Eerst tekening welke ook echt af en goedgekeurd is voor mijn portfolio (hmm, klinkt nu heel stom omdat iedereen het ineens heeft maar dit is voor een échte portfolio ;P ) Eerst een aantal maanden onderzoek gedaan naar het betreffende ras, schetsen en foto's maken, informatie verzamelen en daar is dan dit portret uitgekomen. Als ik het goed heb gedaan moet iedereen meteen kunnen zien wat voor ras het is (en wie het fout heeft krijgt een schop

Kleine puntjes, ben de snorharen vergeten, die zet ik er nog wel even bij op het orgineel en het oog ligt er teveel op ipv eraan.
En nog even over pastelkaart, ik denk dat er maar heel weinig zijn die het kennen. Het is dus speciaal papier voor pastel (en andere zachte tekenmatrialen) erg prijzig, dat wel, maar eigenlijk veel mooier dan gewoon papier. Het lijkt een beetje op schuurpapier, vandaar dat je het pastel niet echt kan vegen zoals je vaak wel op gewoon papier doet. Het is even wennen maar uiteindelijk vind ik het wel mooier, geeft een meer schilderachtig effect terwijl op gewoon papier meer fotografisch lijkt.
Het is een foto dus de kleuren vertekenen behoorlijk, de echte kleur van het papier is deze.
(blablabla, weer teveel tekst, te weinig plaatjes)