Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

En foto 1 ook een beetje..
Foto 1 is macro-stand, dus komt waarschijnlijk door het uploaden. Foto 4 is inderdaad ingezoomd, moet er nog even een scherp-filter overheen doen 

Nog meer mensen tips?

MissJapke schreef:ik heb geen tips want ik de foto's gewoon supermooi!
die zonsondergang vind ik erg mooi door het zwarte (bomen) onderaan en die mooie wolken met lichtstralen enzo... heeft wel wat bijzonders! verder allemaal mooi! plagom schreef:Foto 2 vind ik niets aan. Dat lijkt wel een rage op CB geworden die zonsondergangen..
Het is heel moeilijk om een zonsondergang goed op de foto te krijgen dus dat is een beetje een uitdaging voor mij eigenlijk, en ik denk dat heel veel fotografen het met mij eens zijn.. In dit geval vind ik de zonsondergang wel heel mooi gelukt! 
Ik vind de roos wel heel erg leuk en de eend ook heel erg,, alleen wat ik vorige keer ook al zei, hij is van bovenaf gemaakt. en dat vind ik altijd jammer... plagom schreef:Nou, die zichtbare pixels zoals jullie het noemen. (Het heet Ruis) kun je wel voorkomen. Op welke stand heb je die foto geschoten? Je had namelijk je ISO lager kunnen instellen. Bij een hoge ISO krijg je eerder kans op ruis.
Nog een reden waarom ik de zonsondergangen vaak niet mooi vind is omdat je net zoals bij deze foto, alles eromheen helemaal zwart is. Je ziet geen details meer in de rest van de omgeving. Terwijl ik liever een mooie omgeving zie, met een zonsondergang op de achtergrond. Ik vind dit een beetje een 13 uit een dozijn foto.

Ik vind de zwarte boompjes juist wel wat sfeer geven, dat is mijn mening. Ik heb die foto ook juist op de mooie kleuren gemaakt, en die zijn goed overgekomen vind ik, zo zag de lucht er precies uit
.

alleen jammer van het ruis, maar dit is al gezegd
Ik ga eens proberen
(kan het niet zo goed uitleggen, maar snap je wat ik bedoel?
)