Snel drukte ze haar mobiel uit. Ze poetste haar tanden, deed haar piama aan en ging snel in bed liggen.
De volgende ochtend werd ze al om half 6 wakker. Snel ging ze zich aankleden en ging naar Patch. Daar stond hij al. Bij Patch zn box. het was een lange man met donker haar. Hij keek haar boos aan en zei: zo meisje, je bent laat. euh... sorry. Zei Jaline zacht. Wat zei je! riep de man. Je moet wat harder praten, anders versta ik je toch niet. Opeens herkende Jaline de man. Papa? vroeg ze aarzelend. Ja, ik ben het. zei hij. maar je moet het niet aan je moeder vertellen. Anders mag i hier helemaal niet meer komen. Maar, waarom stuurde ke me steeds die smsjes? Vroeg Jaline. Dat deed ik alleen omdat je anders aan je moeder zou vertellen dat ik kwam. antwoorde haar vader. Wat heb je trouwens een mooi paard. Dankje, maar waarom wou je dan nu komen? Vroeg ze. Stel nou niet zo veel vragen. Kom mee, ik moet je wat laten zien. Neem je paard ook maar mee. Jaline deed het halster bij Patch om en nam hem aan het halstertouw mee naar buiten. Ze liep haar vader achterna die naar de autoweg liep. Naast de weg, een beetje in de bosjes stond een grote auto met trailer erachter. Zo. zei haar vader. Zet je paard hier maar in en stap in de auto. Nee! riep Jaline. Ik had het kunnen weten. Je neemt me mee naar jouw huis en dwingt me om bij jou te wonen. Ik dacht het niet! Jaline draaide zich om en wou weglopen, maar haar vader pakte haar arm beet. Jij gaat met mij mee! Nee. ripe Jaline boos. Ze stapte snel op Patch, wat heel gevaarlijk was zonder zadel en hoofdstel. Ze galopeerde naar huis en zette snel Patch in de wei. Zelf rende ze naar binnen en deed de deur op slot. Ze rende naar boven en ging weer in bed liggen. Ze zag op haar wekker dat het nog maar kwart over zes was.
Toen ze wakker werd was het al half 9. ze kleedde zich snel aan en ging naar beneden. Haar moeder was naar het werk en Kevin zat te eten. Gelukkig had ze vakantie, dus hoefde ze zich niet te haasten. goeiemorgen. Zei ze vrolijk tegen haar broer. Hou toch eens je mond! je ziet toch dat ik aan het eten ben? kreeg ze als antwoord. Nou zeg. zei Jaline een beetje boos. ze pakte een broodje van kevin z'n bord en maakte dat ze weg kwam. Ze ging naar de woonkamer en zette de tv aan. Het nieuws was erop. bah, saai. Ze zette hem op een andere zender en daar was een programma over paarden op. Toen dat afgelopen was ging ze naar Patch. Ze aaide hem over zn neus en ging daarna de stal in.
Ze ging op een baal hooi zitten en dacht na over haar vader. Hij moest ophouden steeds te komen! maarja, dat doet hij toch niet. Hij blijft gewoon komen totdat ik mee ga. Maar zo dom ben ik ook weer niet. ik blijf mooi hier!
Ze haalde Patch op en ging hem opzadelen. Eerst even een buitenrit maken, daar knap ik van op. Zei ze tegen Patch. Ze reed het bos in en voelde zich heerlijk vrij. Toen ze een uurtje later terug kwam zag ze weer de auto van haar vader staan. deze keer zonder trailer. Toen ze voorbij kwam zwaaide hij naar Jaline, maar Jaline negeerde het. Ze reed snel door naar huis, zadelde Patch af en zette hem met zweetdeken in de box. Zelf ging ze naar binnen en zette de computer aan. Er was niemand online dus zette ze de computer weer uit. Kevin was naar z'n vrienden toen dus Jaline was alleen thuis. Ze ging naar Patch en haalde het zweetdeken van hem af. Ze zette hem in het weiland en ging de stal uitmesten. Een klein halfuurtje later was ze klaar. Ze bracht Patch een worteltje en ging daarna even naar de winkel. Onderweg kwam haar vader weer achter haar aan. Ze zag het en fietste snel een steegje in. daarna zag ze haar vader niet meer.
toen ze uit de winkel kwam met een zak chips hoorde ze een harde knal. Ze ging kijken wat het was, maar ze kon niets zien omdat er te veel mensen voor stonden. Ze ging naar huis en zette de tv weer aan. het nieuws was er weer op en wat ze daar zag! het ongeluk... dat was haar vader...