Column - vrouwenproblemen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vue

Column - vrouwenproblemen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 17:46

Dit is het eerste deel, binnenkort zullen er nog meer volgen (hoop ik).
Over andere vervelende zaken waar je als vrouw tegenaan loopt.
Graag opbouwende kritiek, want ik ben nog alles behalve tevreden.
Als je alleen maar te melden hebt "wat leuk" graag via pb, dan blijft het topic schoon. Onderbouwd met commentaar en kritiek mag natuurlijk wel !
Ooh, en natuurlijk bedank ik eve_lien ook nog even, voor haar hulp enzo

edit : dat hij niet lang is weet ik, maar het was even op. kort maar krachtig zullen we maar zeggen.

Zaterdagavond

Het is zaterdagavond, zo rond acht uur.
Ik heb heftig zin om uit te gaan, maar de vraag is : met wie ?
Na diverse telefoontjes kom ik erachter dat iedereen al weg of ziek is, geen zin of geld heeft, of juist relatieproblemen of vreetbuien heeft.
Alleen is ook geen optie. Ik zie me zelf al zitten, alleen aan de bar in mijn stamkroeg. Als een diehard alcoholiste de ene na het andere glas sterke drank wegtikkend, terwijl ik moeite doe die oude mannen van me af te slaan. Eh nee hoor, bedankt.
En dan gaat de telefoon, mijn beste vriendin Nicole. Het is uit, tussen haar en haar lover.
In het kort : hij had een ander, al 6 maanden. Een jonge blonde bimbo, met een enorme voorgevel. Zijn secretaresse welteverstaan.
Ik heb maar 3 seconden nodig om te bedenken wat ik met mijn zaterdagavond doe.
Nadat ik snel langs de supermarkt en videotheek gereden ben, plof ik neer op de
bank. Waarna Nic en ik ons een avond lang vermaken met een stapel jankfilms, twee dozen zakdoekjes en een grote reep chocolade.
Twee Brad Pitt films, een Johnny Depp en een Tom Cruise film later kom ik tot de conclusie : En hoera voor de vrijgezelle meiden !

Eve_lien

Re: Column - vrouwenproblemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:51

O nog iets; voor waarna mag wat mij betreft nog een komma.
En verder lig ik nog steeds dubbel om de bimbo .
Kort maar krachtig. Duidelijke boodschap en ik ben het helemaal met je eens.

Edit; en o ja. Geen dank .

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 17:54

heb ik bewust niet gedaan, omdat het anders zoveel komma's achter elkaar werden ?
geef je wel gelijk ik zat zelf ook nog met dat stukje in de knoop
verder mag het stukje over hoe ze bij nicole op de bank kwam ( op aanraden van siets ) nog iets duidelijker.
bedankt !

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 18:00

Citaat:
Als een diehard alcoholiste de ene na het andere glas sterke drank wegtikkend

Deze zin klopt naar mijn gevoel niet. Het moet geloof ik 'wegtikt' zijn, en het woordje 'als' zou ik dan veranderen in 'terwijl'. Maar ik weet niet of je de zin anders bedoeld.

Verder vind ik het een leuk verhaal, maar als je na een woord een dubbele punt zet, hoeft daar geen spatie tussen.

Voorbeeld 2e zin en laatste zin. De dubbele punt mag dus gewoon tegen het eerste woord aan geplakt.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 18:15

Jettie schreef:
Citaat:
Als een diehard alcoholiste de ene na het andere glas sterke drank wegtikkend

Deze zin klopt naar mijn gevoel niet. Het moet geloof ik 'wegtikt' zijn, en het woordje 'als' zou ik dan veranderen in 'terwijl'. Maar ik weet niet of je de zin anders bedoeld.

Verder vind ik het een leuk verhaal, maar als je na een woord een dubbele punt zet, hoeft daar geen spatie tussen.

Voorbeeld 2e zin en laatste zin. De dubbele punt mag dus gewoon tegen het eerste woord aan geplakt.

Ik zou zeggen
- Als een diehard alcoholist, die het ene glas na het andere wegtikt
-Als een diehard alcoholiste, het ene glas na het andere wegtikkend

column is verder ergg leuk

[edit] ik twijfel.. Moet er "de" omdat het gaat om "de een en de ander"? of moet er "het" omdat het gaat om "het glas"?
Het vind ik beter klinken, maar of het grammaticaal correct is weet ik niet..

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 18:45

Kijk hier heb ik wat aan !
bedankt, zal er in een evt. volgens stukje op letten.
ik denk dat ik dan, bij maarrtje, voor optie een zou gaan.
grammatica, het blijft lastig

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:32

Vind dat zinnetje waar Jettie over begon ook niet echt lekker lopen, maar ben het met je eens dat grammatica lastig blijft

Maar ff geen gelul, leuk verhaal ga zo door

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 19:53

geen verhaal, column.
ben met een nieuw stukje bezig.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 20:25

moet ik een nieuwe openen of hem hierbij plakken ?

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 20:27

Citaat:

Hoe leuk is winkelen eigenlijk nog ?

Ooh winkelen, heèrlijk!
Alleen, met vriendinnen, of met je moeder..
Helaas zijn er zόveel negatieve factoren die neigen de geslaagde winkelsessie te verprutsen.
Herken je dit?
Je winkelt.. en winkelt.. tot je eelt op je voeten hebt, en dan kom je eindelijk de ultieme, geweldige, fantastische spijkerbroek waar je al zό lang naar op zoek was tegen. Dus, passen die broek. Eerst moet je al wurmen en hijsen om die broek aan te krijgen, in dat onhandige pashokje, maar dat hebben we er wel voor over. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden, toch dames?
Kom je het pas hokje uit, probeer je elegant naar de spiegel te flaneren, en eenmaal daar aangekomen is die broek toch niet meer zo geweldig. Je dikke bovenbenen en gevulde achtermassa zien er nόg omvangrijker uit in deze broek.
Alsof dat nog niet genoeg is, komt er ook nog zo’n ergerlijk verkoopstertje aan, dat al begint te gillen :“staat je geweèèldig, oh die moet je zeker nemen, práchtig !”
Voor zo’n kont ? Ja.
Snel terug het pashokje in dan maar weer.
Terwijl je je (bang om eruit te scheuren) uit die broek wurmt, bedenk je dat je je geld toch beter in een personal trainer kunt investeren.
Helaas, je hebt nog steeds geen volle creditcard, met diamanten ingelegde chihauwa, Brad Pitt man, inloopkast, dure auto of grote villa met bubbelbad.
Integendeel : Je bent single, rijdt in een klein zoveelste-hands-autootje, hebt een flatje.. en je financiële status? Laten we het daar helemaal maar niet overhebben.

Er is dus ook niks mis mee om na het werken, in dit geval winkelen, met een vriendin neer te kwakken op het vertrouwde stoeltje bij de Vroom & Dreesman, om vervolgens een groot broodje “gezond” weg te werken. En het zeuren over andere voorbijgangers (denk aan: “Moet je die kόnt zien! !” “Tsja, niet iedereen heeft een grote voorgevel “ “Was haar kapper overleden ? “ “Sόmmige mensen kunnen zich ècht niet kleden”) maakt die dag dan altijd weer geslaagd.

weer niet tevreden. Wat de Grammatica betreft ben ik niet totaal tevreden, over de column zelf ook niet.
opbouwende kritiek ? ja graag.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:52

Leuk stukje opzich, maar waar je echt op moet letten:
- Voor een vraagteken, uitroepteken, dubbele punt, enz. hoeft geen spatie! Dus gewoon tegen het woord aan plakken.
- Sommige accenten op woorden kloppen naar mijn gevoel niet. Dat streepje / stipje op de o, wat betekend die? Ik denk dat je ze beter weg kunt laten.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 21:13

Ik had het neetgezet, om meer de nadruk te geven op t woord. dus meer zeg maar om de toon waarop het gezegd zou worden aan te geven.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 14:49

Jep, dat snap ik, maar dan komt er toch een streepje naar links of rechts?