouwen.” “Ik zal me best doen Rich.” Na een paar rondjes gestapt te hebben en veel voltes gereden mocht ik aan draven van Richard. “Handen niet op je zadel leggen Kim! Benen meer naar achteren. Zelf recht op zitten blijven!” “Sjonge is er zoveel verkeerd aan mijn houding?” “Niet zoveel gewoon paar kleine puntjes. Nou galopeer maar eens aan. Gewoon rustig rond rijden voltes maken, Tessa haar conditie is goed genoeg en houd het wel even vol.” Na een behoorlijke tijd gegaloppeerd te hebben mocht ik terug naar draf. “Zo rijd er nu maar eens rustig op af Kim, zelf ontspannen blijven, recht op. En nu loslaten!” “Wow ze sprong!” “Ja wat dacht jij dan gek! Ze doet het nog wel hoor. Nou galopeer maar weer aan en kom dan nog eens.” Weigerd ze dan niet?” “Nee Kim vertrouw Tessa! En handen naar voren! Los laten! Goedzo. Zo gouw jij denkt dat ze te snel op de hindernis afgalopeerd zeg het dan dan ga ik ervoor staan. Je weet dat ze dan echt wel aan de kant gaat.” “Oke.”

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:03

leuk stukje weer schrijf gauw verder

Sabinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:27

Leuk stukje weer maar wat mij opvalt is dat jij gauw met OU schrijft dus gouw

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:30

ja weer een geweldig stukje

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:54

erg leuk verhaal..

Mleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 11:45

Sabiientjje schreef:
Leuk stukje weer maar wat mij opvalt is dat jij gauw met OU schrijft dus gouw

Ik ben niet zo heel goed in de nederlandse spelling :S

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 14:55

leuk verhaal
ik ga het volgen

Mleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 22:17

Sorry ik momenteel heel druk... vandaag 2 keer les gehad.. 1 keer op vzpony later op manege morgen moet ik met vriendin mee naar haar wedstrijd (moet voorlezen) en moet nog zelf rijden... zondag word het pas weer waarschijnlijk

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 22:46

leuk verhaal, ik ga het ook volgen!
idd zoals hierboven al genoemd, het is gauw niet gouw
verder is me zo niet echt iets storends opgevallen!

wisja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 21:35

leuk verhaal!!!! ik ga het ook volgen!!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:45

schrijf je nog verder of niet..?? nee zeker

VeraW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:59

ik vind het ook een erg leuk verhaal ben benieuwd naar het volgende stuk.