[verhaal] Vechten tot het einde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VeronicaM

[verhaal] Vechten tot het einde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 00:00

Haai,
dit is de eerste keer dat ik een verhaal schrijf en ben benieuwd wat jullie er van vinden, of wat ik nog kan veranderen aan schrijfwijze.
(wees een beetje lief voor me )

“Mam kom op we moeten gaan” schreeuw ik naar boven. Ik ren van de trap af in mijn leukste kleding outfit. Ik ga vanavond naar een groot disco feest met al mijn vrienden. Me moeder is zo aardig om mij te brengen naar mijn vriendin, Eva. Bij haar vandaan gaan we naar het feest. We gingen eerst nog even bij elkaar ons haar extra leuk doen, zodat we er zeker van waren dat we leuk voor de dag kwamen. Nog wat glitters erbij, leuke sieraden om en klaar voor vertrek.

Op het feest aangekomen zien Eva en ik gelijk al een paar andere vrienden van ons, Katja, Pepijn en Ilse. Ze staan bij de bar.
“Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaai” Ik kom vrolijk en springend op hun af. Ik heb zin in het feest. Ondertussen stroomt de zaal voller en voller.
Op een gegeven moment zie ik me daar toch een leuke jongen. Hij is donker blond, hij heeft een wenkbrauw piercing en heeft een lach zo mooi als een zonsondergang. Zo als gewoonlijk als ik een leuke jongen zie ga ik té erg staan kijken, dus ik kreeg een por van Eva in me zij. “Zo jij heb zeker ook weer een leuke jongen gezien? Kom op… vertellen!!” zegt eva opdringerig. Ik wijs haar díe geweldige jongen aan. “Ja, die is zeker leuk, en er staan ook nog geen andere meiden bij dus ik zou zeggen sla je slag vanavond” zegt eva.
We gaan gezellig met zijn allen de dans vloer op, Pepijn is ondertussen naar zijn andere vriendin gegaan en staat ondertussen met een ander meisje te sjansen.
Ondertussen stond ik gezellig met Katja te dansen, Eva en Ilse waren op jongens toer. Heel gezellig was het met Katja. We hadden vreselijke lol en we pieste allebei bijna in ons broek. Dus wij rende snel naar de wc. Terug in de zaal weer gezellig verder dansen, ondertussen waren Eva en Ilse ook weer bij ons, ze hadden nog niemand kunnen vinden. Het is nu net 2 uurtjes bezig en de zaal is nu bom vol, het is hier ook vreselijk heet en iedereen gaat flink uit zijn dak! Toen zag ik ineens díe leuke jongen weer. En ik stond hem stiekem weer even aan te kijken. Maar toen ik weer opkeek stond ik helemaal in me eentje bij alleen maar onbekenden.
Ik ging maar even naar de bar. “Mag ik een cola” vraag ik aan iemand die achter de bar staat, en ik kreeg mijn cola. Ik draai me om, om Eva en de rest te zoeken. Maar plotseling staat díe leuke jongen voor me, met zijn zó leuke hoofd, zo knap, zijn piercing stond hem echt mooi en zijn lach om van te smelten. Ik stootte hem per ongeluk aan. “Sorry” zei ik erg verlegen tegen hem. “Geeft niet hoor” kreeg ik als antwoord. Zijn stem om over weg te kwijlen! Ik bleef beetje geschokt staan. “Gaaf feest hè?” vraagt hij aan me. “Ja super” antwoordde ik, ik kon zo snel niet een beter antwoord verzinnen. Ik bleef afvragend staan of hij nog meer zou gaan praten. Toen zag ik Katja, Ilse en Eva staan ze zaten me in de gaten te houden. Zij stonden te gebaren dat ik voor hem moest gaan. Dus ik braaf begin een praatje. “Met wie ben je hier” vroeg ik aan hem. “Met een paar vrienden, Mick en Niek” antwoordde hij ongeïnteresseerd. “Gezellig” ik heb geen idee wie het zijn, maar ach als ze met zo’n kanjer van een jongen omgaan zullen hun vast ook wel aardig wezen. “En jij, ben jij hier alleen? Nee toch?” vroeg hij dit keer wél geïnteresseerd. “Met Eva, Katja, Ilse en Pepijn ik weet niet of je hun kent?” Antwoordde ik vol goede moed. “Hoe heet je eigenlijk blonde schoonheid?” vroeg hij ineens. Ik schrok me dood en bloosde een beetje. “Allison” kwam er een beetje stotterend uit. “Mooie naam, ik ben Jason” zei hij erg aardig terug. “Zullen we samen een beetje dansen?” vraagt Jason een beetje verlegen. “Ja, is goed hoor” antwoordde ik. Voor ik het wist stond ik te dansen met de leukste jongen van de avond! In mijn ooghoek zag ik dat Katja ook met een jongen aan het dansen was. Ik kon aan haar zien dat zij hem erg leuk vond.
Midden op de avond werd er een schuifelplaat gedraaid, en ja hoor daar stond ik bij Jason in zijn armen te schuifelen.

De avond ging snel voorbij. Ik en Eva zijn onderweg naar huis aan het fietsen, het is al 3 uur maar we moesten om half 3 bij Eva thuis wezen. Ik blijf bij Eva slapen dus dat is wel erg leuk. Op de fiets bespreken wij het hele feest nog eens van het begin tot het einde. “Is er nog wat gebeurd tussen jou en die Jason?” vraagt Eva nieuwsgierig. “Nee, we wilden elkaar eerst leren kennen” antwoordde ik iets té serieus. We barsten in lachen uit. We hoorden ineens iemand ringen met zijn fietsbel. Omdat ik achterop zat had ik al eerder gezien dan Eva dat Jason was. En op het moment dat Jason bijna bij ons fietst, zegt Eva nog even leuk: “Grappig als het nou die Jason zou zijn”. Ik zeg zo: “Ja grappig hè hij is het ook” en kreeg een lachbui. En Eva bekeek hem eens goed waardoor wij bijna bij Jason in het stuur rijden. Ik zat daar met een rode boei achterop, en had verschrikkelijke lol. Jason zat maar een beetje raar te kijken, dus ik hield al weer snel op met lachen. Eva had ook door dat ik nu eens niet voor banketstaaf woud staan. Gelukkig, kan me weer een jongensblooper voorkomen. “Zullen we nog eens een keer afspreken?” vroeg Jason plotseling. “Ja, is goed” antwoordde ik vlug. Jason gaf zijn nummer, en toen moest hij een andere kant op als wij.
Eenmaal bij Eva thuis, we liggen net in ons bed. We hebben het over Eva, of zij nog leuke jongens is tegen gekomen. Door Jason heb ik de rest niet meer zo in de gaten gehouden. Maar net toen Eva aan haar toon te horen iets belangrijks wilde vertellen, ging mijn mobiel. Piep Piep. Ja hoor, een smsje. Zenuwachtig kijk ik van wie ik een smsje heb. Helaas het was een klasgenoot van me, of het feest gezellig was en of er nog wat was gebeurd. Ik heb nu even geen tijd om te antwoordden, want Eva zat te trappelen om wat te vertellen. Toen kwam het, Eva heeft gezoend met de leukste jongen van school! Véél meiden van school zijn op hem. Daar was Eva er ook een van. Maar zij had geluk deze avond. Ze heeft met hem gedanst en gezoend. Nu heeft ze zijn mobiele nummer en zijn msn, ook niet geheel onbelangrijk. Eva en ik kunnen nu nog uren door praten over hoe leuk het vanavond wel niet was! Eva vertelde ook over de andere, maar die hadden niemand aan de haak geslagen. Piep Piep. Weer ging mijn telefoon. Nog een smsje. Ik dacht gelijk oh daar heb je me klasgenoot nog een keer, zij kan soms een beetje ongeduldig zijn. Dus ik open rustig het smsje zonder gezien te hebben dat het niet van haar was. Toen las ik het smsje; Ik vond deze avond met jou wel erg gezellig, gelukkig wil je nog een keer met me afspreken. Ik hoop je snel weer te zien en wat van je te horen. Kus Jason (de jongen van de party van vanavond). “Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa” Schreeuwde ik zachtjes uit! Ik was gelijk helemaal hyper! Eva kon het gelijk al raden. “Een smsje van Jason?” vraagt al wetend dat het antwoord ja is. “Kom op zég nou… wat staat er in” Eva kon het niet meer houden van de zenuwen wat er nou in het smsje staat. Ik las het voor. Oh wij waren zo blij. “Wat ga je terug smsen” vraagt Eva nieuwsgierig. “Ik weet niet, wat vind jij?” antwoordde ik. “Stuur hem: Oh Romeo Oh Romeo ik houd zo veel van jou en wil je niet meer kwijt. Hopelijk gaan we snel eens zoenen, werd wel eens tijd”. We barsten weer in lachen uit. “DOE EENS WAT ZACHTER” schreeuwde Eva’s moeder vanuit haar slaapkamer. “Nee, dat ga ik hem niet sturen hoor” zei ik zachtjes tegen eva. In mijn mobiel al onderweg naar een nieuw bericht om te typen; Hey Jason, ja ik vond het ook erg gezellig. Ik hoop jou ook snel weer te zien. Wanneer spreken we af?. Vol goede moet klikte ik op verzenden en me bericht was verzonden. Nu kon ik het niet meer terug draaien. Het was ondertussen al half 5. We beslisten toch maar te gaan slapen.

De volgende middag worden we beide tegelijk wakker, het was al half 2. We werden wakker door Eva’s broer die op de gang aan het schreeuwen was met zijn moeder. Ze hadden zoals gewoonlijk weer eens ruzie. Eva stapt haar bed uit en gaat naar de gang; “Kan je misschien niet zo schreeuwen wij zijn net wakker, bedankt” en kwam kroop weer haar bed in. Niets vermoedend gaan wij weer verder met kletsen.

Miepp

Re: [verhaal] Vechten tot het einde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 13:29

leuk verhaal veroon!
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 13:42

Leuk hoor, ben benieuwd naar de rest
beslisten --> besloten

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 14:44

heey,

leuk dat je hem hier ook hebt geplaatst.
zoals ik al zei ik vind het een leuk verhaal.
ga je nog veder schrijven?

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 14:47

ja, ik dnek het wel.. straks of vanavond

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 14:52

oke
post je het dan ook op het shettenforum?

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 15:03

ja zal ik doen hoor haha

Mandoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:39

Let op je spelfouten en je zinsopbouw.

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 22:43

Hier weer een klein stukje

Citaat:
Toen ik bedacht dat mijn moeder me nog zou bellen rond een uur of half 3 om te vragen wanneer ze me moest ophalen. Maar ik kan mijn mobiel nergens vinden. “Eva, als je mij belt dan kan ik op het geluid af gaan” zei ik. Eva ging mijn nummer bellen. Gelukkig. Weer gevonden! Ik keek op het schermpje van mijn mobiel. Hé, ik heb een smsje. Nieuwsgierig ging ik mijn smsje openen. Het smsje was weer van Jason; hey lieverd, ik mis je nu al. Kan ik je vandaag niet al zien? Ik schrok me rot. Dat was denk ik wel te zien aan me hoofd want Eva vroeg gelijk “Hé wat is er? Van wie is het? Wat staat er in?”. Ik vertel snel aan Eva wat hij me smste. Maar wat moest ik doen? Ik zou nog gezellig bij Eva blijven vanmiddag en me moeder komt me pas vanavond om 10 uur halen. Eva stelde voor dat we vanavond na het eten bij de jongeren hangplek hier een km vandaan konden afspreken met hem, dan zou zij wel een poging doen tot een smsje te sturen naar Kylan de leukste jongen van school om te vragen of hij dan ook komt. Ik stuurde een smsje naar Jason terwijl Eva een smsje stuurde naar Kylan.
Paar minuten later gaat Eva’s telefoon. Het is Kylan. “Ik durf niet op te nemen hoor” zegt Eva met een verwarde stem. “Neem nou maar gewoon op” zeg ik vol goede moet.
“Haai met Eva”
“Hoi hoi met Kylan, je vroeg of ik vanavond naar de hangplek kom” de stem van Kylan klonk fijn en vertrouwd voor Eva.
“Ja” zei Eva vol spanning
“Ik kan helaas niet komen, ik moet op verjaardag bij een vriend van me” zei Kylan met een betreurende stem.
“Oh jammer” zei Eva.
“Ik dacht ik bel je wel even, kan ik je stem nog eens horen. Maar als je je msn geeft dan kunnen we daar wel verder praten” zei Kylan. Eva geeft haar msn en ze zeggen elkaar gedag en hangen op. “AAAAAAAAAAAAAAAAH” Eva schreeuwt het uit. Ze heeft met Kylan gebeld! Dé leuke jongen! De jongen waar ze al tijden gek op is! De jongen waar ze gister nog gezellig mee had zitten feesten! En nu heeft ze zijn msn ook nog! Eva’s weekend kon niet meer stuk! “En komt hij vanavond?” vraag ik snel aan Eva. “Nee, hij gaat naar een verjaardag van zijn vriend” kwam er als antwoord van Eva uit. “Ah, wat jammer” zei ik.

Eva en ik zijn eindelijk omgekleed en zitten beneden. Ik heb nog steeds geen smsje terug van Jason. Ik ben toch wel benieuwd hoor of hij vanavond kan en wil komen. Eva en ik weten niet zo veel om te doen dus we besloten maar op msn te gaan.
Kylan had Eva al toegevoegd op msn.
~,,,,Eva,,,,~ The Party Was Cool: Haai
**Kylan**: Hoi hoi
**Kylan**: ik vind het wel jammer hoor dat ik vanavond niet kan komen.
~,,,,Eva,,,,~ The Party Was Cool: Ja vind ik ook erg jammer. Maar we zien elkaar een andere keer dan wel weer
**Kylan**: ja ik hoop het
~,,,,Eva,,,,~ The Party Was Cool: Ja, en al wat beleefd op deze middag?
**Kylan**: Nee niet echt, jullie wel dan?
~,,,,Eva,,,,~ The Party Was Cool: Nee… we waren ook pas om half 2 wakker en we hebben tot 3 uur nog in pyjama gezeten. En nu zitten we op msn
**Kylan**: Aja dat is niet echt veel nee . Maarja ik moet nu gaan.
~,,,,Eva,,,,~ The Party Was Cool: Oke…,,,, Doei doei hvj!!
**Kylan**: dikke kus en ik hou ook van jou hoor!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 02:06

het is nogal verward geschreven vind ik, je ratelt het nogal af, neem rustig je tijd om alles te vertellen

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 13:02

oke ik zal daar aan denken..