Citaat:
Om half 8 's ochtends stapte Marijke moeizaam uit haar bed.
*Zucht*
, Marijke zuchte diep, ze wou helemaal niet uit haar bed, maarja, het moest.
Marijke kleedde zich uit en stapt onder een koude douche, wat was dat verkoelend..
Na een half uur stond Marijke beneden aangekleed in haar paardrijkleding, een botherham te eten.
Marijke pakte haar lunch en fietsde naar haar verzorgpony, Lobi.
Want vandaag kwam er een nieuwe klant op de pensionstalling.
Het was nog pikkedonker en er was niemand op de weg.
Eindelijk aangekomen, stond er al een meisje met een super paard in haar hand.
Eindelijk aangekomen, liep ik naar het meisje toe en zei: 'Hallo, jij bent hier vast nieuw, of niet? Ik ben Marijke ..
Het meisje keek me arrogant na en deed de transportbeschermers bij haar paard af.
Ik keek raar op, verstond ze me wel?
'Wat heb jij een mooi paard zeg, wat is z`n afstamming?'
Het meisje keek me weer arrogant aan, en snauwde 'Gribaldi, zie je toch'
Ik keek het meisje aan en dacht 'ach, laat ook maar' en liep weg.
Ik liep eerst naar de voerkamer en pakte wat wortels voor Lobi.
Toen ik bij Lobi's stal aankwam, hinnikte hij luid, ik riep z`n naam nog een keer.
Geduldig stond hij voor de staldeur te wachten, m`n ventje wou weer werken, dacht ik blij.
Snel gaf ik hem de wortels en pakte m`n nieuwe bontonderlegde halster, waar ik zo trots op was, en deed hem bij Lobi om toen hij klaar was met de wortels.
Ik haalde hem uit z`n stal en liep naar de poetsplaats, het meisje stond er met haar paard. In mijn ogen kreeg ik een flits van de glimmende Petrie's die ze aan had.
In plaats van dat ze haar paard aan het poetsen was, was ze haar laarzen aan het poetsen.
Lobi en ik kwamen aanlopen en ik deed Lobi vast aan de 'stang', en pakte m`n poetskist.
Het meisje keek me weer aan met die verwaande blik..
Opeens zei ze snauwend, 'leuk halster hoor, die had ik in mijn penny-periode...tsss'
Ik keek dr boos aan en zei Nou, dan zit ik toch lekker in een penny-periode, ik vind hem mooi .., Pff ik schrok van mezelf, dat ik dat durfde te zeggen!
Ze keek me verbaasd aan, ze had zeker niet verwacht dat ik dat zou zeggen. Snel liep ze naar haar zadelkast.
Ik pakte een harde borstel en begon m`n witte Lobi flink te poetsen, wat een smeerpoets was het toch!
Na 5 minuutjes kwam het 'arrogante meisje' aanlopen met een spiksplinter nieuwe Christ-Bontonderlegger..
Anders vond ik ze zo mooi, maar nee, nu niet, dit was té erg.
Weer liep ze weg en pakte ze haar pikzwarte springzadel, ze ging springen zo te zien.
Ik pakte na dat ik Lobi flink had geborsteld mijn zadeltje en hoofdstel.
Ze keek me aan van 'Hmpff wat is dat dan voor merkloze troep..'
Ik zadelde Lobi op en liep met hem naar de springbak, zo te zien aan Lobi had hij zin om weer eens te springen!
Ik maakte snel een klein kruisje van zo'n 50cm en stapte op Lobi.
Ik stapte lekker in, terwijl ik keek naar 'het meisje' die gelijk aangalopeerde en een sprong van zo'n 1 meter sprong.
Ze wilde haar paard omtrekken naar de volgende hindernis, maar door de scherpe bocht lukte het niet, ik keek toe hoe het meisje zowat haar zweep aan het paard kapot sloeg..
Ik zuchte diep en ging na 10 minuutjes stappen maar eens in draf over en pakte de teugels op.
Lobi was lekker actief en had er zin in.
Ik draaide een bochtje en galopeerde aan, naar de hindernis.
Lobi sprong er wat ruim over heen, maar toch netjes voor zijn doen.
Het meisje bleef maar afkeurend naar me kijken, terwijl ze soms tussen door sprongetjes van ruim 1.10 nam.
Mijn kruisje ging na vele sprongen over naar een stijltje, Lobi deed het zo goed!
Na een tijdje stond het kruisje al op zo'n 75cm, dat was erg hoog voor ons doen!
We sprongen en hadden er veel lol in, tot opeens de balk eraf vloog, en 'het meisje' ons hard uitlachde.
'Nou word die mooi' , dacht ik, en schreeuwde 'Wil je je er asjeblieft niet mee bemoeien, Lobi doet het hardstikke goed!
Ze keek me verwaand aan en zei 'Hahahahh, wat je goed noemt hè' en galopeerde weer aan en sprong verder..
'arrogant wijf' snauwde ik na..
Na ongeveer een halfuurtje springen bouwde ik de hindernis weer af en ging Lobi buiten uitstappen.
'Het meisje' en haar paard waren verdwenen, die zijn al klaar, dacht ik.
Toen ik in het bos aan kwam, hinnikte Lobi opeens luid.
'Huh?' dacht ik, dat doet hij anders nooit, dus er moet vast een paard van de stalling in de buurt zijn!
We stapten rustig verder, tot ik opeens een hinnik van veraf hoorde, en Lobi daarop terug reageerde.
We stapten richting de 'Cross baan', en jahoor, ik kon het al weten.
'Het meisje' met haar over-bezweette paard was aan het springen.
Het paard vond de hindernissen eng, dat kon je al snel zien.
Het meisje werd opeens erg kwaad en stapte af, pakte haar zweep en sloeg het paard zo vaak en zo hard mogelijk..
Ik werd boos en galopeerde er snel naar toe, het paard had grote ogen en grote neusgaten en stond half op z`n achterbenen van de schrik.
Ik riep boos 'HEEY wat ben je aan het doen!!', snel stopte het meisje met slaan en stapte weer op.
Ze reed snel weg en zei Tsssssss Rot op, bemoei je niet met MIJN zaken'.
Ik stapte Lobi goed uit en we reden weer richting huis.
Daar aangekomen was het meisje er nog steeds niet.
Ik zadelde Lobi snel af en deed een zweetdekentje bij hem om, die ik zelf gemaakt had.
Mijn gedachte zat steeds bij het meisje, 'wie is dat meisje?' 'waarom doet ze zo raar?' .......
En, moet ik doorgaan?

Groetjes Yentl

Zou leuk zijn als je een berichtje achterlaat