[Verhaal] Op zoek naar een nieuwe baas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hyperkind

[Verhaal] Op zoek naar een nieuwe baas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 10:23

mijn vriendin zei dat ik eens een van mijn verhalen op bokt neer moest zetten. nou, hier is er een;

het is nog vroeg als ik wakker word. de zon is nog niet eens op. ik rek me goed uit en steek mijn snuit onder mijn moeders buik. 'drink maar flink.' zegt mijn mama. 'want dit is de laatste keer, vandaag gaat het gebeuren.' meteen heb ik geen dorst meer. Ik trek mijn neus terug en roep: 'Vandaag ?! echt waar ?!' 'Echt waar.' mijn mama duwt me terug naar haar uier, maar ik wil niet. opgewonden spring ik rond. 'eindelijk word ik verkocht,' juich ik. Hier wacht ik al zo lang op. op het moment dat ik oud genoeg ben, word ik verkocht. ik verlaat mijn mama, mijn wei en mijn stal en ga op avontuur. de deur van de stal gaat open. 'dag mies. dag puk,' groet de baas. mies dat is mijn mama en puk, dat ben ik. Ondanks mijn naam ben ik niet echt klein, mijn rug is bijna een meter hoog. In mijn haast om buiten te komen, stoot ik de baas zijn benen. 'Zo druktemaker,' lacht hij. 'Jij hebt zeker door wat er gaat gebeuren,' ' Nou en of, ik ga een nieuwe baas uizoeken,' hinnik ik. ' Wanneer gaan we ?' Terwijl ik bij het hek wacht maat de baas de stal schoon. Hij rijdt de mest weg met een kruiwagen en komt terug met vers schoon. 'Duurt het nog lang ?' bries ik opgewonden. Mijn mama komt bij me staan. 'Je begrijpt toch dat je hier nooit meer terug komt ?' vraagt ze. 'En dat dit de laatste keer is dat ik je zie?' Even word ik verdrietig. 'mijn lieve mama,' snuif ik. 'ik zal je missen.' met de neuzen tegen elkaar wachten we. de baas zet de kruiwagen weg en klopt zijn handen af. 'zo mies,' zegt hij. 'je zoon gaat vandaag naar de paardenmarkt. je hebt de stal weer voor jezelf.' 'dag mam,' hinnik ik. Vrolijk volg ik de baas. Ook al ben ik pas zes maanden, ik weet al precies hoe ik aan een touw moet lopen. 'dag puk.' mijn mama hinnikt schel. Het is jammer dat ze niet mee op avontuur kan. Samen zou het nog leuker zijn. Ineens ga ik op de rem. Met stijve voorbenen weiger ik om verder te gaan. 'hup, pukkie,' moedigt de baas aan. 'omhoog en naar binnen.' Mooi niet ! Wat denkt hij wel ? de plank voor me leidt regelrecht een donker gat in. Veel te gevaarlijk ! 'niks aan de hand,' sust de baas. zachtjes pakt hij mijn voorbeen en zet hem op de plank. er gebeurt niks. de baas zet mijn tweede voet erbij. nog steeds geen gevaar. 'goed zo.' de baas duwt me tegen mijn bil.

ik ga zo weer verder !

NTuinenburg

Re: [Verhaal] Op zoek naar een nieuwe baas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 15:03

leuk verhaaltje hoor!
ben benieuwd hoe het veerder gaat
groetjes Naomi

hyperkind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 16:22

'en nu naar binnen, anders komen we nooit op de markt.' Vooruit maar. al snap ik niet wat de paardenmarkt te maken heeft met dat donkere gat. Volgens mijn mama zijn op de markt zoveel paarden dat je ze niet kunt tellen. Daar in het donker is er niet één. Binnen word ik vastgemaakt. Achter me komt de plank omhoog. Ik hinnik van schrik. Vanuit de verte hoor ik mijn mama antwoorden. Langzaam beginnen we te bewegen. De wereld rolt onder me door. Soms word ik naar rechts tegen de want gedrukt, dan weer links. Ik word er doodmoe van. ik had liever bij mama gelegen. ik werd bang. Waar ga ik heen ? Ik zie mama nooit meer ! Na een eeuwigheid stoppen we en gaat de plank weer omlaag. 'we zijn er puk. goed gedaan.' Als beloning geeft de baas me een snoepje. dat heb ik echt verdient, vind ik. Nadat ik het snoepje heb doorgeslikt heb ik tijd voor mijn omgeving. ik ruik paarden ! Ik hoor het geklets van mensen gesnuif van nog meer paarden. Dit moet de markt zijn ! Met een grote sprong vlieg ik uit het donkere hok. 'rustig,' waarschuwt de baas. 'straks breek je nog een been.'

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 17:23

Je verhaal voldoet helaas niet aan de regels op CB, zie de uitleg:
viewtopic.php?f=68&t=209238
Zodra je verhaal minimaal 1500 woorden heeft, mag je een nieuw topic openen.