[tekdigi] Horsetopus..... kruising paard en en...........

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SilverStorm

[tekdigi] Horsetopus..... kruising paard en en...........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 18:53

OCTOPUS! Dat wordt de horsetopus hihihihihi......

HORSETOPUS

Wezen uit de poolzeeen van Cestyria!

japsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 19:24

Leuk beest. Met welk programma doe je dat?
Maar waarom staat in je topic dat hij uit Cestyria komt en op je site uit Istarinn?

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 19:25

Mooi zeg .
Hoe doe je dat ?

SaraJoyce

Re: [tekdigi] Horsetopus..... kruising paard en en..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 19:29

Wooow heb je deze weer zelfgetekend??? Echt heel mooi! Vind dat je het weer super hebt gedaan!!!

SilverStorm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 21:43

japsie schreef:
Leuk beest. Met welk programma doe je dat?
Maar waarom staat in je topic dat hij uit Cestyria komt en op je site uit Istarinn?

hihi, klopt helemaal... Cestyria is de wereld, Isarinn is het poolgebied wat 'mij gegeven is'om in te richten. Amon, Dralicorn van Isarinn is ook van Cestyria en leeft daar op de toendra. Horsetopus leeft in de wateren van Isarinn, wat dus vergelijkbaar is met het aardse gebied noordpool, groenland, ijsland, scandinavie enzovoorts.

Deze tekening heb ik gemaakt met paint shop pro en een wacom tablet. maar ja, zelf getekend dus.

KisSs_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 21:50

mooi zeg!
al die tekeningen etc. van jou zijn zooo prachtig

Lipydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 10:08

Ik vind het echt heel knap gedaan!

Hoe lang ben je hier nou mee bezig? Wij hebben ook een Wacom tekentablet, en krijg toch ook wel kriebels om dit te proberen

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 10:11

Hij is wel mooi gemaakt, ik zou het nooit kunnen. Maar het geheel spreekt mij niet aan. Ikzelf had een wat lievere uitstraling verwacht.

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 10:13

ik hou niet zo van dit soort kunstwerken, maar ik vind 'm echt PRACHTIG!!!!!! echt heel mooi getekend met schaduwen enz. je ziet echt dat ie in de zee is!!!
heeel knap!! hoe kun jij zo onwijs goed tekenen, heb je daar aanleg voor ?¿ of tekencursus gevolgd, of veel oefenen??
ik doe veel oefenen maar veel beter wordt ik niet, jij doet het zo goed!!!

SilverStorm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 10:55

dit is iets wat heeeel lang al in m'n werkbak ligt en waar ik steeds per tien minuten / kwartier/ half uur aan gewerkt heb omdat k niet altijd even veel tijd heb om achter de comp te zitten (en omdat ik altijd afgeleid wordt door fora als k hier zit ghighi) maar deze tekening bestaat uit wel honderd aparte laagjes denk ik... dus het is meer iets wat je in je hoofd hebt, en ik teken de laagjes 1 voor 1, dus niet over elkaar heen, wat inhoudt, dat ik pas bij het neerleggen van de laagjes kan zien wat het wordt. altijd een verrassingstekening dus als er zo ontzettend veel laagjes in zitten :-D)

SilverStorm

Re: [tekdigi] Horsetopus..... kruising paard en en..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 12:57

Sorry voor de dubbelpost, maar kan niet editten.

hier is de omschrijving van de horsetopus;

Soort : Glikker
Familie : Octopoda Equus- Horsetopus
Planeet : Cestyria
Continent : Isarinn, Noorderlijk Halfrond
Element : Water
Grootte : Spanwijdte tot maximaal 6 meter
Voeding : Carnivoor
Levensverwachting : Rond de dertig jaar

Nog net geen weekdier, leeft in de zeeen van het continent Isarinn op de planeet Cestyria.

De glikker heeft het voorkomen van een octopus. Zijn armen kunnen wel twee meter lang worden. Daarmee is de Glikker eenvan de kleinsere Horsetopussoorten. De kleuren van de Glikker varieren van groen tot donker groen tot donker blauw en alles wat daartussen zit. De wapperende manen van het dier wuiven in de wind als zeewier wat kleine zeebeestjes aanlokt. De glikker heeft een harde, benen snavel waarmee hij in een keer een vis kan doorboren.

De Glikker is een evolutierestultaat van een landdier wat in de loop der tijden in de zee is gaan wonen. De evolutie is in dusver gevorderd stadium dat het skelet wat het dier eens had bijna helemaal verdwenen is. Dankzij de licht transparante huid zijn de buitenste botten nog wel zichtbaar. Een groot vlies binnenin verhuldt de ingewanden en de rest van het skelet.

De Glikker is een carnivoor, wat inhoudt dat hij vlees eet. Zijn dagelijkse voedsel bestaat uit slakken, vissen en andere zeebewoners de voorbijkomen. De Glikker is af en toe ook wel een aaseter, maar alleen als het kadaver niet meer dan een dag oud is.

Glikkers zijn eierleggende schepsels en leggen drie a vier eieren op het land binnen de vloedlijn. De kleine Glikkertjes klimmen bij volle maan omhoog uit hun zanderige schuilplaats en laten zich met de ebgetijden meesleuren in zee. Daar in de zee liggen veel gevaren op de loer, maar uiteindelijk zullen het gniepige Glikkers worden.

De Glikker is een schepsel wat erg lekker is in hete, met kruiden bereide toestand. Omdat het nog niet helemaal een weekdier is, kun je hem prima bakken of braden aan een spies boven een vuur.

Jackieboy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:24

prachtig weer!!

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:32

Mooi gemaakt hoor !!

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:52

Hij is mooi gemaakt. De zee vind ik erg goed gelukt. Maar de positie van het wezen vind ik niet zo goed gekozen. Daarom spreekt ie me niet heel erg aan, iig niet zoveel als je andere tekeningen.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:29

De Glikker is een schepsel wat erg lekker is in hete, met kruiden bereide toestand. Omdat het nog niet helemaal een weekdier is, kun je hem prima bakken of braden aan een spies boven een vuur.

arm beest, gelijk als hapje gebruikt

wel super mooi gemaakt trouwens!

SilverStorm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 11:44

dank u.... hihi... is voor een project, leek me wel handig om erbij te zetten hoe je m kunt eten *grin* misschien ga ik ook wel een receptenboek maken haha... ye never know maar het zou wel een leuke aanvulling zijn binnen het project onder het cultuurgedeelte hihi..

De positie is inderdaad wat in de hoek gedrukt, maar dat komt omdat ik perse het koraal met het verstopte beest (net zichtbaar nog op deze kleine versie) erin wou hebben, waardoor hij niet in t midden zit maar linksonder

Leonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:55

Hoe kom je er op! Ik vind hem echt super.
Hij komt net uit één of andere animatiefilm.