[Foto] Van alles; tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shaar

[Foto] Van alles; tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 20:00

Hier weer een aantal foto's. Tips zijn welkom!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pluttersput

Re: [Foto] Van alles; tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:03

Hej,
Wat n super mooie foto's! Met wat voor een camera is dat gemaakt? Heel erg mooi!
Groetjes, Barbara

plagom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:55

Ik vind nummer 1 & 3 erg geslaagd en stralen veel sfeer uit. Alleen jammer dat er hier en daar een randje afgenoept is bij de roos.

Storend vind ik de ruis bij foto 4, en het rouwrandje om alle foto's.
Foto 2 vind ik niets aan. Dat lijkt wel een rage op CB geworden die zonsondergangen..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:04

beautyfull! echt mooi.. wat voor camera heb je nou?

Nynkk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:12

Allemaal mooi..
foto 4 is zeker ver ingezoom? Hij is nogal pixelig.. En foto 1 ook een beetje..

Shaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 21:38

Bedankt allemaal! Foto 1 is macro-stand, dus komt waarschijnlijk door het uploaden. Foto 4 is inderdaad ingezoomd, moet er nog even een scherp-filter overheen doen

Ik heb een Konica Minolta Dimage Z6

mariellexxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:44

COOL JOPIE
Maar je wist al dat ik vind dat je mooie pics kan maken

Shaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 08:33

Nog meer mensen tips?

MissJapke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 10:14

ik heb geen tips want ik de foto's gewoon supermooi!

ziatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:36

Ik heb ook geen tips, super mooie foto's hoor!
Ik vind dat eentje wel lief

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:39

Hele mooie foto's, alleen ik vind het storen dat de roos er nét niet helemaal opstaat.
En jammer van het gepixelde.

Suzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:39

heel erg mooi!!
de zonsondergang vind ik het minst en ik denk 1&3 het mooiste en 4 als je een filter erover heen hebt gedaan dat die nog mooier is!!
tips: mmm even denken (ik kan het zelf niet dus:p) maar misschien dan toch proberen de volgende keer de bloem er helemaal op de krijgen, maar ik vind het zelf niet storend hoor!!

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:17

MissJapke schreef:
ik heb geen tips want ik de foto's gewoon supermooi!

Helemaal mee eens
Echt heel erg mooi! vind dat ze zo in een natuurblad kunnen! die zonsondergang vind ik erg mooi door het zwarte (bomen) onderaan en die mooie wolken met lichtstralen enzo... heeft wel wat bijzonders! verder allemaal mooi!

PoelieWoelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 17:22

plagom schreef:
Foto 2 vind ik niets aan. Dat lijkt wel een rage op CB geworden die zonsondergangen..

Ik vind zonsondergangen juist mooi Het is heel moeilijk om een zonsondergang goed op de foto te krijgen dus dat is een beetje een uitdaging voor mij eigenlijk, en ik denk dat heel veel fotografen het met mij eens zijn.. In dit geval vind ik de zonsondergang wel heel mooi gelukt!

Shaartjuh: Ik vind eigenlijk alle foto's prachtig!! Ik stoor mij niet echt aan de zichbare pixels, dat kan je niet echt voorkomen denk ik.. Alleen jammer dat bij de roos het randje onder niet zichtbaar is, maar dat hebben al zoveel gezegd
Ik fotografeer zelf met het kleine broertje van jouw camera, ben er erg tevreden over!! Alleen bij jou worden de foto's net iets scherper vind ik..
Ga zo door!!

plagom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 17:27

Nou, die zichtbare pixels zoals jullie het noemen. (Het heet Ruis) kun je wel voorkomen. Op welke stand heb je die foto geschoten? Je had namelijk je ISO lager kunnen instellen. Bij een hoge ISO krijg je eerder kans op ruis.

Nog een reden waarom ik de zonsondergangen vaak niet mooi vind is omdat je net zoals bij deze foto, alles eromheen helemaal zwart is. Je ziet geen details meer in de rest van de omgeving. Terwijl ik liever een mooie omgeving zie, met een zonsondergang op de achtergrond. Ik vind dit een beetje een 13 uit een dozijn foto.

Bi0n_Tiffiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:03

ík vind ook nummer 2 niet zo heel erg bijzonder,, het word nu idd te gewoontjes enzo... ook lijkt de horizon scheef Ik vind de roos wel heel erg leuk en de eend ook heel erg,, alleen wat ik vorige keer ook al zei, hij is van bovenaf gemaakt. en dat vind ik altijd jammer...

Shaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 22:52

plagom schreef:
Nou, die zichtbare pixels zoals jullie het noemen. (Het heet Ruis) kun je wel voorkomen. Op welke stand heb je die foto geschoten? Je had namelijk je ISO lager kunnen instellen. Bij een hoge ISO krijg je eerder kans op ruis.

Nog een reden waarom ik de zonsondergangen vaak niet mooi vind is omdat je net zoals bij deze foto, alles eromheen helemaal zwart is. Je ziet geen details meer in de rest van de omgeving. Terwijl ik liever een mooie omgeving zie, met een zonsondergang op de achtergrond. Ik vind dit een beetje een 13 uit een dozijn foto.

Bedankt voor de tip! Dat wist ik nog niet, dat van die ISO-waarde, heb mijn camera nog niet zo heel lang namelijk

En tja, een zonsondergang met meer detail er omheen is ook zeker mooi, maar goed, jij vindt dit niet mooi, ik wel Ik vind de zwarte boompjes juist wel wat sfeer geven, dat is mijn mening. Ik heb die foto ook juist op de mooie kleuren gemaakt, en die zijn goed overgekomen vind ik, zo zag de lucht er precies uit

Vanillia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:23

Erg mooie foto´s!

Ik irriteer me aan nummer 2, maar weet niet waar het aan ligt. Misschien kun je proberen om alles boven de helft van die donkere vlek eraf te knippen? Nu gaat het van licht naar donker naar licht.

Nikkitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 00:03

Foto 1 en 3 zijn heel erg mooi, maar 2 en 4 niet zo. 4 heeft last van het welbekende beeldruis wat inderdaad met de ISO-waarde te maken heeft. Met een langere sluitertijd en een grote diafragma opening kun de ISO vaak wat lager zetten.
Wat betreft de zonsondergang, op zich een mooi plaatje maar hij heeft hét niet. Misschien nog eens proberen op een dag met een roodgekleurde zonsondergang of ééntje met paars en blauwe tinten. De foto oogt onrustig en slordig.
Foto 1 ben ik persoonlijk helemaal weg van, prachtwerk, heel spannend, goede compositie en toch ook weer heel rustig.
Foto 3 is mooi , heeft het wel, maar is niet uitzonderlijk. Toch technisch een sterke foto.

Veel succes en vooral veel plezier er nog mee...

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 01:06

Ik vind het mooie foto;s...foto 4 kan alleen indd nog wat scherper maar verder leuk gedaan hoor

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 09:35

Ik vind foto 4 mooi gelukt!
Maar foto 1 heeft ook wel wat .

Tetris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:04

Ik vind foto 3 echt heeel erg mooi! die heeft echt iets
Hij heeft op de een of andere manier iets 'ouds' ofzo.. naja die heeft echt een soort sfeer wat ik erg mooi vind!

Bij de zonsondergang heb ik denk ik dezelfde mening als Vanillia, maar ook weer niet. Als je het bovenste stuk eraf haalt is het een standaard zons ondergang foto.. Ik denk dat je deze foto niet echt meer kan verbeteren maar je had toen je de foto maakte misschien beter iets langwerpiger kunnen werken. (heb je de onbewerkte foto nog?)
als het een normale vorm foto was zeg maar (dus niet vierkant) vind ik hem denk ik mooier

foto 1 vind ik nét een beetje standaard... En het lijkt wel dat (als het blaadje er niet voor zat iig) de 'stam' er niet helemaal op staat, en ik denk dat als je iets verder nog naar beneden was gegaan ik hem persoonlijk toch mooier zou vinden. Maar dat is mijn mening

4 is mooi alleen jammer van het ruis, maar dit is al gezegd

Shaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 21:38

Bedankt voor de tips weer, iedereen!

@ kaliefje: je bedoelt dat je het mooier vindt als ik er een langwerpige foto van maak? Ik heb de gewone grote foto nog, en langwerpig is inderdaad ook mooi ja Ik ga eens proberen

Tetris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 18:52

Ja, dan heb je minder het opgestapelde idee denk ik (kan het niet zo goed uitleggen, maar snap je wat ik bedoel? )
edit: ik bedoel dus wel dat die bovenste lucht (dat lichte) er wel op blijft, want dat vind ik juist wel erg mooi

Frank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 22:06

Foto van de eend is wat korrelig...
Voor de rest ziet het er allemaal wel erg mooi uit!
Foto 1 en 2 doen me het meest.