nog tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenlover

nog tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 00:10

hey iedereen ,

ik wil dus dankzij het crea bea terug aan het tekenen gaan, maar ik zou graag tips willen, ( of je eerst moet schetsen ofzo, of eerst details , ... ) en met welke potloden ik het beste kan werken , hoe ik mijn paard rieel laat lijken, hoe ik schaduwen maak, of jukbeenderen een beetje laat uitsteken zonder dat ze eruit springen , die dingen

dus hebben jullie nu tips of (beter zelfs ) foto's van jullie tekening in stappen? het zou echt heel fijn zijn

trouwens, ik weet niet echt of dit hier op de juiste plaats staat als het niet zo is? kan iemand het dan even zeggen, of teMMen?

alvast bedankt !!!
groetjes, Nicky!

effe hier wat ik dus heel goed kan gebruiken :

tips over:
- wat is de beste volgorde?
- welke potloden kan ik best gebruiken ( ik ga met potloden doen, niet schilderen ofzo ) ?
- hoe kan ik subtiel bv: jukbeenderen laten zien.?
- hoe kan ik spieren goed tekenen zonder dat het echte 'lijnen' worden?
- schaduwen creëren?
- Hoe kan ik het beste beginnen met terug te oefenen?

dus alvast bedankt ik heb hier al vele prachtige dingen gezien, en ik weet dat ik nooit zo goed zal worden, maar ik wil proberen om toch wat te kunnen , en daar heb ik misschien dus wel wat hulp bij nodig en waar kan ik die nou beter vinden dan bij de boktkunstenaars dus alvast bedankt hé en als het hier niet hoort , zeg het dan hé, of teM even

dierenlover

Re: nog tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 11:51

heeft niemand tips? er zitten hier toch genoeg kunstenaars?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 12:31

dierenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 13:40

Ellende schreef:
Je vraagt ook niet weinig hoor...

Tips om te beginnen: je pakt een stuk papier, en een potlood en gaat beginnen, dat is het belangrijkste.

Het is een stuk makkelijker tips te geven als je al laat zien wat je kan.

http://ellende.no-ip.org/~ellende/temp/arabuniwip.gif
http://ellende.no-ip.org/~ellende/temp/wipje.gif

twee 'work in progres' gifjes van een aquarel en een acryl van mij.

Afbeelding

dit is er 1 , sorry dat ik zoveel tips vraag ik kan gewoon geen enkel paard van me 'echt' laten lijken, volgens mij is het doordat ik geen schaduwen of dingen subtiel zoals spieren of jukbeenderen kan tekenen wat denk jij?
ik vind dat je trouwens prachtig kan tekenen
m'n moeder kwam ook juist langs en volgens mij zag ik daar ook wat kwijl ze vond het ook praaaachtig!!!
ze zei zelfs dat ik niet moet verwachten dat ik zo mooi ga kunnen tekenen , nou , dat geeft ook zelfvertrouwen zeg! (maar ik verwacht ook wel niet dar ik ooit zo goed zal worden hoor )
en ik probeer al vaak , maar ik kom altijd hetzelfde : een 'onecht' paard

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 15:44

de voorpluk is wat te ''stijf'' , laat de manen en de voorpluk met ''wapperen'', het oog mag wat meer ''open'' het is meer spleetje nu...
en kijk heel goed naar de schaduwen, desnoods trek je die over...

voor de rest vind ik um echt niet zo lelijk als jij zegt hoor!

groetjes esmee
p.s. een springend paard is ook wel erg moeilijk om mee te beginnen! mij lukt het ook niet hoor!! vandaar dat ik ook hoofdfoto's nateken!
p.p.s. niet vervelend opvatten hoor wat ik allemaal gezegd heb ik wil je alleen wat tips geven

dierenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 15:50

smeetjoew schreef:
de voorpluk is wat te ''stijf'' , laat de manen en de voorpluk met ''wapperen'', het oog mag wat meer ''open'' het is meer spleetje nu...
en kijk heel goed naar de schaduwen, desnoods trek je die over...

voor de rest vind ik um echt niet zo lelijk als jij zegt hoor!

groetjes esmee
p.s. een springend paard is ook wel erg moeilijk om mee te beginnen! mij lukt het ook niet hoor!! vandaar dat ik ook hoofdfoto's nateken!
p.p.s. niet vervelend opvatten hoor wat ik allemaal gezegd heb ik wil je alleen wat tips geven

haha, ik ben zelfs dankbaar voor wat je zegt

maar dit is gewoon de enige tekening die op de pc staat, dus deze kan ik er alleen opzetten hier
maar wat ik dus moet hebben is hoe ik die ogen dus echt kan laten lijken, en hoe ik die schaduwen bij de spieren en beenderen moet toepassen, ik zal ook meer aanacht aan manen besteden! bedankt!!!