[tek] oog en paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_zwikkie_

[tek] oog en paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 18:42

dit is trouwens mijn eerste mensen oog die ik teken , en het is mijn eigen oog ,

graag commentaar,,,,

Afbeelding
niet echt denderend maar toch het was een proef tekening

En de paardje die ik getekend heb , hij is nog niet helemaal af , de aders enzo moeten er nog in getekend worden

Afbeelding

dit is diva trouwens van Bokker Sammie

_zwikkie_

Re: [tek] oog en paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 22:50

Niemand???

_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:54

ik vind het paardje wel mooi en lief ben beniewt hoe die er uit ziet als je hem hebt afgemaakt
het oog spreekt me niet zo aan vooral door die slingerlijn er om heen en ik iets meer in kleuren het zijn nou nog alleen lijntjes maar voor de rest wel de goede vorm te pakken

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 22:58

siënalover schreef:
ik vind het paardje wel mooi en lief ben beniewt hoe die er uit ziet als je hem hebt afgemaakt
het oog spreekt me niet zo aan vooral door die slingerlijn er om heen en ik iets meer in kleuren het zijn nou nog alleen lijntjes maar voor de rest wel de goede vorm te pakken

die lijntje die heb ik er om heen gemaakt op een streep weg te werken , daar zat een hele rare streep , en daar kwam ik pas achter toen ik het getekend had , zal morgen wat anders doen zal daar ook foto`s van plaatsen , en zal er een beetje meer kleur in gebruiken

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:00

Ogen zijn 1 van de moeilijkste dingen om te tekenen. Probeer goed te kijken hoe een oog in elkaar zit, kijk waar alle schaduwplekken zitten, waar ieder onderdeeltje van het oog zit, de verhoudingen enzovoort. Kijk anders of je aan een boekje kunt komen, iets als gezichten tekenen ofzo, daar staan waarschijnlijk wel tips in.

Over het paard: probeer ook daar nog beter naar het voorbeeld te kijken. Het is nu nog te, uh.. hoe zal ik dat eens zeggen, 'doods'. Begrijp je wat ik bedoel?
Ook om paarden te leren tekenen zijn wel boekjes in de handel die dit duidelijk uitleggen. Is zeker wel de moeite waard!

Succes verder! Je tekeningen zijn overigens niet slecht hoor, maar ik weet zeker dat je veel beter kan!

_zwikkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 23:05

Amethyst schreef:
Ogen zijn 1 van de moeilijkste dingen om te tekenen. Probeer goed te kijken hoe een oog in elkaar zit, kijk waar alle schaduwplekken zitten, waar ieder onderdeeltje van het oog zit, de verhoudingen enzovoort. Kijk anders of je aan een boekje kunt komen, iets als gezichten tekenen ofzo, daar staan waarschijnlijk wel tips in.

Over het paard: probeer ook daar nog beter naar het voorbeeld te kijken. Het is nu nog te, uh.. hoe zal ik dat eens zeggen, 'doods'. Begrijp je wat ik bedoel?
Ook om paarden te leren tekenen zijn wel boekjes in de handel die dit duidelijk uitleggen. Is zeker wel de moeite waard!

Succes verder! Je tekeningen zijn overigens niet slecht hoor, maar ik weet zeker dat je veel beter kan!

ja ik weet het ook van me zelf dat ik het beter kan , heb eens een shetlander getekend , en die is super geworden zal morgen hem even op zoeken , ik heb een stappen boek om een paard te tekenen , maar ik ben vergeten te melden dat ik dit paardje in 5 min getekend heb , dus eigenlijk een beetje te snel , maar toch omdat ie zo snel gemaakt is vind ik hem super gelukt , en ja precies ogen zijn best wel moeilijk , durfde het eerst ook niet aan maar dacht nu moet het eens gebeuren

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:09

Bronko schreef:
ja ik weet het ook van me zelf dat ik het beter kan , heb eens een shetlander getekend , en die is super geworden zal morgen hem even op zoeken , ik heb een stappen boek om een paard te tekenen , maar ik ben vergeten te melden dat ik dit paardje in 5 min getekend heb , dus eigenlijk een beetje te snel , maar toch omdat ie zo snel gemaakt is vind ik hem super gelukt , en ja precies ogen zijn best wel moeilijk , durfde het eerst ook niet aan maar dacht nu moet het eens gebeuren

In 5 minuten getekend? Ja, dat kan je zien...
Vind niet dat je zoiets op Bokt had hoeven zetten, bedoel, dan kunnen we allemaal onze tekeningetjes in 5 minuten tijd gemaakt wel op Bokt zetten en dan zie je door de bomen het bos niet meer... Jammer Had dan even gewacht tot je 'm verder uitgewerkt had.

_zwikkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 23:19

Amethyst schreef:
Bronko schreef:

In 5 minuten getekend? Ja, dat kan je zien...
Vind niet dat je zoiets op Bokt had hoeven zetten, bedoel, dan kunnen we allemaal onze tekeningetjes in 5 minuten tijd gemaakt wel op Bokt zetten en dan zie je door de bomen het bos niet meer... Jammer Had dan even gewacht tot je 'm verder uitgewerkt had.

ik wou even weten wat ik er aan moet veranderen enz.. snap je voor dat ik hem verder af maak

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:28

Lijkt me duidelijk wat er aan veranderd moet worden, denk dat je dat zelf ook wel weet Maar goed, bij deze discussie gesloten

_zwikkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 00:22

Amethyst schreef:
Lijkt me duidelijk wat er aan veranderd moet worden, denk dat je dat zelf ook wel weet Maar goed, bij deze discussie gesloten

Oke

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 09:38

Amethyst schreef:

Jaa, mee eens. Vind dit meer tekeningtjes die je in groep 5/6 maakt . Sorry

MissJapke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:39

suziej schreef:
Amethyst schreef:

ja inderdaad, ik weet niet hoe oud je bent.. maar ik vind ze nogal 'kinderlijk'
niet dat ze niet mooi zijn, maar gewoon iets te simpel!

_zwikkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 15:38

suziej schreef:
Amethyst schreef:

ik teken nog niet echt zo lang en dit was eigenlijk het eerste paard dat ik via een foto op de computer getekend heb dus vind het nog wel netjes van mezelf , normaal dan heb ik een orginele foto voor me liggen dan gaat het tekenen wat fijner en zo kon ik in groep 5/6 nog niet echt tekenen .. ben trouwens 19 Missjapke

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 21:10

Hallooo!!
Dus je wou tips? Mijn tip is idd om maar eens goed naar je oog te kijken.. De wimpers zijn aan de kant van je oor zeg maar wat langer dan aan de kant van je neus, zowel onderaan je oog als bovenaan. De iris van het oog is donker dan het oogwit als het goed is:p en in de iris zitten allemaal streepjes en donkere en lichte plekken. Misschien kun je daar wat mee proberen! En een beetje jammer dat je die rare slinger om dat oog getekend hebt..
Dat paardje vind ik wel grappig.

_zwikkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 21:58

dankje