Ik lees altijd al die verhalen hier, en ik dacht, misschien kan ik dat ook wel! Dus heb hier een verhaal, en als jullie dit eerste stukkie leuk vinden schrijf ik m door

Hoofstuk 1
Langzaam gaan mijn ogen open, lekker langzaam wakker worden vandaag. Er valt een gouden gloed door mijn gordijnen heen mijn kamer binnen, samen met de appelgroene muren geeft dat een leuke sfeer. Mooizo, de zon schijnt, dat kunnen we gebruiken. Want vandaag belooft ook een leuke dag te worden! Eerst ga ik met mijn moeder en instructeur Mark bij een paard kijken, en ’s avonds ga ik uit met Mark. Mark is dan misschien mijn instructeur maar hij is nog heel jong.
En oeh wat heeft hij een mooi lijf zeg! Op onze vorige date zag hij er heerlijk uit in die lichtblauwe zwembroek. Dan gaat mijn deur open en word ik gestoord in mijn fijne gedachten, maar het is niet erg, want het is mijn moeder die me vrolijk komt wakker maken. “Hoi Sanne! Heb je een beetje zin in vandaag?” “Ja natuurlijk heb ik zin in vandaag..”, geeuw ik, terwijl ik de dekens van me afsla en me uitrek. “Nou, dat merk ik, slaapkop!” lacht ze, “ga jij maar lekker douchen, dan maak in een lekker ontbijtje voor ons klaar, wil je een eitje?” “Ja lekker mams, dankje” zeg ik.
Na alles klaargelegd te hebben in de badkamer, draai ik de douche open. Langzaam laat ik mijn badjas van mijn lange, slanke lijf glijden en stap ik snel in de douche. De heerlijke warme stralen stromen langs mijn schouders naar beneden en ik duw mijn hoofd achterover in de straal. Heerlijk, zo’n douche! Als ik tien minuten later klaar ben draai ik de douche uit, maar als ik de deur open doe is de handdoek die ik klaargelegd had weg! “huh? Hoe kan dat nou weer?” vraag ik mezelf af. Totdat ik iemand hoor gniffelen achter het muurtje. “Tessa, geef mijn handdoek terug! Dit grapje is misschien één keer leuk, maar niet als je het ongeveer elke dag uithaalt” zeg ik lichtelijk geïrriteerd. Giechelend komt Tessa achter het muurtje vandaan en gooit de handdoek naar me. Dan rent ze snel de badkamer uit. Snel droog ik mijn lijf af en schiet in mijn string en bh, dan loop ik op mn tenen de overloop over naar mijn kamer, waar ik mijn rijbroek en t-shirt aantrek. Snel loop ik weer terug naar de badkamer en kies een leuk kleurtje uit voor op mijn ogen, het word groen. Dan snel een köhllijntje en wat mascara. Mijn haard laat ik los hangend opdrogen. En nu lekker ontbijten. Als ik beneden kom zit mijn moeder op de bank met een kop thee en een bord op schoot. Naast haar op de tafel zie ik mijn eten en drinken staan. “Bedankt, mam.” Zeg ik op de bank neerploffend. Ik begin aan mijn heerlijke broodje met gekookt ei, en kijk intussen daar de televisie, die aanstaat.
Als ik het broodje en mijn thee net op heb gaat de deurbel. Verschrikt kijken mijn ma en ik elkaar aan. “Is hij er nu al?” vraagt zij verbaasd. “Blijkbaar,” zeg ik “ik doe wel even open!” “Ja, natuurlijk doe jij open,” lacht mijn moeder. Ik prik haar in haar buik met mijn vinger en loop dan snel naar de deur.
“Hoi, lekkerding” zegt Mark als ik de deur open doe. Meteen pakt hij me vast en trekt me tegen zich aan. Ik leg mijn hand in zijn nek en geef hem een snelle zoen op zijn mond. “Mams en ik poetsen nog even onze tanden, en dan kunnen we gaan!” zeg ik. Voorzichtig wurm ik me los uit zijn ‘greep’ en huppel naar binnen. Lachend komt Mark achter me aan en sluit de deur. “Hej San, je lijkt wel 12 zo huppel je door het huis!” “Ja, ik lijk wel 12 he? Maar ik ben eigenlijk stiekem al 17” lach ik. Eigenlijk ben ik gewoon heel blij dat ik vandaag zo’n leuke dag ga krijgen, denk ik bij mezelf. Mijn moeder komt de keuken in lopen met onze borden en glazen en groet Mark. We poetsen snel onze tanden en dan lopen we met z’n allen naar Mark zijn zwarte, grote Jeep. Er hangt een trailer achter en verbaasd kijk ik Mark aan. “Wie weet word je wel meteen verliefd op dat paard! Je weet maar nooit..” fluistert hij geheimzinnig. Hij knijpt me in mijn zij en ik proest het uit. Daar kan ik zo slecht tegen! Vlug stappen we in en Mark rijdt ons naar de pensionstal waar het paard staat. Ik stap als eerste uit en kijk mijn ogen uit op de stal die zo te zien heel groot en luxe is. Meteen komt er een meisje van mijn leeftijd aangelopen die zich netjes voorstelt als Marjolein. Wij stellen ons ook voor en dan gaat Marjolein ons voor naar het paard, dat Watch This One heet. “Wij noemen hem overigens gewoon ventje hoor”, grinnikt Marjolein, “het is zo’n gedoe om iedere keer Watch This One te zeggen!”
We lopen de schemerig verlichtte en verwarmde stallen binnen, en volgen Marjolein de eerste gang rechts in. De boxen zijn groot en liggen vol met een hele dikke laag schoon stro. De paarden zien er goedverzorgd uit en we komen heel wat paarden tegen. Eerst lopen we langs 2 donkerbruine paarden, allebei ongeveer evengroot en duidelijk familie. Vervolgens lopen we langs een schimmelpony van rond de 1.50 m schat ik. Duidelijk een springpony. Dan is er een opening en die blijkt naar de grote binnenbak te leiden. Ik spiek even naar binnen en zie dat er 2 mensen bezig zijn te springen, in het midden staat een man die instucties roept tegen een vrouw met een vos die weigert. Dan zegt Marjolein: “Hier staat hij! Komen jullie kijken?” Ik loop er op een drafje naar toe, en ik ben zo nieuwsgierig! In de box staat een bruin paard met zwarte manen, een mooie, aparte bles op zijn hoofd. Hij is vrij groot, en ik vraag Marjolein hoe groot precies. “Dit paard is één van de grootste paarden op stal, met zijn 1.75 m !” Gelukkig is dat voor mij goed, want ik ben zelf vrij lang. Ik bekijk het paard nog eens goed en zie dat hij een prachtige bouw heeft, en er goed verzorgd en gezond uitziet. Ik vraag of ik eens bij hem in de box mag en dat mag. Marjolein schuift de deur open en ik stap naar binnen. Meteen draait het zijn hoofd naar me toe snuffelt nieuwsgierig aan mijn zakken. “Oh, ben jij er zo eentje,” lach ik, “nou, straks krijg je van mij wat lekkers, dat beloof ik” Mark lacht, hij vindt het zo raar dat ik zo tegen paarden praat. Ik aai het paard over zijn hals en vind hem eigenlijk wel heel erg leuk. “Wil je hem berijden?” vraagt Marjolein ineens. Ik knik van ja, en meteen loopt ze weg om een zadel en hoofdstel te halen. Als hij opgezadeld is stapt ze eerst zelf even in het zadel. Ze rijdt het paard naar de 20 x 60 buitenbak waar ook 2 hindernissen staan. Na 5 minuutjes gestapt te hebben pakt ze de teugels op en draaft aan. Het paard laat ons een prachtige losse draf zien vol souplesse. Ze rijdt zo een paar rondjes, veranderd van hand en laat hem daarbij overgaan naar de middendraf. Eveneens een prachtige vertoning. Op de rechterhand laat ze hem aangalopperen en galoppeerd wat rondjes. Dan wijkt ze wat in draf en laat een halthouden en achterwaarts zien. Allemaal even netjes en ontspannen. Ik kijk naar Mark en die staat met een tevreden gezicht te kijken hoe Marjolein hem rijdt. Ik kijk weer naar haar en zie dat ze in de linkergalop is overgegaan en nu op de steilsprong afgaloppeerd. Ik schat dat die op 80 cm staat. Soepel springt het paard eroverheen en galoppeerd in de rechtergalop weer door, Marjolein draait naar rechts en neemt meteen de oxer die op ongeveer 1.20 m staat. Alles even netjes en soepel. Hierna neemt ze hem terug en laat hem voor ons halthouden. “Zo, hoe vonden jullie dat?” vragend kijkt ze mij aan. Ik zeg dat ik het het goed uit vind zien en dat hij mooie ontspannen gangen heeft. Marjolein knikt en stijgt af. Ik kijk naar Mark en die glimlacht naar me, dan draai ik me om en stap op het paard. Het voelt heerlijk ontspannen aan en ik kan niet wachten om straks met hem over die hindernissen te vliegen! Ik laat hem wegstappen en voel meteen een connectie. Na een rondje stap komt Mark de bak inlopen en zegt dat ik moet aandraven. Als ik hem de hulpen geef draaft hij soepeltjes aan en ik geniet van zijn heerlijke rustige draf. Zo rijd ik nog 20 minuten en spring ook de hindernissen een paar keer. Ik ben verliefd.
Ongeveer 2 uur later zijn we op weg naar huis, met het paard in de trailer! Mijn geluk kan niet op! Na het bekijken van 7 paarden mag dit eindelijk wel eens. Ik ben zo blij dat ik helemaal zit te hyperen. Mark en mijn moeder lachen en na 20 minuutjes zijn we thuis. Voorzichtig laad ik Watch This One uit. Hij kijkt gespannen om zich heen en briest heel hard. Ik lach en breng hem naar de paddock, waar hij even in mag staan om te wennen. Meteen als hij erin staat gaat hij keihard rondrennen en geeft 2 gigantische bokken. Dan hinnikt hij heel hard, laat zijn hoofd zakken en ligt met een plof op de grond. Na 10 minuten haal ik hem eruit en zet hem op stal, naast het paard van mijn moeder: Sasha. Meteen duwt Watch This One zijn neus door de tralies en voorzichtig ruikt Sasha eens aan hem. Ze geeft een gil en ruikt dan nog een keer. Ik moet er wel om lachen en draai me dan om en loop naar het huis. Die middag ga ik nog een paar keer bij hem kijken, om te controleren, maar hij staat heel rustig. Tegen 3 uur gaat Markt naar huis. Ik breng hem naar de deur en omhels hem, ik ben zo blij! “Zo, eindelijk je eigen paardje!” roept hij. “Ja, dat mag ook wel na 7 paarden bekeken te hebben, dat was niet leuk meer” zucht ik. Ik kijk hem aan en vraag hoelaat hij me op komt halen. “Ehm.. ik kom je om... half 9 ophalen, is dat goed?” vraagt hij. “Ja natuurlijk, is goed, zie ik je dan!” Ik geef hem een zoen, maar kan niet meer loslaten, zijn hand glijdt over mijn rug naar mijn kont en hij knijpt er zachtjes in. Ik moet lachen en stop daardoor met hem zoenen. Snel maakt hij zich los en roept: “Tot vanavond!” Ik zwaai hem met een grote glimlach op mijn gezicht uit en draai me dan om om de deur te sluiten. Met mijn moeder zit ik nog een uurtje in de woonkamer te kletsen over ‘Ventje’ en daarna ga ik mijn kamer opruimen, dat was wel eens nodig.

, das vast één iemand die vind dat ik door moet schrijven

Komt gewoon omdat ik zo onwijs snel tiep 

Maar bij het verhaal Afspraakse via MSN staan ook dingen, dus ik vind dat t bij mij ook mag