[Foto] Paarse bloemetjes en maan enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jettie

[Foto] Paarse bloemetjes en maan enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 17:59

Wel tevreden over:
Afbeelding

Afbeelding

Niet echt tevreden over, maar ook niet écht slecht:
Afbeelding

Afbeelding
Pixelig door uploaden. En ja, ik had de sluitertijd langer moeten instellen.

Commentaar en tips welkom.

Meisje201

Re: [Foto] Paarse bloemetjes en maan enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:51

Die eerste 2 vind ik erg mooi, maar vind het zonde dat er verwelkte stukjes bloem tussen zitten!
Die 3e vind ik juist helemaal super, die kleuren, gewoon alles, helemaal herfst ook
4e vind ik niet zo bijzonder, had mooier geweest als je ook de kraters enzo had gezien

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:53

ik vind de eerste 2 ook niet zo, maar de 3e juist wel (net wat Ilkkah zegt ) die kleuren

de 4e, de maan, vind ik op zich ook mooi, maar euhm.. tsja, verder niet echt commentaar, weet hoe moeilijk de maan te fotograferen is

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:54

Bij die maanfoto had je de sluitertijd korter moeten instellen. Hij is nu overbelicht, want je ziet de kraters niet.

Maar met een gewoon toestel is de maan sowieso moeilijk te fotograferen. Je hebt er eigenlijk minimaal een 1000 mm lens voor nodig.

Ook de Viburnum van foto 3 is trouwens overbelicht.

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:11

foto's 1 & 2 :
Jammer dat de bloemen aan het bederven zijn, dat maakt het plaatje niet mooier. Als je bloemen fotografeerd, neem dan bloemen die nog niet aan het rotten zijn.
Verder verschillen de foto's niet veel, behalve de compositie, en die vind ik bij de eerste wat saai.

Foto 3:
Deze foto is wat te licht, je kunt de details van de bloemen niet meer zien. De kleuren zijn wel mooi. Het onderste blaadje in het midden stoort me een beetje..

Foto 4:
Voor foto's van de maan moet je juist een hele korte sluitertijd instellen. Er komt enorm veel licht van een (volle) maan. Dus hoe korter de sluitertijd, hoe minder licht er in de lens valt.
Dat je voor de maan een 1000 mm lens moet gebruiken valt reuze mee hoor! Met een 200mm lens kun je ook al schitterende plaatjes maken. (al zul je daar wel een extender bij moeten gebruiken). Laten we het erbij houden dat je met een 300 à 400mm lens prima moet lukken!
Nu is het bij deze foto niet echt nodig omdat het niet de moeite waard is, maar de volgende keer kun je hem beter even croppen, er zit nu wel erg veel loze ruimte omheen...

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 20:49

Bedankt allemaal Ik dacht juist dat je een lange sluitertijd moest instellen Maarja, fijn dat ik het even op bokt heb gezet, daar leer je weer van

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 14:57

Nog meer reacties / tips?