[verhaal] Wees lief

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Faux

[verhaal] Wees lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 12:58

halloooootjes!

Ik lees altijd al die verhalen hier, en ik dacht, misschien kan ik dat ook wel! Dus heb hier een verhaal, en als jullie dit eerste stukkie leuk vinden schrijf ik m door

Hoofstuk 1

Langzaam gaan mijn ogen open, lekker langzaam wakker worden vandaag. Er valt een gouden gloed door mijn gordijnen heen mijn kamer binnen, samen met de appelgroene muren geeft dat een leuke sfeer. Mooizo, de zon schijnt, dat kunnen we gebruiken. Want vandaag belooft ook een leuke dag te worden! Eerst ga ik met mijn moeder en instructeur Mark bij een paard kijken, en ’s avonds ga ik uit met Mark. Mark is dan misschien mijn instructeur maar hij is nog heel jong.
En oeh wat heeft hij een mooi lijf zeg! Op onze vorige date zag hij er heerlijk uit in die lichtblauwe zwembroek. Dan gaat mijn deur open en word ik gestoord in mijn fijne gedachten, maar het is niet erg, want het is mijn moeder die me vrolijk komt wakker maken. “Hoi Sanne! Heb je een beetje zin in vandaag?” “Ja natuurlijk heb ik zin in vandaag..”, geeuw ik, terwijl ik de dekens van me afsla en me uitrek. “Nou, dat merk ik, slaapkop!” lacht ze, “ga jij maar lekker douchen, dan maak in een lekker ontbijtje voor ons klaar, wil je een eitje?” “Ja lekker mams, dankje” zeg ik.

Na alles klaargelegd te hebben in de badkamer, draai ik de douche open. Langzaam laat ik mijn badjas van mijn lange, slanke lijf glijden en stap ik snel in de douche. De heerlijke warme stralen stromen langs mijn schouders naar beneden en ik duw mijn hoofd achterover in de straal. Heerlijk, zo’n douche! Als ik tien minuten later klaar ben draai ik de douche uit, maar als ik de deur open doe is de handdoek die ik klaargelegd had weg! “huh? Hoe kan dat nou weer?” vraag ik mezelf af. Totdat ik iemand hoor gniffelen achter het muurtje. “Tessa, geef mijn handdoek terug! Dit grapje is misschien één keer leuk, maar niet als je het ongeveer elke dag uithaalt” zeg ik lichtelijk geïrriteerd. Giechelend komt Tessa achter het muurtje vandaan en gooit de handdoek naar me. Dan rent ze snel de badkamer uit. Snel droog ik mijn lijf af en schiet in mijn string en bh, dan loop ik op mn tenen de overloop over naar mijn kamer, waar ik mijn rijbroek en t-shirt aantrek. Snel loop ik weer terug naar de badkamer en kies een leuk kleurtje uit voor op mijn ogen, het word groen. Dan snel een köhllijntje en wat mascara. Mijn haard laat ik los hangend opdrogen. En nu lekker ontbijten. Als ik beneden kom zit mijn moeder op de bank met een kop thee en een bord op schoot. Naast haar op de tafel zie ik mijn eten en drinken staan. “Bedankt, mam.” Zeg ik op de bank neerploffend. Ik begin aan mijn heerlijke broodje met gekookt ei, en kijk intussen daar de televisie, die aanstaat.
Als ik het broodje en mijn thee net op heb gaat de deurbel. Verschrikt kijken mijn ma en ik elkaar aan. “Is hij er nu al?” vraagt zij verbaasd. “Blijkbaar,” zeg ik “ik doe wel even open!” “Ja, natuurlijk doe jij open,” lacht mijn moeder. Ik prik haar in haar buik met mijn vinger en loop dan snel naar de deur.

“Hoi, lekkerding” zegt Mark als ik de deur open doe. Meteen pakt hij me vast en trekt me tegen zich aan. Ik leg mijn hand in zijn nek en geef hem een snelle zoen op zijn mond. “Mams en ik poetsen nog even onze tanden, en dan kunnen we gaan!” zeg ik. Voorzichtig wurm ik me los uit zijn ‘greep’ en huppel naar binnen. Lachend komt Mark achter me aan en sluit de deur. “Hej San, je lijkt wel 12 zo huppel je door het huis!” “Ja, ik lijk wel 12 he? Maar ik ben eigenlijk stiekem al 17” lach ik. Eigenlijk ben ik gewoon heel blij dat ik vandaag zo’n leuke dag ga krijgen, denk ik bij mezelf. Mijn moeder komt de keuken in lopen met onze borden en glazen en groet Mark. We poetsen snel onze tanden en dan lopen we met z’n allen naar Mark zijn zwarte, grote Jeep. Er hangt een trailer achter en verbaasd kijk ik Mark aan. “Wie weet word je wel meteen verliefd op dat paard! Je weet maar nooit..” fluistert hij geheimzinnig. Hij knijpt me in mijn zij en ik proest het uit. Daar kan ik zo slecht tegen! Vlug stappen we in en Mark rijdt ons naar de pensionstal waar het paard staat. Ik stap als eerste uit en kijk mijn ogen uit op de stal die zo te zien heel groot en luxe is. Meteen komt er een meisje van mijn leeftijd aangelopen die zich netjes voorstelt als Marjolein. Wij stellen ons ook voor en dan gaat Marjolein ons voor naar het paard, dat Watch This One heet. “Wij noemen hem overigens gewoon ventje hoor”, grinnikt Marjolein, “het is zo’n gedoe om iedere keer Watch This One te zeggen!”

We lopen de schemerig verlichtte en verwarmde stallen binnen, en volgen Marjolein de eerste gang rechts in. De boxen zijn groot en liggen vol met een hele dikke laag schoon stro. De paarden zien er goedverzorgd uit en we komen heel wat paarden tegen. Eerst lopen we langs 2 donkerbruine paarden, allebei ongeveer evengroot en duidelijk familie. Vervolgens lopen we langs een schimmelpony van rond de 1.50 m schat ik. Duidelijk een springpony. Dan is er een opening en die blijkt naar de grote binnenbak te leiden. Ik spiek even naar binnen en zie dat er 2 mensen bezig zijn te springen, in het midden staat een man die instucties roept tegen een vrouw met een vos die weigert. Dan zegt Marjolein: “Hier staat hij! Komen jullie kijken?” Ik loop er op een drafje naar toe, en ik ben zo nieuwsgierig! In de box staat een bruin paard met zwarte manen, een mooie, aparte bles op zijn hoofd. Hij is vrij groot, en ik vraag Marjolein hoe groot precies. “Dit paard is één van de grootste paarden op stal, met zijn 1.75 m !” Gelukkig is dat voor mij goed, want ik ben zelf vrij lang. Ik bekijk het paard nog eens goed en zie dat hij een prachtige bouw heeft, en er goed verzorgd en gezond uitziet. Ik vraag of ik eens bij hem in de box mag en dat mag. Marjolein schuift de deur open en ik stap naar binnen. Meteen draait het zijn hoofd naar me toe snuffelt nieuwsgierig aan mijn zakken. “Oh, ben jij er zo eentje,” lach ik, “nou, straks krijg je van mij wat lekkers, dat beloof ik” Mark lacht, hij vindt het zo raar dat ik zo tegen paarden praat. Ik aai het paard over zijn hals en vind hem eigenlijk wel heel erg leuk. “Wil je hem berijden?” vraagt Marjolein ineens. Ik knik van ja, en meteen loopt ze weg om een zadel en hoofdstel te halen. Als hij opgezadeld is stapt ze eerst zelf even in het zadel. Ze rijdt het paard naar de 20 x 60 buitenbak waar ook 2 hindernissen staan. Na 5 minuutjes gestapt te hebben pakt ze de teugels op en draaft aan. Het paard laat ons een prachtige losse draf zien vol souplesse. Ze rijdt zo een paar rondjes, veranderd van hand en laat hem daarbij overgaan naar de middendraf. Eveneens een prachtige vertoning. Op de rechterhand laat ze hem aangalopperen en galoppeerd wat rondjes. Dan wijkt ze wat in draf en laat een halthouden en achterwaarts zien. Allemaal even netjes en ontspannen. Ik kijk naar Mark en die staat met een tevreden gezicht te kijken hoe Marjolein hem rijdt. Ik kijk weer naar haar en zie dat ze in de linkergalop is overgegaan en nu op de steilsprong afgaloppeerd. Ik schat dat die op 80 cm staat. Soepel springt het paard eroverheen en galoppeerd in de rechtergalop weer door, Marjolein draait naar rechts en neemt meteen de oxer die op ongeveer 1.20 m staat. Alles even netjes en soepel. Hierna neemt ze hem terug en laat hem voor ons halthouden. “Zo, hoe vonden jullie dat?” vragend kijkt ze mij aan. Ik zeg dat ik het het goed uit vind zien en dat hij mooie ontspannen gangen heeft. Marjolein knikt en stijgt af. Ik kijk naar Mark en die glimlacht naar me, dan draai ik me om en stap op het paard. Het voelt heerlijk ontspannen aan en ik kan niet wachten om straks met hem over die hindernissen te vliegen! Ik laat hem wegstappen en voel meteen een connectie. Na een rondje stap komt Mark de bak inlopen en zegt dat ik moet aandraven. Als ik hem de hulpen geef draaft hij soepeltjes aan en ik geniet van zijn heerlijke rustige draf. Zo rijd ik nog 20 minuten en spring ook de hindernissen een paar keer. Ik ben verliefd.

Ongeveer 2 uur later zijn we op weg naar huis, met het paard in de trailer! Mijn geluk kan niet op! Na het bekijken van 7 paarden mag dit eindelijk wel eens. Ik ben zo blij dat ik helemaal zit te hyperen. Mark en mijn moeder lachen en na 20 minuutjes zijn we thuis. Voorzichtig laad ik Watch This One uit. Hij kijkt gespannen om zich heen en briest heel hard. Ik lach en breng hem naar de paddock, waar hij even in mag staan om te wennen. Meteen als hij erin staat gaat hij keihard rondrennen en geeft 2 gigantische bokken. Dan hinnikt hij heel hard, laat zijn hoofd zakken en ligt met een plof op de grond. Na 10 minuten haal ik hem eruit en zet hem op stal, naast het paard van mijn moeder: Sasha. Meteen duwt Watch This One zijn neus door de tralies en voorzichtig ruikt Sasha eens aan hem. Ze geeft een gil en ruikt dan nog een keer. Ik moet er wel om lachen en draai me dan om en loop naar het huis. Die middag ga ik nog een paar keer bij hem kijken, om te controleren, maar hij staat heel rustig. Tegen 3 uur gaat Markt naar huis. Ik breng hem naar de deur en omhels hem, ik ben zo blij! “Zo, eindelijk je eigen paardje!” roept hij. “Ja, dat mag ook wel na 7 paarden bekeken te hebben, dat was niet leuk meer” zucht ik. Ik kijk hem aan en vraag hoelaat hij me op komt halen. “Ehm.. ik kom je om... half 9 ophalen, is dat goed?” vraagt hij. “Ja natuurlijk, is goed, zie ik je dan!” Ik geef hem een zoen, maar kan niet meer loslaten, zijn hand glijdt over mijn rug naar mijn kont en hij knijpt er zachtjes in. Ik moet lachen en stop daardoor met hem zoenen. Snel maakt hij zich los en roept: “Tot vanavond!” Ik zwaai hem met een grote glimlach op mijn gezicht uit en draai me dan om om de deur te sluiten. Met mijn moeder zit ik nog een uurtje in de woonkamer te kletsen over ‘Ventje’ en daarna ga ik mijn kamer opruimen, dat was wel eens nodig.

Larish

Re: [verhaal] Wees lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:13

Leuk geschreven! Ik zou als ik jou was en je tijd/zin hebt lekker door blijven schrijven
Ik vond het leuk om te lezen en ging er makkelijk doorheen!!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 13:17

dankjewel , das vast één iemand die vind dat ik door moet schrijven

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:22

vind het ook een leuk verhaal, het leest idd makkelijk weg

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:25

'Mijn haard laat ik los hangend opdrogen'
'en kijk intussen daar de televisie'
Tegen 3 uur gaat Markt naar huis.

Drie spellingsfoutjes die ik vlug even zag

Best een leuk verhaal, ik hou wel van paardenverhalen
Wel adviseer ik je om cijfers als ze als aantallen gebruikt worden, te schrijven als woorden. Bij bijvoorbeeld de zin 'je lijkt net 12' (oid) ziet het er mooier uit als je '12' schrijft als 'twaalf'.
Verder heb ik nog niet echt commentaar op je schrijfstijl. Je schrijft wel leuk opzich

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 13:37

Dankjewel hahaha wat een domme tiepfouten Komt gewoon omdat ik zo onwijs snel tiep

bedankt voor de tip, zal er op gaan letten, en het in het originele verhaal veranderen

Mariiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:44

hoi! erg leuk verhaal! ga ik zeker volgen:P

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 14:57

Mmm, vind het wel een leuk verhaal, maar ook een beetje 'kinderachtig' geschreven. Niet beledigend bedoeld, maar het meisje komt een beetje jong over. Verder gebruik je erg veel uitroeptekens bij wat ze zegt, en korte zinnen. Ze mogen best wat serieuzer praten vind ik. Verder zou ik sommige details weglaten en je meer op het verhaal focussen. Het voegt niets aan het verhaal toe dat er iemand in de binnenbak springt met een vos die weigert. Dan kan je beter iets meer over het paard vertellen, of iets meer dingen vertellen over het rijden.
Daarnaast vind ik het stukje tijdens het rijden een beetje vaag;
"Na een rondje stap komt Mark de bak inlopen en zegt dat ik moet aandraven. Als ik hem de hulpen geef draaft hij soepeltjes aan en ik geniet van zijn heerlijke rustige draf. "
Heeft Mark een heerlijke rustige draf? Ik neem aan dat je het paard bedoelt, maar dat komt zo niet echt over

Maar een leuk begin, ga zo door

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:00

En eerlijk gezegd snap ik de titel niet zo, vind hem niet echt bij het verhaal passen...

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 15:01

nu je t zegt komt ze indd erg jong over, en ja, Mark heeft een heeeeerlijke rustige draf

en die titel, dat komt nog

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:05

Hey mooi geschreven hoor heel goed!
Ik ga het zeker volgen want je beschrijft alles. Zo blijft het makkelijk om het te volgen dan er enorme 'sprongen' in het verhaal zitten... Goed hoor!

Ik vind juist dat je de wereld (van je hoofdpersoon) verbreed en vergroot, door te vertellen over die vos die weigert en dat soort dingen. Ik vind dat juist góéd omdat je verhaal dan meer gaat "leven" en echter lijkt....

Groetjes!! en GA ZO DOOR !!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:12

Ik vind het een leuk verhaal om te lezen en goed geschreven
Ga zo door, ik ga dit zeker volgen!

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:51

Erg leuk geschreven, snel maar weer een stukje erbij!
Ik ga dit zeker weten volgen..

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 16:08

Bedankt allemaal! Nu weet ik zeker dat ik door ga schrijven!! Ik kan alleen niet zo vaak een stuk plaatsen, maar ALS ik een stuk plaats is dat ong zo lang als deze

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:13

wow! super verhaal!
hoe oud is die mark eigenlijk? er staat namelijk wel in dat hij jong is, maar niet hoe jong
en hoe vaak is niet zo vaak?

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 18:14

nou, niet elke dag ofzo, heb ik niet zo veel tijd voor maar wel om de 2/3 dagen hoor probeer ik. Mark is 21, maar kom je in t volgende stuk dat ik plaats achter waarom het verhaal Wees Lief heet kom je ook nog achter

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:42

ok, ben benieuwd!! wat ik nu heb gelezen is wel zo dat ik ook de rest en vooral het einde wil weten dus ik hoop dat je snel het 2e deel erop zet!

Faux

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 13:58

Haha oke k heb nu t volgende stuk af maar staat nog op de andere computer, ik plaats het zo snel mogelijk.. dr zit wel een stukje 18+ bij Maar bij het verhaal Afspraakse via MSN staan ook dingen, dus ik vind dat t bij mij ook mag zo niet, dan mag een moddie t weghalen.. Volgende stuk is wel heel spannend, gtst einde, dan MOET je de rest weten maar die is er lekker nog niet

Faux

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 14:15

Niks ergs hoor, absoluut niet ranzig, niet uitvoerig beschreven, maar wel aangegeven DAT er iets gebeurd

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:16

oke.. Hihi meer! :p Eeu, leuk verhaal! ik blijf het volgen..

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 21:09

ach, en wat is tegenwoordig 18+? met al die kindertjes die al van alles hebben gedaan, en tienermoeders met de vreemste leeftijden

Faux

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 11:01

whahaha oke meisjj Nou ik zal t echt zo snel mogenlijk plaatsen, weetje wat? ik ga t nu wel ff van de andere computer halen en dan zet ik t hier neer oké?

Faux

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 11:07

Hier dan het volgende stuk, ik wist niet of t mocht zo'n beetje zoenen beschrijven enzo maar zo niet haal t dan maar weg moddies, maar volgens mij is dit niet te erg

Precies om half negen gaat de bel, terwijl ik nog helemaal niet klaar ben. Ik heb net mijn make-up opgebracht, maar mijn haar is nog nat en ik loop nog rond in mijn roze badjas. Ik loop toch maar naar de deur, ik kan Mark tenslotte niet buiten laten staan wachten. Als ik de deur opendoe zie ik hem staan, zo knap als hij is. Hij ziet er leuk uit in een ( naar mijn idee nieuwe ) spijkerbroek en supersexy witte blouse die bovenaan een beetje openstaat. Hij ziet er uit als achttien ofzo, terwijl hij bijna eenentwintig wordt, over drie dagen om precies te zijn. Ik verontschuldig me en draai me om, sprint de trap op en kleed me zo snel mogelijk aan. Ik trek een leuke spijkerbroek die ik met lange sokken om mijn benen draai en dan trek ik mijn nieuwe donkerbruine laarzen eroverheen. Ook trek ik mijn nieuwe roze Only Vintage truitje aan, die staat me erg goed, al zeg ik het zelf. Mijn haar laat ik maar los opdrogen. Als ik weer beneden kom zie ik dat hij de deur heeft gesloten en in de hal met mijn moeder staat te kletsen. Waar ze het over hebben kan ik niet verstaan, maar zodra ze zien dat ik eraan kom stoppen ze met praten en kijken ze elkaar ondeugend aan, ik vertrouw het niet helemaal. “Waar zaten jullie over te smoezelen?” lach ik. “oooooh niks hoor” zeggen Mark en mijn moeder quasi-nonchalant in koor. We moeten allemaal lachen en dan ‘stuurt’ mijn ma ons weg met de woorden: “Hup, lekker lol maken jullie, ik wil jullie voor twaalven niet terug hebben.” Lachend begeven Mark en ik ons naar zijn Jeep. Als we bij zijn Jeep staan bekijkt hij me keurend van top tot teen en glimlacht dan: “Je ziet er super uit, dat nieuwe truitje staat je echt goed!” En mijn vermoeden over zijn nieuwe spijkerbroek klopte ook.

Als we eenmaal van ons erf af zijn en op de grote weg zitten vraag ik poeslief: “Waar gaan we eigenlijk naartoe? Je zei dat het een verassing zou zijn, maar nu kun je het toch wel zeggen?”
Ik knipper even met mijn ogen om er extra ‘verleidelijk’ uit te zien, maar het heeft weinig effect op Mark; hij wil het nog steeds niet zeggen, waar ik behoorlijk van baal, ik kan daar nooit tegen. De hele weg zeggen we niks tegen elkaar, maar op zijn gezicht ligt een ondeugende en zelfvoldane glimlach. Af en toe kijkt hij opzij, om te kijken hoe ik reageer op dat irritante lachje van hem. Ik kijk express de andere kant op, zodat hij niet ziet dat ik me ‘erger’.

Dan ineens heb ik door waar we naartoe rijden, Mark slaat namelijk de weg in die naar zijn huis leidt , en verder is er in die richting geen uitgaansmogelijkheid te bekennen. Ik por hem in zijn zei en zeg: “We gaan gewoon naar je huis joh! Moest je daar nou zo geheimzinnig over doen? Gemenerd!” Mark lacht: “Wat nou ‘gewoon naar mijn huis’, misschien staat je daar wel iets heel óngewoons te wachten!” Nu twijfel ik toch weer, wat zou hij in gedachten hebben? Zou hij een film gehuurd hebben ofzo? Nee, dat is niet ongewoon.. hmm afwachten maar dan. De Jeep stopt recht voor zijn huis, en Mark stapt heel snel uit, loopt naar de andere kant en doet voor mij de deur open alsof hij een piccolo is. Lachend stap ik uit en vraag me af waar ik dit allemaal aan verdient heb. Mark loopt meteen door naar de deur en opent die, terwijl hij galant zijn arm uitsteekt naar binnen: “Gaat u voor, mevrouw” Ik proest het uit en roep: “Waar sláát dit allemaal...” en verder kom ik niet, want ik kijk de gang in en zie allemaal waxinelichtjes staan, een heel spoor. Ik loop langs het ‘spoor’ en het leidt mij ( en Mark, want die loopt achter me aan ) naar de woonkamer, door de keuken, richting zijn slaapkamer. Nieuwsgierig volg ik het spoor tot in de hoek, en dan ineens heb ik door dat het weer omdraait zijn slaapkamer uit bij de andere deur, naar de badkamer. Als ik daar binnen kom sla ik mijn handen voor mijn mond van verassing, want wat ik daar zie is zo romantisch dat ik Mark wel kan zoenen! En dat is ook wat ik meteen doe, mezelf omdraaiend naar hem. In de badkamer hing een heel romantisch sfeertje, overal op de grond en op de rand van het bubbelbad staan waxinelichtjes, en er liggen rozenblaadjes in het water. Eigenlijk heel cliché, maar toch o zo romantisch, want wie doet zoiets nu allemaal?

Mark trekt me zachtjes de badkamer in, waar hij zijn hand onder mijn truitje laat glijden, over mijn buik, borsten, dan mijn rug en als laatste zakt zijn hand mijn broek in. Voorzichtig maak ik de knoopjes van zijn blouse los en trek hem uit, nog steeds zoenend met hem. Ik strek mijn armen omhoog en laat hem mijn truitje uittrekken, en daarna draai ik me om zodat hij mijn bh los kan maken, die ik vervolgens van mijn armen schuif en op de grond laat vallen. Mark zijn mond gaat naar beneden en hij zoent mijn hals, mijn borsten, mijn buik. Dan maakt hij mijn broek los, en barst in lachen uit. Ik schrik me rot als ik me bedenk dat ik vergeten ben mijn string aan te trekken, en nu dus nog mijn hotpants aanheb met Snoopy erop. Samen lachen we even, maar dan trek ik mijn laarzen en de rest van mijn broek uit, en hij doet hetzelfde. Daar staan we dan, allebei in ons onderbroek, nouja, niet voor lang meer, want Mark rukt de mijne uit, tilt me op en draagt me naar het bubbelbad, waar hij me langzaam in laat glijden. Dan trekt hij zijn eigen broek uit en klimt bij me in het bad. Meteen laat hij zich naast mij glijden en gaat verder waar we gebleven waren, hij zoent mijn voorhoofd, ogen, neus, mond, kaak, oor, hals, kortom, mijn alles. En hetzelfde doe ik bij hem. Dan voel ik zijn hand van mijn rug naar mijn kont glijden en vervolgens naar de voorkant. En daar begint het allemaal, voor mij de eerste keer, maar ik ben helemaal niet zenuwachtig. Ik ben gek op Mark en voel me goed en veilig bij hem, en dat is het allerbelangrijkste, ik wil dit.

Als we twee uur later op de bank voor de televisie zitten, weer aangekleed en wel, kijkt hij me aan en vraagt: “Vond je het fijn, je eerste keer moet natuurlijk wel geweldig zijn.” Ik geef hem een zoen en zeg: “Kon niet beter”, waarop hij glimlacht en me een kusje op mijn neus geeft. We zijn nu al vijf maanden samen, en ik ben al aan het bedenken wat we gaan doen om straks te vieren dat we een halfjaar samen zijn. Maar dat moet nog een grote verassing blijven, dit keer ga ik hém verassen, en hoe! Na een tijdje werp ik een blik op de klok en zie dat het al half twee is. Ik geef Mark een lange zoen en zeg hem dat dat ik naar huis wil, omdat het al laat is, waarop hij opstaat en mijn hand vastpakt. Samen lopen we naar zijn auto en brengt hij me thuis.

Eenmaal thuis kijken we samen nog even bij Watch This One, en dan lopen we naar de deur. Ik draai me om om Mark een afscheidskus te geven, maar dan hoor ik achter me de deur hard opengaan, ik schrik en draai me vliegensvlug om. In de deuropening staat mijn moeder, de telefoon in haar hand en tranen rollen over haar gezicht, ze is overduidelijk erg van streek.
“Mam, wat is er aan de hand..?” vraag ik verschrikt. Zou deze perfecte dag helemaal verkeerd eindigen? Zou alles nu verpest worden? “Sanne, Mark, ik denk dat het beter is als jullie even binnenkomen...” fluistert ze met een door tranen verstikte stem. Dan zakt ze in elkaar op de grond.

sorry dat t nie zo lang is hoor

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:07

Ik vind t erg losjes en relaxt geschreven Ben wel benieuwd wat nu komt...

RoughRebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:37

Goh Mariët... Nog meer talenten dan fotograferen!! Ga vooral door, Ik ben benieuwd naar de rest!!